Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Det sjukaste ni har gjort

Startat av Zebastian, 26 mars 2022 kl. 00:39:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 juli 2022 kl. 02:16:13
Jag vågade mig aldrig på krokodilburgaren (då jag misstänkte att det kunde tänkas smaka åt fiskhållet)

Ogillar du också fisk? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 30 juli 2022 kl. 03:17:47
Ogillar du också fisk? ^^
Precis, jag tycker inte alls om fisk utan undviker det i möjligaste mån...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 juli 2022 kl. 02:16:13
Känguru har jag också ätit flera gånger. På matfestivalen International Food Festival, som har turnerat runt om i Sverige varenda år förutom under pandemin och har matstånd från 15 olika länder, så fanns det länge ett australiensiskt tält som sålde hamburgare av känguru, kamel, viltsvin och krokodil. Jag vågade mig aldrig på krokodilburgaren (då jag misstänkte att det kunde tänkas smaka åt fiskhållet), men de övriga åt jag flera gånger - och både känguruburgare och kamelburgare var väldigt gott.

Jag vet inte om samma stånd finns med i år, men festivalen turnerar för fullt runt om i landet och ska komma till Skellefteå den 7 september; och den matfestivalen missar jag aldrig.

Vildsvin finns ju ändå redan i Europa, Asien och Nordafrika?  ??? (även här i Sverige), plus inplanterad i Nordamerika, Sydamerika och Australien.

Det finns många olika sorters kött förutom de "vanliga" fläsk, nöt och kyckling;

Kalkon*, lamm*, anka, gås, häst, get, älg, hjort, ren, rådjur, vildsvin, kanin, hare, Björn, Vildgås, vildand, fasan, orre, tjäder, ripa, rapphöna, Vaktel, duva, känguru, krokodil, pytonorm, zebra, kamel, struts, bisonoxe, buffel, alligator, lama, antilop, Springbock...

Av dessa har jag ätit kalkon, lamm, anka, gås, älg, hjort, ren, rådjur, vildsvin, fasan, rapphöna, Vaktel, duva, känguru, krokodil och struts vad jag kan komma på.

*Dessa två är nog inte så ovanliga egentligen, men det är inte lika vanligt som nöt, fläsk eller kyckling.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2022 kl. 08:18:41
Vildsvin finns ju ändå redan i Europa, Asien och Nordafrika?  ??? (även här i Sverige), plus inplanterad i Nordamerika, Sydamerika och Australien.
Ja, det är väl ingen som har påstått motsatsen - bara att det såldes av en säljare från Australien, som del av International Food Festival (hette tidigare International Street Market), som arrangeras av fransk-brittiska Groupe Geraud.

Förutom under pandemin 2020 - 2021 har festivalen besökt runt 20 - 25 svenska orter varje år, så de flesta här borde väl ha upplevt festivalen åtminstone vissa år - även om ni inte själva har besökt den, så lär det väl ha varit svårt att missa att den har funnits.
(Vilka orter som besöks brukar variera lite från år till år, men den har varit i Skellefteå åtminstone 3 - 4 gånger)

I år började festivalens turné i Örebro i början av maj, och avslutas i Sundsvall den 13 - 17 september.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 juli 2022 kl. 03:19:15
Precis, jag tycker inte alls om fisk utan undviker det i möjligaste mån...

Jag gillar inte vin och undviker det i möjligaste mån.  ::) ::)

Elios

Det sjukaste man gjort ja jag vet inte om det kan ha varit när man hoppade från 8 meters hopptorn eller provade Toe of Satan i fem minuter. Men en tabbe på fyllan var ju att vi tog fel taxi en gång.  :o ::)

MOA

Citat från: Elios skrivet 30 juli 2022 kl. 12:24:32
Det sjukaste man gjort ja jag vet inte om det kan ha varit när man hoppade från 8 meters hopptorn eller provade Toe of Satan i fem minuter. Men en tabbe på fyllan var ju att vi tog fel taxi en gång.  :o ::)
vart hamna ni då nånstans?

Disneyfantasten

#37
Citat från: TonyTonka skrivet 30 juli 2022 kl. 03:17:47
Ogillar du också fisk? ^^
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 juli 2022 kl. 03:19:15
Precis, jag tycker inte alls om fisk utan undviker det i möjligaste mån...


Det hade jag ingen aning om, det var nytt för mig. (själv har jag svårt för svamp p.g.a. konsistensen, undantaget är kantareller)

Förresten så kan jag säga att även om konsistensen på krokodilkött är som fisk så smakar köttet kyckling.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2022 kl. 16:57:05
Det hade jag ingen aning om, det var nytt för mig. (själv har jag svårt för svamp p.g.a. konsistensen, undantaget är kantareller)

Förresten så kan jag säga att även om konsistensen på krokodilkött är som fisk så smakar köttet kyckling.
Har du också ätit krokodil? Varför äter alla konstiga saker i den här tråden fast de gillar inte vanlig mat som fisk och svamp?

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 30 juli 2022 kl. 17:10:42
Har du också ätit krokodil? Varför äter alla konstiga saker i den här tråden fast de gillar inte vanlig mat som fisk och svamp?

Jag gillar fisk.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 30 juli 2022 kl. 12:22:10
Jag gillar inte vin och undviker det i möjligaste mån.  ::) ::)

Jag undviker alkohol överhuvudtaget till varje pris, och tobak också för den delen.

Mathilda Gustafsson

Det sjukaste jag har ätit är höna.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 30 juli 2022 kl. 17:32:11
Det sjukaste jag har ätit är höna.
Fast det är väl inga konstigheter med att äta höna.

Lillefot

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 30 juli 2022 kl. 17:32:11
Det sjukaste jag har ätit är höna.
Inte mycket konstigare än att äta kyckling, om du frågar mig.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran