Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 14 mars 2020 kl. 21:21:49
ALLA för det. Det är därför vi HAR DOM !

Du vill bara inte erkänna att pritar serien ! >:(

Haha du vet inte på vilket sätt jag ser serien? ;D Chill, chill

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 december 2019 kl. 10:36:34
Det verkar som i den nya Duck Tales serien så är det Svante Thuresson som är röst till Ludwig von Anka.

Kan kanske vara för att Bertil Engh inte dubbare mer och Gunnar Uddén bara verkar jobba för KM Studio

Cecilia Wrangel Schough spelar nog Ugglan som jobbar för Guld Ivar Flinthjärta skulle jag gissa.

Gunnar har faktiskt spelat Ludwig även en tid efter att Disney slutade anlita KM Studio, nämligen i Musses Klubbhus, iallafall fram till omkring någon gång under början av 2010-talet (vet inte exakt när han slutade) och då tog Jakob Nordenson över rollen, dessutom så upprepade också Gunnar sin roll som Kungen (ur "Askungen"; spelade rollen först i 2an) i både DVD-filmen Prinsess-Sagor Volym 1; 2005 och i 3an; 2007!  :) (och alla dessa gjordes av Sun Studio/SDI Media i Stockholm)

Dock har Gunnar, som du säger, inte dubbat särskilt mycket på senare tid, liksom många av de andra som brukade dubba hos KM Studio...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 mars 2020 kl. 22:25:14
Gunnar har faktiskt spelat Ludwig även en tid efter att Disney slutade anlita KM Studio, nämligen i Musses Klubbhus, iallafall fram till omkring någon gång under början av 2010-talet (vet inte exakt när han slutade) och då tog Jakob Nordenson över rollen, dessutom så upprepade också Gunnar sin roll som Kungen (ur "Askungen"; spelade rollen först i 2an) i både DVD-filmen Prinsess-Sagor Volym 1; 2005 och i 3an; 2007!  :) (och alla dessa gjordes av Sun Studio/SDI Media i Stockholm)

Dock har Gunnar, som du säger, inte dubbat särskilt mycket på senare tid, liksom många av de andra som brukade dubba hos KM Studio...

Är inte Gunnar också väldigt gamla nu ?

Han kanse vil njuta av sin ålders höst i mer eller mindre passion from skådespeleri ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 mars 2020 kl. 22:36:53
Är inte Gunnar också väldigt gamla nu ?

Han kanse vil njuta av sin ålders höst i mer eller mindre passion from skådespeleri ?

Kanske är det samma sak med bl.a. Meta Velander, som nu i augusti fyller 96... (kanske också Per Myrberg, Siw Malmkvist, Jan Sjödin, Margreth Weivers, Jan Malmsjö, m.fl.)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 mars 2020 kl. 22:42:03
Kanske är det samma sak med bl.a. Meta Velander, som nu i augusti fyller 96... (kanske också Per Myrberg, Siw Malmkvist, Jan Sjödin, Margreth Weivers, Jan Malmsjö, m.fl.)

TRIST :( :'( Men nog sant ;D

Fast June Foray  gjord ju röster tills hon dog vid 99 års ålder  :D

Även George O'Hanlon var George Jetsons röst ända till sin död och Penny Singleton gjorde sin sista röstroll vid 96 års ålder.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

inte för det är något fel på  Felix von Bahder :). Men jag tror Fredrik Hiller skulle passat superbra som Sigge McKvack.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

jimstrom

Tycker von Bahder gör det bra, han påminner om en mix mellan Sandborgh och Källvik.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

Citat från: jimstrom skrivet 16 mars 2020 kl. 15:36:25
Tycker von Bahder gör det bra, han påminner om en mix mellan Sandborgh och Källvik.

Jag har svårt att förställas mig Sandborgh i rollen, Men tydligen har han spelat Sigge ::)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2020 kl. 15:40:38
Jag har svårt att förställas mig Sandborgh i rollen, Men tydligen har han spelat Sigge ::)
Har du inte sett säsong 1 av Ducktales 1987?

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 mars 2020 kl. 16:38:45
Har du inte sett säsong 1 av Ducktales 1987?

Där är han ganska bra tycker jag.   ;D

gstone

Vem är Storkules röst på Svenska ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Tydligen ska Lången vara med i Ducktales säsong 3
https://youtu.be/JxiAhXJewhw

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 mars 2020 kl. 10:17:20
Tydligen ska Lången vara med i Ducktales säsong 3
https://youtu.be/JxiAhXJewhw

Det skulle då inte förvåna mig om Johan Lindqvist då åter gjorde rollen (som han ju ändå gjort i över 20 års tid) Jag hoppas att han gör det iallafall!  :)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2020 kl. 09:27:44
TRIST :( :'( Men nog sant ;D

Fast June Foray  gjord ju röster tills hon dog vid 99 års ålder  :D

Även George O'Hanlon var George Jetsons röst ända till sin död och Penny Singleton gjorde sin sista röstroll vid 96 års ålder.

Kom på en sak; Gunvor Pontén är just nu 91 år och hon var med 2016 i Vaiana och 2019 i Toy Story 4...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 mars 2020 kl. 10:21:29
Det skulle då inte förvåna mig om Johan Lindqvist då åter gjorde rollen (som han ju ändå gjort i över 20 års tid) Jag hoppas att han gör det iallafall!  :)
Johan är bra som Långben men när jag ser  på hur de har designat Långben så tänker jag bara på Hans Lindgren när Långben ser ut så där passar bara Hans.