Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney-serier SVT

Startat av simon.bjornen, 24 november 2019 kl. 08:34:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

simon.bjornen

För tillfället visar SVT barn nya äventyr med Nalle puh, de första 18 avsnitten om jag förstod rätt. Det verkar vara lite av en tradition att visa enskilda disneyserier söndagmorgon 8.00, innan nalle puh så visades doctor mcstuffins. Vore otroligt roligt om dom kunde visa luftens hjältar eller darkwing duck även om jag tror att den sistnämnda blir svår med bakgrund av det som hände sist när svt visade serien. Mina önskemål är skickade till svt barns redaktion, vilken serie skulle ni vilja se efter att man visat klart nalle puh?

Elios

Kommer dem med Nalle Puh då finnas kvar på Svt Play?^^

Jirr


Daniel Hofverberg

På senare år har tyvärr inga serier från Disney som SVT sänt publicerats på SVT Play överhuvudtaget, så det lär ju knappast förändras. :( Om det sen beror på att Disney inte tillåter det, eller om SVT inte velat betala tillräckligt mycket låter jag vara osagt...

Eller rättare sagt: Serier som Disney varit medproducenter för men inte huvudansvariga för har publicerats på SVT Play, men det rör sig uteslutande om serier som andra bolag än Disney distribuerar (Pyjamashjältarna, Ranchen, Tidlös prinsessa, m.fl.) - men ingenting som Disney distribuerar själva har lagts upp på SVT Play.

Citat från: simon.bjornen skrivet 24 november 2019 kl. 08:34:29
För tillfället visar SVT barn nya äventyr med Nalle puh, de första 18 avsnitten om jag förstod rätt. Det verkar vara lite av en tradition att visa enskilda disneyserier söndagmorgon 8.00, innan nalle puh så visades doctor mcstuffins. Vore otroligt roligt om dom kunde visa luftens hjältar eller darkwing duck även om jag tror att den sistnämnda blir svår med bakgrund av det som hände sist när svt visade serien. Mina önskemål är skickade till svt barns redaktion, vilken serie skulle ni vilja se efter att man visat klart nalle puh?
Vi kan nog glömma att SVT någonsin skulle sända Darkwing Duck igen, eftersom det indirekt vore att erkänna att man gjorde fel senast som drog in serien.

Det man kan hoppas på där är att Disney+ förhoppningsvis kommer publicera Darkwing Duck med svenskt tal när tjänsten lanseras i Skandinavien. Då hela serien redan finns på Disney+ i USA/Kanada/Nederländerna (men utan skandinaviska ljudspår) borde chansen vara hyfsad att den dyker upp även på skandinaviska Disney+. Har man riktig tur kanske de till och med väljer att nydubba säsong 3 (de sista 13 avsnitten), som inte dubbats eller sänts i Sverige/Norge/Danmark.

Vad gäller Luftens hjältar har ju majoriteten av avsnitten släppts på DVD i Skandinavien, varför det i mina ögon känns tämligen ointressant att sända på TV...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 december 2019 kl. 16:30:23
Eller rättare sagt: Serier som Disney varit medproducenter för men inte huvudansvariga för har publicerats på SVT Play, men det rör sig uteslutande om serier som andra bolag än Disney distribuerar (Pyjamashjältarna, Ranchen, Tidlös prinsessa, m.fl.) - men ingenting som Disney distribuerar själva har lagts upp på SVT Play.

Passa förresten på att se första säsongen av Tidlös prinsessa nu innan den försvinner. Den är väl värd att se, och personligen tycker jag att det är en av de bästa serierna som SVT Barn har visat under de senaste åren. Hela första säsongen finns på SVT Play just nu i full HD 1080p, och kommer att ligga kvar där hela december månad ut.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 december 2019 kl. 21:17:32
Passa förresten på att se första säsongen av Tidlös prinsessa nu innan den försvinner. Den är väl värd att se, och personligen tycker jag att det är en av de bästa serierna som SVT Barn har visat under de senaste åren. Hela första säsongen finns på SVT Play just nu i full HD 1080p, och kommer att ligga kvar där hela december månad ut.
Det håller jag fullständigt med om, så jag kan bara instämma i rekommendationen.

Det är verkligen en fantastiskt välgjord fransk-tysk samproduktion, som är bland det bästa som har sänts på senare år.

Hoppas bara att sega SVT börjar sända säsong 2 snart...

clara liljeberg

jag hoppas att american dragon jake long och brandy och herr morris och hos musse och lilla djungelboken kommer att sändas på svt play snart.

Daniel Hofverberg

Citat från: clara liljeberg skrivet  3 februari 2020 kl. 13:13:01
jag hoppas att american dragon jake long och brandy och herr morris och hos musse och lilla djungelboken kommer att sändas på svt play snart.
Under våren blir det inga Disney-serier alls på SVT. :(

Och SVT har ju i flera års tid inte haft några rättigheter att sända Disneys produktioner på SVT Play, så när Disney-serier kommer tillbaka (både som del av Disneydags och/eller separat) lär det säkerligen fortfarande bara bli linjärt på SVT Barn.

Men åtminstone Hos Musse och Lilla Djungelboken hoppas och tror jag kommer släppas på Disney+ med skandinaviska ljudspår, när tjänsten lanseras i Skandinavien eller en kort tid därpå.

clara liljeberg

#8
jag blir jättebesviken om ni inte ordnar upp det med disneydags och ni vet inte vad american dragon handlar om eller om ni ens har varit i new york och det här är mitt år nu så det betyder att jag bestämmer

Hot borttaget. /Daniel

Daniel Hofverberg

Citat från: clara liljeberg skrivet  4 februari 2020 kl. 10:19:52
jag blir jättebesviken om ni inte ordnar upp det med disneydags och ni vet inte vad american dragon handlar om eller om ni ens har varit i new york och det här är mitt år nu så det betyder att jag bestämmer
Jag tycker också det är tråkigt, men såvitt jag vet är det ingen aktiv på det här forumet som jobbar på SVT, så ingen här har något att säga till om. Du får vända dig till Sveriges Television med dina synpunkter.

Anders M Olsson

Idag visades det sista avsnittet för våren av Doktor McStuffins.

Det är lite märkligt planerat av SVT eftersom avsnittet är första hälften av ett dubbelavsnitt, och andra delen kommer inte förrän den 29 augusti.

Andra delen är för övrigt det allra sista avsnittet i serien, så man kan undra hur SVT tänker göra sen under hösten? Ska de byta till någon annan Disneyserie på söndagarna, eller ska de backa till fjärde säsongen av Doktor McStuffins där det finns ett tiotal avsnitt som SVT ännu inte har visat?

Jag tycker att det är ganska klantigt av SVT att inte visa klart femte säsongen under våren när det bara återstår ett enda avsnitt som dessutom är andra delen av ett dubbelavsnitt.

clara liljeberg

inte visste jag att brandy var en blandras.

Anders M Olsson

#12
Från och med idag visar SVTB Doktor McStuffins på söndagar klockan 7:55. Jag misstänkte att de skulle starta om serien från början, och det kanske de gör fr.o.m. nästa vecka.

Men idag var det faktiskt avsnitt ur första säsongen som av någon anledning hoppades över för tio år sen, när SVT visade serien för första gången. Det är avsnitten Froste fryser (Chilly Gets Chilly) och Genom läsglasögonen (Through the Reading Glasses), aldrig tidigare visade av SVT.

Det ska bli intressant att se hur de väljer att fortsätta nästa vecka. Blir det omstart från början, eller fler ej visade avsnitt? Det finns ytterligare ett dubbelavsnitt från första säsongen och några från fjärde som SVT aldrig har visat.

Anders M Olsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 september 2023 kl. 08:28:10Det ska bli intressant att se hur de väljer att fortsätta nästa vecka. Blir det omstart från början, eller fler ej visade avsnitt? Det finns ytterligare ett dubbelavsnitt från första säsongen och några från fjärde som SVT aldrig har visat.
Jaha, det kunde man ju tro -- som vanligt klantar SVT till det!

I tablån angavs att dagens avsnitt skulle vara Kardborre-borre, d.v.s. det återstående avsnittet från första säsongen som SVT aldrig tidigare har visat.

Men det som verkligen sändes var avsnitt 2, Den trasiga lådan (Out of the Box) / En trött racerbil (Run Down Race Car).