Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Pokémon (anime)

Startat av Anders, 18 maj 2013 kl. 23:13:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Annelie Bhagavan  lätt helt oigenkännlig i Familjen Addams. Hon lät som hon var minst 70 år gamla och kom från Öst  Europa  !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 27 oktober 2019 kl. 22:59:28
Finns det bara fyra stycken

https://youtu.be/NLb7QffrgnI

Nej, om du läser kommentarerna till videon så förklarar dom att en del saknas. Alla delar av Pokérapen har dubbats till svenska.

Alexander

Citat från: gstone skrivet 27 oktober 2019 kl. 23:43:50
Annelie Bhagavan  lätt helt oigenkännlig i Familjen Addams. Hon lät som hon var minst 70 år gamla och kom från Öst  Europa  !

Då måste hon har gjort sin "ryska dialekt" röst. Hon brukar använda den till bl.a  kusliga roller.

Sabelöga

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 27 oktober 2019 kl. 22:59:28
Finns det bara fyra stycken

https://youtu.be/NLb7QffrgnI
Nej, det finns en femte också. Jag tror dock att den femte användes ganska sent typ i säsong 2, så den finns inte på Pokémon-TV  :(
Houba !

Henrik Karlsson

Varför finns inte säsong 2-5 på Pokémon TV det hoppar ju från säsong 1-6?

Gustav Jonsson

#125
Jag har för mig att det inte var alla avsnitt av säsong 2-5 som dubbats utan bara några det är nog därför de säsongerna inte finns på Pokémon TV.

Gustav Jonsson

Jag har för mig att det inte var alla avsnitt av säsong 2-5 som dubbats utan bara några det är nog därför de säsongerna inte finns på Pokémon TV.

Sabelöga

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 29 oktober 2019 kl. 15:03:47
Jag har för mig att det inte var alla avsnitt av säsong 2-5 som dubbats utan bara några det är nog därför de säsongerna inte finns på Pokémon TV.
En väldigt rimlig teori jag också ställer mej bakom.
Houba !

Alexander

#128
Citat från: Gustav Jonsson skrivet 29 oktober 2019 kl. 15:03:47
Jag har för mig att det inte var alla avsnitt av säsong 2-5 som dubbats utan bara några det är nog därför de säsongerna inte finns på Pokémon TV.

Hela säsong 2 finns på svenska, och jag har för mig antingen hela eller majoriteten av säsong 3 finns också.
Säsong 4 finns några avsnitt på svenska, har inte lyckats hitta hela säsongen på svenska dock. Säsong 5 hoppade man i princip över i Sverige, så bara de avsnitten med Ash och Larvitar, Sneasel och tävlandet i Johto ligan(Silvermästerskapet) med Master Quest introt som Pokémon själva klassar som säsong 6 finns på svenska.

Henrik Karlsson

Citat från: Alexander skrivet 29 oktober 2019 kl. 18:19:45Säsong 5 hoppade man i princip över i Sverige, så bara de avsnitten med Ash och Larvitar, Sneasel och tävlandet i Johto ligan(Silvermästerskapet) med Master Quest introt som Pokémon själva klassar som säsong 6 finns på svenska.

Nu förstår jag inte riktigt

Alexander

#130
Citat från: Henrik Karlsson skrivet 29 oktober 2019 kl. 19:25:56
Nu förstår jag inte riktigt

De avsnitten när:
Ash och de andra tar hem Larvitar till sin mamma
Hittar en Unown (som i avsnittet översättas som Okänd)
Träffar Sneasel för att hämta Ho-oh elden.
Tävlandet i Johto ligan.
Ash och Pikachu på kryssningen till Hoenn

Alla dessa avsnitt räknas som en del av säsong 6 av Pokémons egna listor. Även om de har säsong 5 introt "Master Quest."  :)

Övriga avsnitt med säsong 5 introt "Master Quest" har jag inte hittat något bevis på att de har dubbats till svenska

E

Citat från: Alexander skrivet 29 oktober 2019 kl. 19:36:53
De avsnitten när:
Ash och de andra tar hem Larvitar till sin mamma
Hittar en Unown (som i avsnittet översättas som Okänd)
Träffar Sneasel för att hämta Ho-oh elden.
Tävlandet i Johto ligan.
Ash och Pikachu på kryssningen till Hoenn

Alla dessa avsnitt räknas som en del av säsong 6 av Pokémons egna listor. Även om de har säsong 5 introt "Master Quest."  :)

Övriga avsnitt med säsong 5 introt "Master Quest" har jag inte hittat något bevis på att de har dubbats till svenska
Har dom avsnitten där Ash tävlar i Orange League dubbats

Gustav Jonsson


Henrik Karlsson

#133
Citat från: Alexander skrivet 29 oktober 2019 kl. 19:36:53
De avsnitten när:
Ash och de andra tar hem Larvitar till sin mamma
Hittar en Unown (som i avsnittet översättas som Okänd)
Träffar Sneasel för att hämta Ho-oh elden.
Tävlandet i Johto ligan.
Ash och Pikachu på kryssningen till Hoenn

Alla dessa avsnitt räknas som en del av säsong 6 av Pokémons egna listor. Även om de har säsong 5 introt "Master Quest."  :)

Övriga avsnitt med säsong 5 introt "Master Quest" har jag inte hittat något bevis på att de har dubbats till svenska

Menar du som att avsnitt 53-82 av Pokémon serien har säsong 1 intron men räknas till Säsong 2

Alexander

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 29 oktober 2019 kl. 20:01:28
Menar du som att avsnitt 53-82 av Pokémon serien har säsong 1 intron men räknas till 2

Ja.
Jag själv tycker det är enklast att skilja säsongerna baserat på introt. Men Pokémon själva har ett annat tankesätt för de tidigare säsongerna.