Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vem är bäst som Lucky Luke?

Startat av Henrik Karlsson, 21 juli 2019 kl. 16:46:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

 Vem är bäst som Lucky Luke?

Olof Buckard (Lucky Luke rensar stan/Daisy Town)
0 (0%)
Leif Ahrle (Bröderna Daltons hämnd & Det stora äventyret)
4 (40%)
Peter Wanngren (Lucky Luke Säsong 1)
5 (50%)
Jan Nygren (Lucky Luke Säsong 2)
0 (0%)
Dan Bratt (Bröderna Dalton på rymmen)
1 (10%)
Oidentifierad (Nya äventyr med Lucky Luke)
0 (0%)
Annan
0 (0%)

Antal personer som röstat: 10

Henrik Karlsson


Anders

När jag skummade igenom Bratt-versionen så låter det som att Dan Bratt och Stefan Frelander gör alla rösterna (förutom mor Dalton, som spelas av Gizela Rasch).

Jag själv är främst uppväxt med Leif Ahrle, även om jag tycker att många av dem andra låter bra också!  :)
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Elios

Citat från: Anders skrivet 22 juli 2019 kl. 12:13:09
När jag skummade igenom Bratt-versionen så låter det som att Dan Bratt och Stefan Frelander gör alla rösterna (förutom mor Dalton, som spelas av Gizela Rasch).

Jag själv är främst uppväxt med Leif Ahrle, även om jag tycker att många av dem andra låter bra också!  :)

Och Thomas Engelbrektsson väl?^^  ???

Elios

Av allt att dömma säger jag nog Dan Bratt. Har inte sätt så mycket av dem andra men Leif Ahrle verkar ju också bra.  8)

Anders

Citat från: Elios skrivet 22 juli 2019 kl. 13:02:52
Och Thomas Engelbrektsson väl?^^  ???
Jag kanske missade honom. Vem gör han rösten till där?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

Förknippar mest Lucky Luke med Peter Wanngren, så han får min röst, även om Lucky Luke och det stora äventyret också var en favorit, tyckte jag aldrig riktigt att rösten passade lika bra.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Jabberjaw

Det är svårt att inte gilla Jan Nygren men jag förknippar mest honom med Paddington från Atlantics VHS filmer så han faller tyvärr bort här som Lucky Luke i min bok. Peter Wanngren är den jag mest hört som Lucky Luke men gillar även Leif Ahrle

Bästa intro är förövrigt
https://www.youtube.com/watch?v=F4c6zPeYsfc tycker jag  :D

Henrik Karlsson

Jag föredrar nog Peter Wanngren för det är honom jag hört mest av och jag har alltid förknippat Lucky Luke med honom

Henrik Karlsson

Citat från: Jabberjaw skrivet 22 juli 2019 kl. 18:48:04
Bästa intro är förövrigt
https://www.youtube.com/watch?v=F4c6zPeYsfc tycker jag  :D

Det introt gillar jag inte särskilt mycket jag tycker att det med Peter Wanngren är mycket bättre

Elios

Citat från: Anders skrivet 22 juli 2019 kl. 18:12:48
Jag kanske missade honom. Vem gör han rösten till där?

Vet att han gör rösten till den lilla brodern Dalton Joe och diverse andra röster i filmen.  ???

jimstrom

Staffan Hallerstam har också gjort rösten till Lucky Luke, ingen aning med vilken studio dock.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

jimstrom

Skulle appropå ingenting, vara intressant med en omröstning vem som är bäst som Jolly Jumper, finns många bra kandidater där.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Anders

Citat från: Elios skrivet 22 juli 2019 kl. 21:07:36
Vet att han gör rösten till den lilla brodern Dalton Joe och diverse andra röster i filmen.  ???
Ja, nu när du säger det så låter Joe som Engelbrektsson. Tyckte nästan att det lät som att Frelander gjorde rösten till alla Dalton-bröderna först, men dövörat slog visst till där.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Henrik Karlsson

Citat från: jimstrom skrivet 22 juli 2019 kl. 22:23:12
Staffan Hallerstam har också gjort rösten till Lucky Luke, ingen aning med vilken studio dock.
När då

Elios

Många tycker jag passar honom.
Min kompis som fick ju faktiskt väldigt många Lucky Luke filmer förra året och där var nog en hel del olika Lucky Luke röster med.
Men jag undrar dock lite vem som hade kunnat spela Lucky Luke i dagens samhälle? Kanske Kristian Ståhlgren eller varför inte Bobo Eriksson eller Patrik Isaksson?^^