Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Mästerkatten 2

Startat av gstone, 17 mars 2022 kl. 14:41:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Okej, så nu är det inte långt kvar till premiären så då undrar jag; vilka är de svenska rösterna?  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 oktober 2022 kl. 10:46:08Okej, så nu är det inte långt kvar till premiären så då undrar jag; vilka är de svenska rösterna?  :)
Såvitt jag vet har distributören inte offentliggjort något om röster än, men med tanke på att premiären är först den 21 december så gissar jag att vi knappast lär veta så mycket förrän om några veckor eller en månad till.

Men personligen skulle jag bli förvånad om inte Rafael Edholm kommer tillbaka i titelrollen, och det låter åtminstone som honom i den trailer som visats på bio i ett par månaders tid.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 oktober 2022 kl. 10:46:08Okej, så nu är det inte långt kvar till premiären så då undrar jag; vilka är de svenska rösterna?  :)
Astrid Assefa och Martin Redhe Nord är med.

Undrar vem som kommer spela guldlock ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Bara för at man älskar Disney btyder det inte att ma inte kan se och gilla animerad filmer från andra bolag.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 november 2022 kl. 16:26:32Bara för at man älskar Disney btyder det inte att ma inte kan se och gilla animerad filmer från andra bolag.
Har någon sagt emot det?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 november 2022 kl. 16:26:32Bara för at man älskar Disney btyder det inte att ma inte kan se och gilla animerad filmer från andra bolag.
Jag håller faktiskt med dig där, även om jag främst älskar Disney så finns det följaktligen mycket jag gillar som inte kommer från Disney.  :)

Disneyfantasten

Jag planerar att se denna strax innan nyår.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 31 oktober 2022 kl. 14:36:44
Astrid Assefa och Martin Redhe Nord är med.

Undrar vem som kommer spela guldlock ?


Jag tror faktiskt att Martin bara var en trailerröst. I featuretten som visades innan Black Panther: Wakanda Forever hördes Nassim Al Fakir som Perro. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 november 2022 kl. 18:06:11Jag tror faktiskt att Martin bara var en trailerröst. I featuretten som visades innan Black Panther: Wakanda Forever hördes Nassim Al Fakir som Perro.
Jag tycker du borde skriva upp det på wikipedia.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Peppris kommer vara med.

Anders Öjebo kommer särket tilbaka.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Här är dom svenska rösterrna i filmen.

Rafael Edholm, Nassim Al Fakir, Lina Hedlund, Anders Öjebo, Adam Fietz, Annica Smedius, Astrid Assefa, Björn Bengtsson, Bianca Kronlöf,
Tiffany Kronlöf, Emil Smedius, Matilda Smedius, Ole Ornered, Kardo Razzazi, Bengt Järnblad

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 16 november 2022 kl. 18:49:20Här är dom svenska rösterrna i filmen.

Rafael Edholm, Nassim Al Fakir, Lina Hedlund, Anders Öjebo, Adam Fietz, Annica Smedius, Astrid Assefa, Björn Bengtsson, Bianca Kronlöf,
Tiffany Kronlöf, Emil Smedius, Matilda Smedius, Ole Ornered, Kardo Razzazi, Bengt Järnblad


Tredje trailern har dessutom släppts.

https://youtu.be/D7hkXpWFQcw

Om jag får gissa:

Mästerkatten: Rafael Edholm
Kitty Mjuktass: Lina Hedlund
Perro: Nassim Al Fakir
Guldlock: Matilda Smedius
Stora stygga vargen: Emil Smedius
Pappa Björn: Adam Fietz
Mamma Björn: Annica Smedius
Lilla Björn: Björn Bengtsson
Store Jack Horner: Ole Ornered
Mama Luna: Astrid Assefa
Doktor: Kardo Razzazi
Peppris: Anders Öjebo

Övriga röster:
Bianca Kronlöf
Tiffany Kronlöf
Bengt Järnblad


"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Jag funderar på att se denna film strax innan julafton, filmen har premiär 21 december och julafton är 24 december, problemet är att jag är på min dagliga verksamhet måndag-fredag, så jag skulle kunna ta en eftermiddag, kanske vid fredag eftermiddag (som då är 23 december) som ett gott avslut på veckan... (hoppas bara jag inte hinner bli sjuk den dagen eller innan, annars får jag nog vänta tills veckan därpå iallafall, eller i värsta fall rentav till en liten bit efter nyår)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 december 2022 kl. 21:41:37Jag funderar på att se denna film strax innan julafton, filmen har premiär 21 december och julafton är 24 december, problemet är att jag är på min dagliga verksamhet måndag-fredag, så jag skulle kunna ta en eftermiddag, kanske vid fredag eftermiddag (som då är 23 december) som ett gott avslut på veckan... (hoppas bara jag inte hinner bli sjuk den dagen eller innan, annars får jag nog vänta tills veckan därpå iallafall, eller i värsta fall rentav till en liten bit efter nyår)

Det blir nog inget biobesök för mig den dagen p.g.a. smittrisk, men förhoppningsvis får jag min fjärde spruta innan nyår så att jag kan se filmen efter Julafton/Juldagen/Annandag Jul och innan Nyår/Nyårsafton, jag tippar på att kanske se filmen den 28 december alltså en exakt vecka efter premiären.

gstone

Matilda Smedius sa att hon spelar Guldlock hennes mamma  spelar Mamma Björn, hennes bor Lilla Björn  och Adam Fietz Pappa Björn:

Alltså
Guldlock: Matilda Smedius
Pappa Björn: Adam Fietz
Mamma Björn: Annica Smedius
Lilla Björn: Emil Smedius
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.