Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  2 september 2019 kl. 21:43:17
Tror du det är möilgt att på något sett få svenska credits i alla fall för rösterna i Netflix serien
The Dark Crystal: Age of Resistance ?

Måst var värdigt många dubbar inland efter som serien 53 olika  karaktärer !

Undar om 52 olika svenska röstskådespelare har anlitas för serien ?

Det står väl som vanligt på Netflix efter varje avsnitt, eller hur? Det är ganska många språk som visas, och varje sida visas bara i någon sekund, så det gäller att pausa och göra skärmdumpar i rätt ögonblick.

Simon Axelsson

Finns det en creditlista för Teen Titans GO! - Filmen?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Jag hitta alla dark crystal Netflix svenska  credits och skrev av dom.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu när Prince Charming är ut på dvd tror du att få kan få fram credits till filmen ? och är någon som vet om dvdn av Prince Charming kommer ha den engelska originalversionen som språkalternativ ?

Och så fort Familjen Addams kommer ut skulle jag uppskatta credits till den med.


Förresten tydligen värkar det som att inta Dora and The Lost City kommer dubbas,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

så nu verkar det som att detektiv Pikachu inte ens kommer dubblas för dvd och Blu Ray.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  3 september 2019 kl. 20:18:54
så nu verkar det som att detektiv Pikachu inte ens kommer dubblas för dvd och Blu Ray.

Varför skulle den? Nu för tiden verkar inte filmer dubbas inför DVD-releasen om de inte dubbats tidigare, liksom inför bio-releasen.

Citat från: gstone skrivet  3 september 2019 kl. 20:16:09
Förresten tydligen värkar det som att inta Dora and The Lost City kommer dubbas,

Inga svenska trailers, check. Liknande situation som Detective Pikachu, check.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 september 2019 kl. 20:40:55

Varför skulle den? Nu för tiden verkar inte filmer dubbas inför DVD-releasen om de inte dubbats tidigare, liksom inför bio-releasen.


Så brukar det ju numera vara.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 september 2019 kl. 20:16:09
Nu när Prince Charming är ut på dvd tror du att få kan få fram credits till filmen ? och är någon som vet om dvdn av Prince Charming kommer ha den engelska originalversionen som språkalternativ ?
Prince Charming hade jag totalt glömt bort, men jag ska genast kontakta Scanbox och försöka få fram creditlista. :)

Att döma av DVD-omslaget gissar jag att filmen borde ha engelskt originalljud utöver de skandinaviska ljudspåren - just för att baksidan listar "Subtitles: Danish/Swedish/Norwegian/Finnish", och det känns ju lite egendomligt om DVD:n skulle ha skandinavisk textning utan att ha något engelskt ljudspår... Jag har den dock inte själv, så jag kan inte säga något med säkerhet.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 september 2019 kl. 22:02:44
Hur går det med dom Daniel
Det har varit så mycket jobb med nya designen, som tagit längre tid än beräknat, så att jag totalt glömt bort det... :(

Men nu är det nedskrivet, och bör komma ut vid nästa uppdatering. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 september 2019 kl. 21:34:32
Prince Charming hade jag totalt glömt bort, men jag ska genast kontakta Scanbox och försöka få fram creditlista. :)

Att döma av DVD-omslaget gissar jag att filmen borde ha engelskt originalljud utöver de skandinaviska ljudspåren - just för att baksidan listar "Subtitles: Danish/Swedish/Norwegian/Finnish", och det känns ju lite egendomligt om DVD:n skulle ha skandinavisk textning utan att ha något engelskt ljudspår... Jag har den dock inte själv, så jag kan inte säga något med säkerhet.


Men det stod inte engelska bland språken valen !

Det är därför jag är osäker.

Hur som helst skulle i alla fall utskatte svenska credits.

i alla falo skulle vilja veta vilka som gör rösyerna til Snvit, Askungen, Trönrosa,Oraklt och den goda fen som av dom vad jag sett värkar vara en trasvisttit.

Frästen vist att den stora nöttkumpen storts att detär en film från amerik med några kända skådspelare bland orginakl rösterna som Liam Neeson( en person även i sverige domflesta borde kännaigen) Så har den filmen bara svensk taloch inte orginalspråket på dvdn i alla står det inget om det på backsidan.jagvar inte inerseradnog att orka slösa pengar på att  köpa filmen och se efter själv.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Även om du inte kan få fulla credits till Playmobil filmen som nämnd förut vore det ändå kul att veta vilka som är rösterna till Del, Rex , Den Goda Fen , Bloodbones och Kejsare Maximus.

Rösterna dessa figurer kanske i all fall någon kan få tag på ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Som jag nämnd förut credit till Familjen Addams om en månad vore väldigt uppskattat !!

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu värkar dom flesta ttecken tyda på att Dora and the Lost City inte kommer dubbas.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  5 september 2019 kl. 22:03:05
Nu värkar dom flesta ttecken tyda på att Dora and the Lost City inte kommer dubbas.

Nu uppfattar jag faktiskt det som extra konstigt då den är tillåten från 7 år, det vill säga är en barn och familjefilm som möjligen bör dubbas för att nå målgruppen...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  5 september 2019 kl. 22:50:42
Nu uppfattar jag faktiskt det som extra konstigt då den är tillåten från 7 år, det vill säga är en barn och familjefilm som möjligen bör dubbas för att nå målgruppen...

Min närmaste biograf visar på engelska och de gör dennästan aldrig om det finns dubblerad version tillgänglig. Det enda expmpelet  jag kan tänka på är live action Aladdin som dom endas visade texted.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.