Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tintin Dubbningar

Startat av SmilesDisney, 2 februari 2006 kl. 07:58:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SmilesDisney

Hej!

Jag undrar om det är nån som vet vilka filmer "Filmer inte kassetband" Som Tomas Bolme och Åke Lindström gjorde?
Innan dom byttes ut till den här ny förskräckliga dubben.

Vilka filmer är det?
Och vet nån vart man kan möjligen få tag i dessa?

Skulle verkligen uppskatta svar!

//SmilesDisney

Elios

Tycker att dubbningarna med Tomas Bolme är helt klart bäst. Här knappt hört så mycket av Åke Lindström som Tintin. Men det lilla jag har hört ändå rätt så bra. Av dem på video då.

RC

Citat från: Elios skrivet 20 januari 2020 kl. 00:31:54
Tycker att dubbningarna med Tomas Bolme är helt klart bäst. Här knappt hört så mycket av Åke Lindström som Tintin. Men det lilla jag har hört ändå rätt så bra. Av dem på video då.
Åke Lindström har aldrig spelat Tintin men han gör Kapten Haddock på LP och serien från 1960-talet. I Sun Studios dubbning av serien från 1991 är det Mats Qviström som gör Tintin och Kenneth Milldoff gör Kapten Haddock.

jimstrom

Den enda film som har ensemblen med Bolme och Lindström med flera, är Tintin i Hajsjön (1973)

Däremot så gjorde denna ensemble rösterna i TV serien Tintints Äventyr producerade av Belvison som sändes mellan 1959-1964.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)