Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Det var en gång en filmstudio (Once Upon a Studio, 2023)

Startat av gstone, 12 juni 2023 kl. 00:00:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 september 2023 kl. 22:10:20Än sen...? Det är det många långfilmer också som har, men som knappt skrivits ett enda ord om på forumet...

Jag ser bara inte riktigt kopplingen mellan antal skådespelare och hur mycket som skrivs om en film - det finns väl knappast något som säger att antal inlägg är direkt beroende av antalet skådespelare i en produktion... ???
Han menar nog att alla dessa medverkande spelar etablerade disneykaraktärer vilket då gör detta till en stor cameo samling.

Disneyfantasten

Jag hoppas att denna kortfilm inkluderas på DVD/Bluray-utgåvan av Önskan...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu verkar det som att dem inte kommer visas på bio med Önskan 😣😕🙁
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 oktober 2023 kl. 09:57:47Once Upon A Studio kommer att visa på Disney Chanel i Sverige  !

https://www.tv.nu/p/1QSGsn-24-aHBy
Mycket märkligt... Och vad händer för alla som inte har Disney Channel, vilket ju är ganska många nuförtiden? Ska den släppas på Disney+ samtidigt?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 12 oktober 2023 kl. 09:36:36Nu verkar det som att dem inte kommer visas på bio med Önskan 😣😕🙁
Minst sagt märkligt, dels har Vaiana redan kommit (2016) och dels var det då bara 93 år som Disney-studion hade existerat och dessutom känns Önskan som ett mycket mer logiskt och passande tillfälle att visa den på då studion som sagt fyller 100 år... (1923-2023)

gstone

Jag tänker skaffa Disney Channel bara så jag kan se den här kortfilmen !! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 oktober 2023 kl. 09:59:05Mycket märkligt... Och vad händer för alla som inte har Disney Channel, vilket ju är ganska många nuförtiden? Ska den släppas på Disney+ samtidigt?
Dem släpps nog på Disney Plus ett tag efteråt skulle jag tror.

Men det är bara min gissning  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 oktober 2023 kl. 15:38:45Minst sagt märkligt, dels har Vaiana redan kommit (2016) och dels var det då bara 93 år som Disney-studion hade existerat och dessutom känns Önskan som ett mycket mer logiskt och passande tillfälle att visa den på då studion som sagt fyller 100 år... (1923-2023)
Artikeln syftar på nypremiären av Vaiana, som går upp på bio i USA nu som del av 100-årsjubiléet. Den kommer ju dock inte till Europa överhuvudtaget, varför det i hela Europa och således även Norden blir nödvändigt med andra lösningar.

Jag håller dock med att Önskan vore mer logiskt och naturligt att visa kortfilmen tillsammans med - den lär ju väldigt många se plus att den kommer gå längre tid, medan nypremiären av Vaiana i USA ju bara är tänkt att visas i max två veckor och sen aldrig mer.
(Men kanske är det just därför de hittat på detta - för att få fler personer att gå och se Vaiana, som annars skulle vara tämligen ointressant för de allra flesta att gå och se på bio...?)

Citat från: gstone skrivet 14 oktober 2023 kl. 11:44:56Jag tänker skaffa Disney Channel bara så jag kan se den här kortfilmen !! ;D
Den möjligheten finns ju tyvärr inte för alla som har Tele2/Com Hem eller Boxer som TV-leverantör. :(

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 oktober 2023 kl. 09:20:25Den möjligheten finns ju tyvärr inte för alla som har Tele2/Com Hem eller Boxer som TV-leverantör. :(
Dessutom känns det för mig lite överilat att abonnera på Disney Channel enbart för att kunna se kortfilmen Once Upon a Studio. Den kommer säkert på Disney+ också inom kort.

Det beror förstås i viss mån på vad man har för TV-operatör, och vilka paket som erbjuds. Om det går att abonnera enbart på Disney Channel för några tior under en månad kan det kanske vara värt att göra det. Men ofta ingår Disney Channel i paket med många kanaler, och då kan det kosta flera hundralappar i månadsavgift.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 15 oktober 2023 kl. 10:48:17Det beror förstås i viss mån på vad man har för TV-operatör, och vilka paket som erbjuds. Om det går att abonnera enbart på Disney Channel för några tior under en månad kan det kanske vara värt att göra det. Men ofta ingår Disney Channel i paket med många kanaler, och då kan det kosta flera hundralappar i månadsavgift.
Precis, det beror ju helt på vilka möjligheter man har. Jag hade kunnat överväga det om det gick att abonnera på enbart Disney Channel i en månad, men knappast om det ingår i paket med flertalet andra kanaler; då är det med största sannolikhet inte värt det.

Som du säger bör ju kortfilmen tids nog dyka upp på Disney+, men då de är så pass oberäkneliga är det svårt att säga om det rör sig om en vecka eller ett halvår...

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 15 oktober 2023 kl. 10:48:17Dessutom känns det för mig lite överilat att abonnera på Disney Channel enbart för att kunna se kortfilmen Once Upon a Studio. Den kommer säkert på Disney+ också inom kort.
För mig är det inte överilat😁😉
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 oktober 2023 kl. 12:03:25Precis, det beror ju helt på vilka möjligheter man har. Jag hade kunnat överväga det om det gick att abonnera på enbart Disney Channel i en månad, men knappast om det ingår i paket med flertalet andra kanaler; då är det med största sannolikhet inte värt det.

Som du säger bör ju kortfilmen tids nog dyka upp på Disney+, men då de är så pass oberäkneliga är det svårt att säga om det rör sig om en vecka eller ett halvår...
Ska jag fota Kortfilmens dubb credits (on den har några 😉) ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 oktober 2023 kl. 12:31:30Ska jag fota Kortfilmens dubb credits (on den har några 😉) ?
Ja, det vore uppskattat. Har du möjlighet är det förmodligen smartast att du filmar med mobilen under eftertexterna, då ju Disney Channel vanligtvis har dubbcredits via textremsor under eftertexterna - som gör att det kan gå ganska snabbt, och att man annars lär behöva ta 7 - 8 foton eller mer under kort tid.
(Vid kortfilmer är det inte helt ovanligt att varje textremsa med några namn bara visas i en sekund eller mindre)