Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skitsnacktråden

Startat av Adam Larsson, 29 september 2020 kl. 17:12:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

#240
Citat från: Zebastian skrivet  7 oktober 2021 kl. 23:16:38
Du menar att du slösade bort lektionstid och skickade en hel klass till ett café. Nu måste väl alla hålla med om att det är väldigt oprofessionell av honom!
Tro inte att de slapp undan lektionen och slösade bort lektionstiden för det gjorde de inte då den ansvariga för elevcaféet är mycket intresserad och kunnig i musik och har även vikarierat för tidigare musiklärare på skolan.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 oktober 2021 kl. 23:21:26
Tro inte att de slapp undan lektionen och slösade bort lektionstiden för det gjorde de inte då den ansvariga för elevcaféet är mycket intresserad och kunnig i musik och har även vikarierat för tidigare musiklärare på skolan.

Daniel eller Erika kanske kan flytta visa inlägg till Skitsnacktråden då de inte har med själva ämnet att göra.

Det håller jag helt klart med dig om!  ;D

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: Elios skrivet  7 oktober 2021 kl. 22:58:12
Jag hade en lärare i Bild och Form. Hennes mamma hade gått bort samma dag så var hon ändå på lektionen. Så hon klarade av det då. En annan elev sa då att det var ändå starkt gjort av henne att ändå gå till skolan.
Året efter så är inte hon med på en lektion vi ska ha men då kom den andra läraren vi hade då som berättar för oss att hennes pappa var på sjukhus och förlamad och kommer inte att klara sig. Då kunde hon däremot inte vara med. Så det beror på väldigt olika vad en lärare klarar av och inte.
Även den andra läraren vi hade var borta från en lektion och vi hade som regel då att om läraren inte kom inom 20 minuter från att lektionen ska börja så får man gå därifrån. Dagen efter så fick vi reda på henne gråtandes att hennes svärdotter hade en obotlig cancer som bara hade spridit sig överallt. Så någon dag efter nyår eller om det var innan så berättade läraren att hon gick bort då.
Hennes son var också och hälsade på och berättade lite om den händelsen. Jag kunde till och med lista ut att när han berättade det så listade jag ut att det var hennes son. Innan han berättade det i slutet på den lektionen.  :o
Så allt sådant här beror på vem du frågar.
Jag vet inte hur bra Steffan kände Gunnar men jag tycker det är respektlöst av dig att komma och lägga dig i vad han blir ledsen över och inte. Han kanske inte klarade av det då så då har du ingenting att gnälla på. Särskilt inte i detta ämnet som handlade om Gunnar Ernblad och att han gått bort. Så bara håll käften för fan. Vi vill höra dina minnen med Gunnar och inte ditt gnällande. Tänk till för fan!  >:(
Den människan hade mycket otur

MOA

Citat från: Zebastian skrivet  7 oktober 2021 kl. 23:16:38
Du menar att du slösade bort lektionstid och skickade en hel klass till ett café. Nu måste väl alla hålla med om att det är väldigt oprofessionell av honom!
MEN HÅLL KÄFTEN FÖR I HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zebastian

Citat från: MOA skrivet  8 oktober 2021 kl. 13:32:36
MEN HÅLL KÄFTEN FÖR I HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Du håller med honom så du är också oprofessionell!

MOA

Citat från: Zebastian skrivet  8 oktober 2021 kl. 13:34:20
Du håller med honom så du är också oprofessionell!
Men vad har jag med de & göra?

Elios

Citat från: Zebastian skrivet  8 oktober 2021 kl. 13:34:20
Du håller med honom så du är också oprofessionell!

Du är oprofessionell! Du skrev inte ett skit om Gunnar Ernblad alls. Utan bara klagar på vad folk gör. Trams!!!!!  >:( >:(

MOA

Citat från: Elios skrivet  8 oktober 2021 kl. 15:30:56
Du är oprofessionell! Du skrev inte ett skit om Gunnar Ernblad alls. Utan bara klagar på vad folk gör. Trams!!!!!  >:( >:(
Verkligen

Zebastian

Citat från: Elios skrivet  8 oktober 2021 kl. 15:30:56
Du är oprofessionell! Du skrev inte ett skit om Gunnar Ernblad alls. Utan bara klagar på vad folk gör. Trams!!!!!  >:( >:(
Vem är Gunnar Ernblad?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 september 2021 kl. 22:25:25
Det gör han inte alls, nu får du ge dig, det är inget offensivt mot dig!
Skärp dig nu, sluta ta illa vid dig hela tiden, jag förstår att det är jobbigt för dig men du måste hitta bra sätt att tygla din vrede! Det är bara du som ansvarar för ditt humör och det är bara du som lider av din envishet!  ;)

JO jag blir sårad.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Zebastian skrivet  7 oktober 2021 kl. 22:01:52
Så du liksom gick till din lärare och sa jag skiter i din lektion en skådespelare är död jag måste gå?

Jag måste ju hålla med Zebastian. Han  är ju bara en skådespelare . Och det verkar inte som du kände honom personligen så jag tycker det inte är någon anledning att ställa in en lektion.
Världen är ju ändå full av skådespelare.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  8 oktober 2021 kl. 18:30:08
Jag måste ju hålla med Zebastian. Han  är ju bara en skådespelare . Och det verkar inte som du kände honom personligen så jag tycker det inte är någon anledning att ställa in en lektion.
Världen är ju ändå full av skådespelare.
Ja men jag blev ju väldigt chockad och sen så får du tänka på att hans röst har varit med i hela mitt liv. Jag behövde bara ta in nyheten lite och höll nästa lektion som vanligt.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#254
Citat från: Zebastian skrivet  8 oktober 2021 kl. 18:12:50
Vem är Gunnar Ernblad?

Han föddes 1946-03-31 och gick bort 2021-10-03, han har medverkat i bl.a. följande dubbningar;

>1972-års första omdubbning av Dumbo (1941), där han spelade diverse Clowner och den Prälliga Kråkan

>Fantastiska Wilbur (1973), där han spelade Lurvy

>Jul i Mumindalen (1973, julkalender), där han spelade Förfadern

>Robin Hood (1973; svenskdubbad 1974), där han gjorde walla-ljud (t.ex. hurra-rop, med mera), spelade senare även Alan-i-Dalen i en musiksaga med autentiskt ljud från filmen efter Rolf Bengtssons bortgång 1976

>Smurfarna och Den Förtrollade Flöjten (1976), där han spelade diverse mindre roller

>Asterix 12 Stordåd (1976), där han spelade Troubadix, Cirkusorganisatören och Fångvaktaren

>Peter och Draken Elliot (1977; svenskdubbad 1978), där han var med under "övriga röster" men hittills vet jag inte vem han spelade där

>Bernard och Bianca (1977; svenskdubbad 1978), där han spelade Ugglan

>Pelle Svanslös (1981, svensk film), där han spelade Kråkan

>DuckTales (1987-1991, Svenskdubbad 1987-1989 av MediaDubb, 1990-1992 av KM Studio, plus några avsnitt omdubbade av KM ca 1995-1996 samt av SDI Media under 2020), där han spelade bl.a. Albert, Big Bäng, Spökplumpen, Svartepetter, osv.

>Asterix och Britterna (1986; Sverigepremiär februari 1989), där han spelade diverse roller t.ex. Decurion, och många flera

>MediaDubbs version av Nya Äventyr Med Nalle Puh 1989 där han spelade några mindre roller

>MediaDubbs version av Looney Tunes där han spelade Sylvester och Helmer Mudd

>Smurfarna där han spelade Muskelsmurfen, Jätten Klosso och Latsmurfen

>Kommissarie Gadget där han spelade Dr Claw

>Eurotrolls version av Lucky Luke där han spelade Jolly Jumper och Joe Dalton

>Droopy i Tom och Jerry Gör Stan Osäker (1992)

>Dweeb och Clownen Stubbs i Rex och Hans Vänner (1993)

>Bonkers där han spelade Jalle Piké

>Änglahund 2 (1996; svenskdubbad 1997) där han spelade Carface

>Bananer i Pjyamas sär han spelade B1

>Ferngully 2 Djuren i Fara (1998) där han spelade Guanan och Stump

>Svanprinsessan 3 Den Förtrollade Skatten (1998) där han spelade Sköldpaddan Sprutt

>Babe 2 En Gris i Stan (1998) där han spelade hunden Snoop

>Dr Dolittle (1998) där han spelade Tigern och Dr Dolittles Pappa

>Snow Dogs (2002) där han spelade Thunder Jack

>The Country Bears (2002) där han spelade Al

>Kogänget (2004) där han spelade Abner

>Hajar som Hajar (2004) där han spelade Don Ira Feinberg

>Nasse av Sven Nordkvist där han spelade Äppelbonden, Starke Mannen och Trötta Älgen

>Bilar (2006) där han spelade Programledarbilen

>Trassel (2010) där han spelade Mannen som slår upp portarna på krogen

>Yakari där han spelade Stora Örnen

>Hotell Transylvanien filmerna där han spelade Frankenstein

>Flygplan 2 Räddningstjänsten (2014) där han spelade Gamle Knarre

>Aladdin (2019) där han spelade Sultanen

plus många fler därtill...