Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Vilken skådespelare var fången i den här byggnaden?


Disneyfantasten



Steffan Rudvall


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 12:43:32
Björnar.

Vilka björnar?

Skulle tro att det är de som Phil Harris och Beppe Wolgers spelar (alltså Baloo och Lille John) men jag frågar för att vara säker...

Om det är så så skulle jag gissa att det är där Beppe Wolgers är inlåst när han spelar Pippis Pappa, vars namn är Kapten Efraim Långstrump!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 12:54:15
Om det är så så skulle jag gissa att det är där Beppe Wolgers är inlåst när han spelar Pippis Pappa, vars namn är Kapten Efraim Långstrump!
Det stämmer byggnaden på bilden är Vaxholms kastell som i filmen Pippi på de sju haven är piraternas borg.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 12:57:09
Det stämmer byggnaden på bilden är Vaxholms kastell som i filmen Pippi på de sju haven är piraternas borg.

Den svenska flaggan är där, och jag vet att jag sett filmen, så det var därför jag gissade Beppe Wolgers...

Undrar förresten var den där ön spelades in... (den med djungel och strand, på den ön får man se ett lejon, en orm och några krokodiler)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 13:00:34
Den svenska flaggan är där, och jag vet att jag sett filmen, så det var därför jag gissade Beppe Wolgers...

Undrar förresten var den där ön spelades in... (den med djungel och strand, på den ön får man se ett lejon, en orm och några krokodiler)
Någonstans i det före detta Jugoslavien.

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  1 mars 2021 kl. 13:31:57
Finns ön kvar?
Finns kvar? Öar kan väl inte försvinna...

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 13:33:27
Finns kvar? Öar kan väl inte försvinna...

Jo, tydligen. Det var ju ganska mycket snack rätt nyligen om att det grävts bort en ö utanför Kristinehamn.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 mars 2021 kl. 13:51:48
Jo, tydligen. Det var ju ganska mycket snack rätt nyligen om att det grävts bort en ö utanför Kristinehamn.
Varför?

Simon Axelsson

Citat från: MOA skrivet  1 mars 2021 kl. 14:13:42
Varför?

Jag tror kommunen gav mannen i fråga tillstånd, men det kanske kan vara värt att googla.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA


Steffan Rudvall

En rymdhjälte

En basketspelare

Lärare på en speciell skola

Vem är det jag söker?