Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hey Arnold på svenska

Jag ger svar på mitt sätt.

Skurkar som gav inte någon anledning varför man ska titta.
Goda hjältar som som gav inte någon anledning varför man ska titta.

Så det är alla filmer och serier som gav mig inte någon anledning varför jag ska titta.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Lilla My

Kommer fuska lite och ta med karaktärer från böcker - men fan vad jag avskydde i princip vartenda karaktär i "Miss Perigrine's Home For Peculiar Children "-uppföljarna (i alla fall bok 2 och 3, resten kommer jag inte läsa)

Förutom Millard. Han var grym.

Det är som att författaren skrev den första boken och sedan mycket motvilligt skrev de andra två utan någon som helst känsla eller kärlek. De känns mer som halvkassa Harry Potter AU-fanfics, och alla karaktärer är antingen korkade eller TRÅKIGA... Huvudskurken är värst, jisses vilken tunn personlighet.

Simon Axelsson

Citat från: Lilla My skrivet 31 oktober 2020 kl. 11:13:47
Kommer fuska lite och ta med karaktärer från böcker - men fan vad jag avskydde i princip vartenda karaktär i "Miss Perigrine's Home For Peculiar Children "-uppföljarna (i alla fall bok 2 och 3, resten kommer jag inte läsa)

Förutom Millard. Han var grym.

Det är som att författaren skrev den första boken och sedan mycket motvilligt skrev de andra två utan någon som helst känsla eller kärlek. De känns mer som halvkassa Harry Potter AU-fanfics, och alla karaktärer är antingen korkade eller TRÅKIGA... Huvudskurken är värst, jisses vilken tunn personlighet.

Jag vet att jag läst den första, sen minns jag inte om jag nånsin läste klart den andra, men vad jag minns var de rätt bra, tror dock inte att jag kommer att komma tillbaka till dem.
Har du sett filmen förresten? Den vill jag minnas var helt okej, men jag har inte sett den på ett tag. Den finns ju på Disney + nu, så man kanske ska ta och se om den inom snar framtid. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 31 oktober 2020 kl. 15:57:41
Folk ogillar Gothel för att hennes design är antiemetisk :-\

https://catvalente.livejournal.com/641526.html

En karaktär råkar vara skurken och även möjligtvis av judisk härkomst, genast är filmen antisemitisk enligt vissa. Det är bara korkat. Själv "älskar" jag "att hata" Gothel, hon är ju en otroligt bra skurk.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 31 oktober 2020 kl. 16:17:53
Själv "älskar" jag "att hata" Gothel, hon är ju en otroligt bra skurk.

Det är precis så som jag känner med skurkar i allmänhet!  :)

Lilla My

Citat från: Simon Axelsson skrivet 31 oktober 2020 kl. 12:57:59
Har du sett filmen förresten? Den vill jag minnas var helt okej, men jag har inte sett den på ett tag. Den finns ju på Disney + nu, så man kanske ska ta och se om den inom snar framtid.

Filmen var ju FRUKTANSVÄRD! Som att de i mitten av storyn bara "nä nu vart det lite tråkigt, nu skriver vi resten själva!" och ändrar handling och slut och hela fadderullan. De förstörde alla karaktärer också, nej usch och fy. Blev så jävla besviken på filmen att jag grät av besvikelse, sedan skratt-grät jag igenom resten av den - åååh jag var så arg och besviken!

Det är märkligt för storyn i sig är så jävla passande för Tim Burton, men han trampade så jävla snett rakt ned i ett jordgetingbo när det kommer till den här filmen.

Disneyfantasten

De karaktärer från Disney som jag hatar allra mest är Fru Sköldpadda och Sköldis i Hos Musse & Musses Verkstad! Dessa serier hade kunnat vinna på att helt och håller hoppa över dessa!

Fru Sköldpadda skämmer bort Sköldis genom att låta andra (däribland Kalle Anka) vara barnvakt åt honom bara för att han ska ställa till oreda för dem och så att hon ska köra med dem! Vilka stövlar!  >:( (fick jag bestämma då skulle de aldrig finnas överhuvudtaget, förlåt så mycket men jag hatar dessa två karaktärer så mycket att det inte går med ord att beskriva!)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2021 kl. 23:26:57
De karaktärer från Disney som jag hatar allra mest är Fru Sköldpadda och Sköldis i Hos Musse & Musses Verkstad! Dessa serier hade kunnat vinna på att helt och håller hoppa över dessa!

Fru Sköldpadda skämmer bort Sköldis genom att låta andra (däribland Kalle Anka) vara barnvakt åt honom bara för att han ska ställa till oreda för dem och så att hon ska köra med dem! Vilka stövlar!  >:( (fick jag bestämma då skulle de aldrig finnas överhuvudtaget, förlåt så mycket men jag hatar dessa två karaktärer så mycket att det inte går med ord att beskriva!)
Ja Sköldis verkar va värsta fienden för Kalle Anka

MOA

Jag hatar även den där förbannade djurplågaren

Disneyfantasten


Soscla

Hatar exakt ALLA i serien Girls på HBO av och med Lena Dunham. Men lik förbaskat såg jag alla sex säsonger på typ tre veckor.
It's so fluffy I'm gonna die!


gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2021 kl. 23:26:57
De karaktärer från Disney som jag hatar allra mest är Fru Sköldpadda och Sköldis i Hos Musse & Musses Verkstad! Dessa serier hade kunnat vinna på att helt och håller hoppa över dessa!

Fru Sköldpadda skämmer bort Sköldis genom att låta andra (däribland Kalle Anka) vara barnvakt åt honom bara för att han ska ställa till oreda för dem och så att hon ska köra med dem! Vilka stövlar!  >:( (fick jag bestämma då skulle de aldrig finnas överhuvudtaget, förlåt så mycket men jag hatar dessa två karaktärer så mycket att det inte går med ord att beskriva!)

Vem spelar Fru Sköldpadda ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 januari 2021 kl. 15:31:52
Vem spelar Fru Sköldpadda ?

Anna Norberg (aka Jane Porter i Tarzan och Klarabella Ko i Hos Musse)