Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Kan du berätta vilka rösterna till några vilken karaktärerna i Playmobil filmen är ? eller publicera listan snart ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 september 2019 kl. 19:07:11
Kan du berätta vilka rösterna till några vilken karaktärerna i Playmobil filmen är ? eller publicera listan snart ?
Listan kommer publiceras under kvällen. :)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juli 2019 kl. 16:33:59
Jag förstår att du kan bli lite upprörd ibland för att du har både autism, asbergers och dyslexi
Vet du ens vad dyslexi är :o Det har ingenting med humöret att göra

Om man har dyslexi så har man svårt för att skriva och läsa

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 september 2019 kl. 20:45:23
Vet du ens vad dyslexi är :o

Jodå, det är att man har svårt att skriva, att man av misstag kan råka göra stavfel och kan glömma göra styckeindelning...

gstone

Är den42 åriga  artisten Peter Johansson som är med i Playnobil filmen ?

Eller det 56-åriga kristna sångare som är nästan okänd ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 september 2019 kl. 10:35:39
Är den42 åriga  artisten Peter Johansson som är med i Playnobil filmen ?

Eller det 56-åriga kristna sångare som är nästan okänd ?
Ingen aning - jag har inte sett filmen, och vet heller inte hur någon av dem låter.

Men utan att egentligen veta är min bästa gissning att det förmodligen rör sig om artisten och musikalartisten född 1977.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 september 2019 kl. 12:04:38
Ingen aning - jag har inte sett filmen, och vet heller inte hur någon av dem låter.

Men utan att egentligen veta är min bästa gissning att det förmodligen rör sig om artisten och musikalartisten född 1977.

Finns okcså
En historiker född 1963,

En konstnär född 1964

och Peter Johansson konståkare född 1967

Alla med det namet med.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Någon som vet vilken av alla Peter Johansson det är som är röst i Playmobil filmen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 22 september 2019 kl. 22:32:43
Någon som vet vilken av alla Peter Johansson det är som är röst i Playmobil filmen ?

Det kommer bara att gå att avgöra när filmen visas.  ::)

Daniel Hofverberg

Det mest sannolika är som sagt musikalartisten, i och med att många dubbare är musikalartister - så det känns väl som 80% sannolikhet, i mina ögon. Men vill man vara helt säker måste man förstås se filmen, och utifrån rösten kunna avgöra vem det är; men det förutsätter ju då att man faktiskt vet hur personerna ifråga låter.

gstone

Citat från: Elios skrivet 22 september 2019 kl. 22:59:52
Det kommer bara att gå att avgöra när filmen visas.  ::)

Jag såg filmen idag rösten iätt  ung och lekfull. Om det hjälp !

Den här Johannsson låter mycket som Kim Sulocki !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 september 2019 kl. 01:04:57
Det mest sannolika är som sagt musikalartisten, i och med att många dubbare är musikalartister - så det känns väl som 80% sannolikhet, i mina ögon. Men vill man vara helt säker måste man förstås se filmen, och utifrån rösten kunna avgöra vem det är; men det förutsätter ju då att man faktiskt vet hur personerna ifråga låter.

Rösten lät nästan identisk till Humpty Dumpty i Mästerkatten och även super lik Lenny i Hajar som Hajar.

Om det var för att till 100% tror på dina rollistor skulle ja gissat Kim Sulocki  bar rösten.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Ska jag vara ärlig så har jag inte haft några planer på att se den. Men jag undrar ändå lite vem rösten kan vara. Annars får vi väl se när väl du Daniel sätt filmen om du kan avgöra om det är Peter eller ej!?^^

gstone

När Familjen Addams kommer ut vill jag jätte gärna ha en lista över dom svenska rösterna !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag kommer självklart be min kontakt på SF Studios om creditlista när det börjar närma sig premiär på Familjen Addams. :)

Citat från: Elios skrivet 23 september 2019 kl. 17:05:27
Ska jag vara ärlig så har jag inte haft några planer på att se den. Men jag undrar ändå lite vem rösten kan vara. Annars får vi väl se när väl du Daniel sätt filmen om du kan avgöra om det är Peter eller ej!?^^
Jag har tyvärr inte möjlighet att se Playmobil-filmen på bio, utan det kommer tyvärr få vänta tills filmen släppts på DVD och Blu-Ray (vilket jag gissar lär bli runt januari). :(

Jag har dock ingen aning hur musikalartisten Peter Johansson låter, så jag lär nog hursomhelst inte vara till någon stor hjälp... Jag har aldrig sett eller hört Peter, och även fast det säkert är möjligt att kunna lyssna på någon av hans skivor (kanske Spotify?) så vill man ju helst höra honom prata för att med större säkerhet kunna avgöra - det är ju sällan oproblematiskt att jämföra någons sångröst med hur rösten låter när man pratar. Så för att kunna bäst avgöra om det är han, vore det alltså bra med någon som sett honom i någon musikalroll (där han även pratar och inte bara sjunger); alternativt när han medverkade i exempelvis Så ska det låta.