Tack så mycket för listan. Jag lägger till den på sajten så fort jag hinner.
Jag har nu gått igenom de första två av de tre VHS-band jag hittat åt som jag bara hade märkt med
Scooby-Doo. De innehåller totalt 17 avsnitt av
The Scooby-Doo Show och 3 avsnitt av
Scooby-Doo - Var är du? från säsong 2 (i originaldubb).
De avsnitt jag hittat är följande (i den ordning de fanns på mina band, vilket borde vara i TV3:s visningsordning):
The Scooby-Doo Show:Säsong 1:The Gruesome Game of the Gator Ghoul
The Harum Scarum Sanitarium
Mamba Wamba and the Voodoo Hoodoo
A Frightened Hound Meets Demons Underground
A Bum Steer for Scooby
There's a Demon Shark in the Foggy Dark
The Ghost that Sacked the Quarterback
The Ghost of the Bad Humor Man
The Spirits of '76Säsong 2:The Curse of Viking Lake
Vampire Bats and Scaredy Cats
Hang in There, Scooby-Doo
The Chiller Diller Movie Thriller
The Spooky Case of the Grand Prix Race
The Ozark Witch Switch
Creepy CruiseDe två sistnämnda avsnitten är enligt förtexterna översatta av Åsa Lekberg och Dick Sundevall, medan Peter Sjöquist översatt alla övriga avsnitt.
Intressant att notera är att vid tre av dessa 17 avsnitt står "Svensk produktion: MEDIADUBB", medan det på alla övriga står "Mediadubb International". Visserligen står det alltså ihopskrivet och inte som Media Dubb, men jag gissar ändå att det betyder att några få avsnitt hann dubbas av Lasse Svenssons Media Dubb innan uppköpet, medan Mediadubb International dubbade resten av serien.
Scooby-Doo - Var är du?Nowhere to Hyde
Mystery Mask Mix-Up
Scooby's Night with a Frozen FrightAlla säsong 2-avsnitt verkar ha översatts av Åsa Lekberg och Dick Sundevall. Märkligt nog är tydligen säsong 2 av
Scooby-Doo - Var är du? dubbad av Lasse Svenssons Media Dubb, medan säsong 1 dubbades några år senare av Mediadubb International (!). Säsong 2 visades också långt innan säsong 1 på TV3... Kanske kan det vara en bidragande orsak till att säsong 1 fick behålla Mediadubbs dubbning på DVD, medan säsong 2 dubbades om.
Därmed är alltså 4 av de 8 avsnitten av säsong 2 av
Scooby-Doo - Var är du? upphittade i originaldubb. Förhoppningsvis kan jag hitta åt de resterande fyra avsnitten också, så man kan få hela serien komplett i Mediadubbs bättre dubbning.
Anders: Om jag inte räknat fel har jag alltså hittat 9 avsnitt av
The Scooby-Doo Show från säsong 1 och 2 (7 från säsong 1 och 2 från säsong 2) som inte du har. Självklart kan du få kopior av de avsnitt som du inte har, om du är intresserad.
Jag har ett återstående band med
Scooby-Doo som jag ännu inte hunnit gå igenom. Jag ska försöka göra det snarast. Med lite tur kan det kanske innehålla de resterande avsnitten av
Scooby-Doo - Var är du? och fler saknade avsnitt av
The Scooby-Doo Show i originaldubb. Jag trodde att jag hade ännu fler band, men de kan jag inte hitta åt just nu. Men när jag fortsätter leta kanske det i bästa fall kan dyka upp fler VHS-band någon annanstans i min fina röra...
Är det någon annan som råkar ha avsnitt av
The Scooby-Doo Show inspelade med Mediadubbs dubbning? Jag skulle väldigt gärna vilja kunna samla hela serien komplett på DVD i originaldubb, så kanske man på sikt lägger ner tid att synka om VHS-ljudet till bilden från de amerikanska DVD-utgåvorna för att få perfekt kvalitet.
Alla dessa avsnitt dubbades tyvärr om när de gick på Cartoon Network, men dock inte säsong 3.
Jag har hittat åt VHS-inspelningar av de tre första avsnitten av säsong 3 av
The Scooby-Doo Show från Cartoon Network (från kanalens barndom), och alla tre hade Sun Studios omdubb. Så tydligen var det inte hela säsong 3 som lämnades orörd trots allt... Utifrån mina kopior från Boomerang dubbades tydligen hela säsong 1 och 2 om av Sun Studio för Cartoon Network/Boomerang, så att det bara var delar av säsong 3 som fick behålla originaldubben från TV3 - återstår att lista ut exakt vilka avsnitt av den säsongen som inte dubbades om...