skulle UPPSKATTA om någon kan höra av sig och på något sätt dela sina episoder av scooby doo med svensk dubbning. letat i 5 och ett halvt år, gått igenom hundratals band men kan inte hitta något med just The Scooby doo Show avsnitten. om ni har något eller mer av detta skulle jag kunna betala en bra slant. hör av er snarast på mobil 0739224910, MVH William Runnström!
I skrivande stund har jag av
The Scooby-Doo Show lyckats få tag i 35 av de 40 avsnitten med Mediadubbs originaldubb (TV3) och samtliga avsnitt med Sun Studios omdubb (Cartoon Network, Boomerang, TV4). Det jag saknar är följande:
Säsong 1:2:
The Fiesta Host Is an Aztec GhostSäsong 3:1:
Watch Out! The Willawaw!2:
A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle4:
To Switch a Witch (dubbades kanske aldrig för TV3...?)
7:
The Creepy Case of Old Iron FaceObservera att det är högst tveksamt om
To Switch a Witch faktiskt dubbades av Mediadubb eller sändes av TV3, för jag har i alla fall inget minne av att någonsin ha sett det avsnittet på TV3. Möjligtvis kanske det avsnittet ansågs för läskigt för barn, så att det därför hoppades över av TV3. Dock är det förstås inte omöjligt att det kan ha dubbats av Mediadubb International, även om det faktiskt inte sändes; men i sådana fall lär man ju ändå inte kunna få tag i det. Mig veterligen är det även sällan eller aldrig som Cartoon Network eller Boomerang sänt det avsnittet, men det avsnittet har däremot sänts på TV4 med Sun Studios omdubb och likaså släppts på DVD med samma dubb.
Det grämer mig att jag fortfarande inte lyckats hitta åt det enda saknade säsong 1-avsnittet, då jag är 99,9% säker på att jag spelade in det på VHS från TV3 en gång i tiden; men i så fall tycks det bandet vara uppslukat av jorden...
Min ambition är fortfarande att synka samtliga avsnitt med både svensk originaldubb, svensk omdubb, norsk dubb och dansk dubb till högkvalitativa bildkällor; och göra DVD:er med hela serien. Just därför hade jag verkligen velat få tag i
The Fiesta Host Is an Aztec Ghost, om någon skulle råka ha det, för med det avsnittet skulle man alltså kunna göra klar hela säsong 1 och 2.
För övrigt har jag också norsk och dansk dubbning av alla utom 5 avsnitt av serien. Där är det följande jag saknar, om jag inte räknat fel i hastigheten:
Säsong 3:2:
A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle4:
To Switch a Witch5:
The Tar Monster7:
The Creepy Case of Old Iron Face9:
Who Was That Cat Creature I Saw you With Last Night?Jag
tror bara att det finns en norsk respektive dansk dubbning av
The Scooby-Doo Show (ingen omdubb), och således samma dubbning på både TV3 och Cartoon Network/Boomerang, men jag har inga säkra belägg för det påståendet. Alla mina inspelningar kommer i alla fall från Boomerang, och utan tillgång till TV3-inspelningar kan jag förstås inte själv dra några definitiva slutsatser. Det jag vet är i alla fall att både TV3s och Cartoon Networks/Boomerangs dubbningar är gjorda av Sun Studio.
När DVD-projektet väl är färdigställt gör jag gärna en kopia åt dig, och andra intresserade. Fram tills dess är det dock inte så mycket jag kan dela med mig av, för flera av TV3-dubbningarna har jag bara som ljudfil utan bild; och måste följaktligen synkas om till en annan bildkälla.
Säsong 1 av
Scooby-Doo: Where Are You? har ju dessbättre släppts på DVD i Sverige med TV3s originaldubb. Säsong 2 var däremot omdubbad på DVD, men 4 av de 8 avsnitten har jag inspelat från TV3 i originaldubb - oklart huruvida de resterande 4 avsnitten någonsin sändes på TV3, då jag inte har något minne av dem.