Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

E

Nu har Nöjesbladet sagt att även rapparen Albin ska tävla nästa år

Och även Suzi P som också är rappare

SVT jagar också Eric Saade för tävlingen

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/dOamvo/svt-jagar-eric-saade-till-melodifestivalen

E

Citat från: Elios skrivet 31 augusti 2019 kl. 23:43:44
(som är den näst sämsta låten i Melodifestivalen nånsin, efter The Monikers låt Oh My God.)
The Moniker var faktiskt min Mammas favorit det året ;D, inte bara för att hon gillade låten utan också för att han var väldigt lik Phil Collins ;D

Det är faktiskt hittils enda året då jag och min familj hade olika favoriter

Min favorit var som sagt Simon Forsberg och även Eric Saade

Min lillasysters favoriter var Sara Varga, Danny Saucedo och Pernilla Andersson

Min storasyster minns jag inte vad hon gillade då

Och Pappas favorit var Nicke Borg, han gillar nästan bara hårdrock

Lilla My

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 oktober 2019 kl. 12:17:35
Jag hoppas INTE att det tävlar några artister som Arvingarna, Sean Banan, Edward Blom eller nån annan konstig artist för då blir det ju sämre låtar. Hoppas bara på "riktiga" artister

... Alla dem är ju i sig riktiga artister, vafan menar du? ;D

E

Citat från: Lilla My skrivet  6 november 2019 kl. 21:34:59
... Alla dem är ju i sig riktiga artister, vafan menar du? ;D
Jag menar mest att Sean Banans mellolåtar och Edward Bloms låt var konstiga, dom passar inte till Mello alls tycker jag

Jag vet inte varför jag tog med Arvingarna (dom är ju inte konstiga) men dom var bättre förr tyckte jag

När jag sa "riktiga" så menade jag egentligen "nyare artister" för varje tävlar är det några gamla artister som varit med förut

Vet att jag är otydlig ibland

Lilla My

Fattar dock inte grejen med att vartenda låt som är med i Mello ska vara en smash-hit? Mello är ju (sedan typ sent 90-tal) till för att visa upp olika sorters genrer och olika typer av musik som passar hela svenska folket, som i sin tur får rösta på det som de tycker är bäst. Det är ju inte meningen att vartenda låt ska matcha allas tycker och smak.

Varför inte ha med nya OCH gamla artister? Varför inte blanda popsångare, skådespelare, revyartister och komiker? Förstår inte detta klagande bakom artisterna varje år. Det är ju inte så att artister som Sean Banan, Dolly Style eller Edward Blom är där för att vinna hela skiten liksom.

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juni 2019 kl. 14:07:53
Jag skulle gärna se att Wiktoria, Mariette Hansson och Anna Bergendahl medverkar igen. Min högsta önskan vore egentligen att First Aid Kit skulle medverka, för det vore oerhört svårslaget, men ärligt talat lär det knappast hända...
Anna ska tävla nästa år ;D Och även Robin Bengtsson och Anis Don Demina är med igen
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/9ved2p/mellovinnarna-staller-upp-igen

Och Thorsten Flinck
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MRX8Or/trots-regelbrottet-thorsten-flinck-tavlar-i-melodifestivalen-2020

Fast det känns konstigt att Thorsten får tävla trots att han bröt mot en av reglerna att man inte får avslöja det SJÄLV innan alla artister avslöjats

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 12 november 2019 kl. 14:38:29

Och Thorsten Flinck
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MRX8Or/trots-regelbrottet-thorsten-flinck-tavlar-i-melodifestivalen-2020

Fast det känns konstigt att Thorsten får tävla trots att han bröt mot en av reglerna att man inte får avslöja det SJÄLV innan alla artister avslöjats

Att han får vara med trots att han sagt det men inte får är ju orättvist mot dem andra som kanske gjort det genom åren.
Om det nu har hänt vill säga!?

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 12 november 2019 kl. 14:38:29
b]Robin Bengtsson[/b]

Fattar inte att man är igen 3 år efter att man redan vunnit.  >:(

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 12 november 2019 kl. 17:34:42
Fattar inte att man är igen 3 år efter att man redan vunnit.  >:(

Det har ju gått tre år. Ska han aldrig få vara med och tävla igen eller vad tycker du? ;D


Simon Axelsson

Vet inte riktigt vad jag ska säga om det här då jag självklart inte hört låtarna, men detta verkar inte direkt vara någon höjdare
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Det ända som verkade riktigt intressant var Nanne Grönvall. Även Méndez. Men lär knappast se det ändå.  :o

Lilla My

Oooh! Verkar vara jättemånga intressanta deltagare i år ;D och ingen jävla Dolly Style, tack och lov

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 26 november 2019 kl. 19:07:33
Oooh! Verkar vara jättemånga intressanta deltagare i år ;D och ingen jävla Dolly Style, tack och lov
Nej, det är ju alltid skönt med ingen Dolly Style - och heller ingen Sean Banan eller (såvitt jag kan se) andra alltför oseriösa aktörer...

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 26 november 2019 kl. 19:07:33
Oooh! Verkar vara jättemånga intressanta deltagare i år ;D och ingen jävla Dolly Style, tack och lov

Fast jag tycker att Dolly Styles förra låt förra året var en av få som faktiskt var jävligt bra.
Nu lär jag kanske få en känga för det här men jag gillade den ta mig fan!  ;D