Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Intervjuer på Dubbningshemsidan

Startat av Daniel Hofverberg, 23 augusti 2008 kl. 11:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 maj 2024 kl. 11:28:4114 minuter av den andra delen av intervjun med Robert Cronholt är nu färdigredigerad, och jag ser att råmaterialet som återstår efter det som redan publicerats är på cirka 45 minuter. Svårt att säga hur mycket som måste klippas bort av dessa 45 minuter, men jag vet att åtminstone två partier behöver klippas bort. Min bästa gissning är därför att det användbara materialet är på någonstans mellan 35 och 42 minuter.

Så den stora frågan är nu: Ska jag dela upp det kvarvarande i två delar (så att den slutliga intervjun alltså kommer att bli i tre delar), eller ska jag köra allt återstående som en enda lång del? Den återstående längden känns som ett gränsfall, då bara en del blir lite för lång medan två delar för kvarvarande istället blir i kortaste laget...  Med bara en del till för allt blir det alltså på någonstans mellan 35 och 42 minuter, och med två återstående delar bör det bli ca 15 - 25 minuter per del.
(Hade det varit möjligt hade det perfekta varit tre lika stora delar, men när nu den första delen blev aningen för lång då det inte gick att avbryta mitt i ett ämne, så hamnar vi i det här lite besvärliga mellanläget)

Med tre delar för allt (d.v.s. två delar till) tar det aningen längre tid totalt, då jag måste göra inledning och avslutning två gånger - fördelen är istället att nästa del kan publiceras snabbare, då jag inte behöver klippa färdigt allt; i så fall är nästa del snart klar. Så både för- och nackdelar med båda alternativen, med andra ord.

Hur känner ni? Vilket alternativ föredrar ni andra - en lång del till (2 totalt) eller två korta delar till (3 totalt)?
Gammal frågeställning, men jag tycker en lång del till. ^^

Men å andra sidan älskar jag att ha på långa videos i bakgrunden, både när jag jobbar och när jag gör saker på datorn hemma. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games