Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

#525
Jag är ganska nöjd över resultaten ikväll. Framförallt är jag mycket glad att Clara Klingenström gick vidare, som har en fantastisk låt med fin text; och som ju är ljusår bättre än Eva Rydberg & Ewa Roos. Jag var lite orolig över att den skrattretande usla låten skulle gå vidare, men jag är glad att svenska folket i alla fall har lite smak... Claras låt växer verkligen för varje gång man hör den, så om bara svenska folket kommer över att hon är relativt okänd (vilket dock är ett ganska stort om...), så skulle hon faktiskt kunna ha vinstchans. :)

Jag hatar verkligen Lillasyster, så jag är glad att Alvaro Estrella gick vidare - som visserligen inte är någon alltför märkvärdig låt, men i alla fall helt okej.

Nu när jag lyssnat på låtarna igen ikväll kunde jag faktiskt inte avgöra om jag föredrar Frida Green eller Paul Rey - båda hade bra låtar, och jag önskar verkligen att de inte hade ställts mot varandra så att båda två kunnat gå vidare. Med viss tvekan röstade jag ändå på Frida Green, men då Paul Rey var ungefär lika bra är jag ändå ganska nöjd.

I den fjärde duellen tyckte jag om båda låtarna, men Klara Hammarström var trots allt strået vassare än Efraim Leo. Även där var det orättvist att de två ställdes mot varandra, då båda låtarna var bra, men Klara var nog ändå något bättre så jag är glad att hon gick vidare.

Men som sagt, viktigast av allt är att Clara Klingenström gick vidare - för jag tror att hon är den enda från Andra Chansen som skulle kunna ha chans att vinna finalen. Ingen av de andra har någon rimlig vinstchans, varför vilka som vann i de duellerna var av underordnad betydelse.


För övrigt, är jag den enda som tyckte att det var alldeles för utdragna mellanakter ikväll? Jag har aldrig känt så förut, men ikväll kändes det som att mellanakterna höll på i en hel evighet, och det tog hur lång tid som helst från det att sista låten hade spelats till resultaten äntligen presenterades... :(

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 mars 2021 kl. 02:18:05

För övrigt, är jag den enda som tyckte att det var alldeles för utdragna mellanakter ikväll? Jag har aldrig känt så förut, men ikväll kändes det som att mellanakterna höll på i en hel evighet, och det tog hur lång tid som helst från det att sista låten hade spelats till resultaten äntligen presenterades... :(


Har det aldrig vart så tidigare då?  ???

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 mars 2021 kl. 02:18:05
För övrigt, är jag den enda som tyckte att det var alldeles för utdragna mellanakter ikväll? Jag har aldrig känt så förut, men ikväll kändes det som att mellanakterna höll på i en hel evighet, och det tog hur lång tid som helst från det att sista låten hade spelats till resultaten äntligen presenterades... :(
Var den typ 5 minuter lång?

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  7 mars 2021 kl. 06:54:23
Har det aldrig vart så tidigare då?  ???
Om jag inte minns fel hade de väl på fjolårets Andra Chansen en kraftigt förlängd sändning med Hall of Fame, och då blev det förstås väldigt utdraget - men jag kan inte minnas att jag upplevt det så här utdraget vid sändningar av ordinarie längd.

Citat från: MOA skrivet  7 mars 2021 kl. 14:18:23
Var den typ 5 minuter lång?
Snarare 20 - 25 minuter...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 mars 2021 kl. 14:53:51
Om jag inte minns fel hade de väl på fjolårets Andra Chansen en kraftigt förlängd sändning med Hall of Fame, och då blev det förstås väldigt utdraget - men jag kan inte minnas att jag upplevt det så här utdraget vid sändningar av ordinarie längd.
Snarare 20 - 25 minuter...
De var en alldeles för lång mellanakt

Elios

Jag tyckte ärligt talat att i början kändes det lite kvinno förnedrande när alla männen gick vidare i första deltävlingen och inte en ända kvinna gick vidare.  >:(

gstone

Jag önskar att Rena rama ding dong gick vidare  :'( :'( :( :(

Verkligen trist att den inte gjord det  :( :( :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet  7 mars 2021 kl. 21:29:45
Jag önskar att Rena rama ding dong gick vidare  :'( :'( :( :(

Verkligen trist att den inte gjord det  :( :( :-\
Farsan blev också besviken

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 mars 2021 kl. 14:53:51
Om jag inte minns fel hade de väl på fjolårets Andra Chansen en kraftigt förlängd sändning med Hall of Fame, och då blev det förstås väldigt utdraget - men jag kan inte minnas att jag upplevt det så här utdraget vid sändningar av ordinarie längd.
Snarare 20 - 25 minuter...

Jag håller med om att det var utdraget, vilket det troligen var eftersom att ingen av artisterna fick sjunga om, och de fick förlänga programmet tills det återstod så mycket tid som behövdes för resultatet. Att det är så beror troligen på att den som satte ihop programmet inte var bra på att hålla ihop det.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

#534
Helt rätt låt vann, första gången på 25 år som min absoluta favoriter vinna hela tävlingen.  :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Fun fact: Tusse är den första vinnaren född på 2000-talet, och den första vinnaren att ha vunnit både Idol och Melodifestivalen. Andra idoldeltagare har också vunnit Melodifestivalen, men ingen av vinnarna.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Själv är jag lite besviken, men ändå ganska nöjd. Efter att ha lyssnat på finalbidragen flera gånger om är min absoluta favorit Clara Klingenström - en fantastisk låt, tävlingens i särklass bästa text, fin och naturlig sångröst och en minnesvärd låt som man sent kommer att glömma. Men hon är väl för okänd för det kändisbesatta svenska folket, som har en tendens att ofta ha röstat mer på artisterna än på låtarna. Och för de utländska jurygrupperna var det förstås hopplöst med låtar på svenska - för förstår man inte texten, så försvinner hela vitsen med Claras låt... :(

Som tvåa för mig kom Dotter, som visserligen inte hade en riktigt lika bra låt som ifjol men icke desto mindre en stark och bra låt. Min trea var Tusse, vars låt jag blivit lite less på under de senaste veckorna, men icke desto mindre är det en bra låt.

Så i jämförelse med de många svagare låtarna i finalen, så får man ändå vara ganska nöjd - Tusse är en värdig vinnare, som sjunger bra och har en bra låt som sticker ut lite grand ur mängden. Väldigt svårt att säga hur det kommer att gå för Tusse i Eurovision Song Contest - det kan gå riktigt bra, men frågan är om låten sticker ut tillräckligt mycket...? Det beror helt på vad andra länder skickar för bidrag...

För övrigt en ganska välgjord final, förutom att hyllningen till Christer Björkman blev lite för mycket - och klantigt med teknikstrulet med ljudet under de utländska jurygrupperna. Men årets tävlings i särklass bästa programledare, där framförallt Shima Niavarani var utmärkt och den enda programledaren i år som verkligen varit genuint rolig och naturlig utan att kännas konstlad. :)

Lilla My

Första gången jag hörde majoriteten av låtarna igår (såg bara andra chansen också för att rösta lite kärlek åt Eva och Ewa  ;) ) och Tusses låt var helt klart bäst! Fem av fem solrosor.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 14 mars 2021 kl. 20:23:34
Första gången jag hörde majoriteten av låtarna igår (såg bara andra chansen också för att rösta lite kärlek åt Eva och Ewa  ;) ) och Tusses låt var helt klart bäst! Fem av fem solrosor.
Ja den låten va int dålig

gstone

jag gillar sångare som dubbat :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.