Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Intervjuer på Dubbningshemsidan

Startat av Daniel Hofverberg, 23 augusti 2008 kl. 11:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kloppstock

#45
The return of Väderklints' Mausoleum!?  :D
...man kan förstå att Andreas Nilsson känner sig obekväm i den där omgivningen
han saknar i stort sätt bara den orangea personaloverallen & ögonbindeln, att Daniel Åhs svingar kroksabel istället för mikrofon & han hade befunnit sig i Irak där  :P

personligen anser jag nog 30+ minuters intervju vara lite magstarkt, har faktiskt inte tagit mig igenom det än,
men litar på det folk antyder att det nog börjar gå på tomgång efter så långt tid? eller det beror ioff på vilken man intervjuar, Andreas Nilsson vet man ju redan allt om känns det som, jag är inte överexalterad över person om ni hajar :) kanske borde man ha Göran Skytte som intervjuare då skulle jag känna mig (o)trygg under så långt tid

30+min TV intervju=Ja
30+min Glad Amatör intervju=Nej

& det där var faktiskt ingen kritik mot Daniel i sak, utan jag pratar generellt sätt

Anders Lindberg

Jag begär inte någon Göran Skytte... men vissa saker borde vara grundläggande för en intervjuare, även för en glad amatör. Typ att inte ställa samma fråga flera gånger, och att lyssna på den du intervjuar, så att du inte frågar efter något du nyss fått svar på. Kan vara bra att tänka på till nästa gång.

Daniel Hofverberg

Jag lade också märke till att Daniel Åhs ibland ställde frågor som han redan helt eller delvis fått svar på - somliga upprepningar lyckades jag att klippa bort, men somliga inte. Men det här var ju hans första intervjuer, så jag hoppas att det blir bättre när han får in lite mer rutin.

Vad gäller längden, så är det en svår avvägning. Å ena sidan så har ju de flesta som postat här önskat så långa intervjuer som möjligt. Men å andra sidan märker jag att det är betydligt fler som sett den första delen av Andreas Nilsson-intervjun än den andra (till dags dato 57 personer för del 1 mot 37 för del 2). Det antyder ju att det antingen varit för långt eller inte tillräckligt intressant för att en relativt stor andel har velat fortsätta med den andra delen. Det gör att jag inte helt kan bestämma mig för hur jag ska göra med intervjun med Dick Eriksson, som jag just börjat redigera nu. Jag får väl se hur intressant den verkar innan jag bestämmer mig...

Citat från: Kloppstock skrivet 18 september 2008 kl. 16:04:16
...man kan förstå att Andreas Nilsson känner sig obekväm i den där omgivningen
han saknar i stort sätt bara den orangea personaloverallen & ögonbindeln, att Daniel Åhs svingar kroksabel istället för mikrofon & han hade befunnit sig i Irak där  :P
Jag tror inte att Andreas obekväma intryck beror nämnvärt på miljön, då det ser ut att vara samma ställe som intervjun med Per Sandborgh spelades in på, och han såg ju betydligt mer avslappnad ut. Jag vet inte riktigt var Daniel spelat in intervjun, men det verkar väl som någon form av teaterlokaler eller dylikt.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Tyvärr har jag inte haft mycket tid de senaste veckorna, då jag varit upptagen med jobb plus att jag varit väldigt förkyld, så därför har jag inte hunnit komma så långt med redigeringen av Dick Eriksson-intervjun. Jag hoppas kunna återuppta arbetet inom de närmaste dagarna, och sen beror det på hur intervjun är gjord och hur mycket som måste klippas bort hur lång tid det tar innan den kan läggas ut.

Mysan


Daniel Hofverberg

Inte såvitt jag vet, tyvärr. Jag har inte hört av Daniel Åhs på ett tag, men han skulle säkert ha hört av sig ifall det blivit klart med något datum för någon annan intervju.

Daniel Hofverberg

Nu är äntligen intervjun med Dick Eriksson färdigredigerad. Det har tagit mycket längre tid än väntat, då jag dels varit upptagen på annat håll och det dels var mycket svårt att klippa till intervjun bra då den var besvärligt upplagd. Dick Eriksson-intervjun blir kortare än den med Andreas Nilsson - ca 31 minuter stannade det på.

Men nu är det äntligen klart. Jag ska bara se igenom hela intervjun först, för att se till så att allt låter naturligt och ingenting är klippt galet. Så om allt ser okej ut, så kan jag förhoppningsvis publicera den inom 2 - 3 dagar.

Efter det börjar jag på att redigera intervjun med Annica Smedius, och hoppas att den går snabbare att klippa till. Tyvärr är ljudet under all kritik på den intervjun, och det är så högljutt bakgrundsljud att det är svårt att höra vad hon säger. Men jag hoppas att det blir bättre efter en stund - jag har bara kollat början på råmaterialet än.

Daniel Hofverberg

Och nu är äntligen intervjun med Dick Eriksson utlagd på sajten. Även denna är uppdelad i två delar, för att få ner längden på varje till hanterbar längd.

Ni får gärna posta era synpunkter och kommentarer vad gäller intervjun här.

Igthorn

Har inte hunnit kika på hela intervjun men det lilla jag hann se innan linan gick av såg rätt så lovande ut. Det som gör att det känns en smula kusligt är väl själva lokalen och hans väldigt lediga klädsel, men det kanske har något osynligt syfte?

_Alexander_

Bättre än intervjun med Andreas Nilsson tycker jag i alla fall. Men återigen, det ser lite obekvämt ut, inte bara på grund av omgivningen, utan för att vissa frågor känns lite krystade.
Exempelvis kuriosa-frågorna om Pokémon kändes lite överdrivet, och all tid som gick åt att prata om serien öht. :-X

Men, som sagt, bättre än förra. Jag längtar till intervjun med Annica Smedius.  ;D

Daniel Hofverberg

Jag håller med att en del frågor är lite krystade och/eller onödiga, och jag tycker också att Pokémon fick lite för stort utrymme under intervjun. Jag hoppas att Daniel Åhs blir bättre med tiden på den fronten.

Citat från: Igthorn skrivet 15 december 2008 kl. 21:17:27
Det som gör att det känns en smula kusligt är väl själva lokalen och hans väldigt lediga klädsel, men det kanske har något osynligt syfte?
Utifrån vad Dick säger under intervjun, så verkar det som att de gjort intervjun i någon teaterlokal, där han och andra dubbningsskådisar spelat någon form av teater. Förmodligen är intervjun alltså inspelad i någon form av källarutrymme eller hall i anslutning till teatern. Kanske har intervjun gjorts under någon paus vid teatern, så att det är därför han haft dessa kläder på sig...?

Olle

Verkar ta ett jävla tag för att klippa en intervju

Daniel Hofverberg

Visst tar det ett tag, men i ärlighetens namn har jag också haft annat för mig. Jag har jobb att sköta också, plus recensioner och annat för Dubbningshemsidan som jag prioriterar högre än intervjuerna. Men intervjun med Dick Eriksson tog kanske drygt 10 timmar effektiv tid att redigera.

Just nu kan jag inte göra något, då min dator ockuperas på annat håll. Men efter julhelgerna ska jag fortsätta med intervjun med Annica Smedius, som bara är påbörjad än så länge. Jag hoppas kunna bli klar med den innan trettondagshelgen är över. Jag vet dock inte när jag kan lägga ut den, då Annica har bett att få granska och godkänna det färdigredigerade resultatet innan jag publicerar den, och jag vet inte hur lång tid det tar för henne.

DanielÅhs

Oj oj oj, va många arga ???

Jag ber hemskt mycket om ursäkt för intervjuerna med Per, Dick & Andreas de var inte menade för dubbningshemsidan utan jag fick kontakt med Andreas och hade turen att Per & Dick också var där. För miljön som ingen tycks gilla vist är där dom spelade upp deras teater pjäs så aja valde den inte, men ja har inge emot den. Jag tyckte dock att det vore kul om folk som älska dubbning (som jag) fick ta del av det och Daniel sida är ju som alla vet den största och bästa så fråga om han villa ha dem.

Håller med absolut att det inte var någon "super" intervjuev, men det hade jag inte förväntat mig. Det var första gången någonsin jag gjorde något liknande, så jag är glad att jag ens kunde prata med dem. :'(

Andreas Nilsson ser jätte obekväm ut och jag har inte en aning varför. Det enda var att det tog längre tid än han trott och ja skulle ju hinna med två till, sen börja deras pjäs. Så han var nog bara väldigt stressad. :-\

Men Dick och Per var absolut INTE obekväma. Ser det ut som det så är det helt fel, de var hur glada som helst, Per var inte ens stressad. Jag sa att vi inte hinner mer för att nu borde du byta om, men han sa nej då jag hinner mer :D

Och ja intervjueven med Andreas vart för lång, men hur skulle du va om du fick träffa en av dina favoriter inom dubbning?


Sen när jag skulle intervjueva Annica Smedius så går det bara säga, Helve.... Jag köpte ny HD-kamera som sen visade sig att den inte hade någon ingång för extern mick :-[
Och Annica ville gärna sitta ute (trots alla våra getingar:) men tyvär så visadet sig (i efterhand såklart) att kameran gärna tog upp alla ljud som var tillgängliga i hela stockholm.

Så ljudet på denna gång blir en etta.  >:(

Hur jag sköter mig mot sist får ni skriva här som ni gjorde innan, men ja tyckte jag gjorde bra ifrån mig...Det var bara min andra gång!  :P


Och till dig Daniel, super bra klippningar och ursäkta för ljudet i Annicas, hoppas du kan trolla något, för du är duktig!



MVH Daniel Åhs som lär av sina misstag!