Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 november 2019 kl. 20:31:20
Jag har mailat till Lucky Dogs idag, så är det bara att hålla tummarna... :)

Jag ser för övrigt att Drottningens corgi, i likhet med ganska mycket annat från Lucky Dogs, enbart visas på bio med svenskt tal och (inbränd) svensk text för hörselskadade.

Tänker ändå se dem fast den bara går på Svenska ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Tror någon Sonic The Hadgehog kommer dubbas till svenska ?

Någon som kan gissa  om Cats dubbas ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Sonic, möjligtvis, kan ju dock bli som med Detective Pikachu, det vill säga utan dubbning. Cats tror jag inte dubbas, känns lite som en The Greatest Showman situation...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Undrar vilka dom svenska röster i Spies in Disguise ?

Eller kommer bli om inte  Spies in Disguis har dubbats än ibland dubbas trailer före själva filmen dubbas ofta med temporära  mindre känd Röster innan dom riktiga skådespelarna som ska vara med dubbar filmen. Som med första trailern där detta var någon nästan okänd person som dubbaDe Rapunzel  istället för Molly som i den riktiga filmen
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Såg att det lagts till med nya credits med två utav Bionicle filmerna. Går det med att få tag credits till den fjärde filmen!?^^

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 november 2019 kl. 08:03:02
Som jag sa tidigare sagt i detta ämne så fanns det inga dubbcredits alls i slutet

Nej. Jag vet det. Menar om kanske Daniel kan hitta dom på annat håll.  ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 november 2019 kl. 09:55:39
Rösterna gjordes av bland annat: Johan Hedenberg, Ester Sjögren, Hasse Jonsson mfl så jag misstänker att det är Eurotroll
Det skulle det kunna vara, men samtidigt ska man ju inte dra för många slutsatser utifrån skådespelare. Den här filmen gavs ju ut 2009, och jag tror att det var innan Ester Sjögren blev anställd på Eurotroll. Hasse Jonsson har ju dock jobbat i flera decennier på Eurotroll, men han har ju varit med som skådis även i andra företags dubbningar.

Den fjärde Bionicle-filmen släpptes ju av Universal Pictures istället för Buena Vista, och därför har den förstås inte gått genom Disney Character Voices International (som de tidigare). Jag har flera gånger försökt få svar från Universal Pictures via e-post om dubbningar och creditlistor, men får tyvärr inte mycket mer än "goddag yxskaft"-svar därifrån... :(

Man skulle kunna höra med Eurotroll om saken, men inte säkert att de har kvar uppgifter från 2009 i digital form.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 oktober 2019 kl. 14:23:58
Kommer du fixa credits till dessa kommande filmer:
(...)
Ailos resa (släpptes 2018 men har premiär i Sverige 29 November)
Nu har jag publicerat creditlista till Ailos resa. :)

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/ailos-resa/

Filmen har ju visserligen officiell premiär den 29 november, men har smygpremiär på många håll i landet imorgon (24 november) i anslutning till Barnens Biodag som anordnas på de flesta biografer som ägs av antingen Filmstaden eller Svenska Bio. Därav att jag har sett till att få ut creditlistan innan smygpremiären...

Disneyfantasten

Tillägg till Lilla Djungelboken;

(uppgifter tagna från VHS-filmerna "Född Att Vara Fri", "Det Var En Gång i Djungeln" och "Monkey Business")

>Mahra = Katarina Hansson

>Jed = Anders Öjebo

>Fred = Anders Öjebo

>Ned = Pär Eliasson

>Kalki = Pär Eliasson

>Elefanthane = Ingemar Carlehed

>Näbbmus = Roger Storm

>Vitorm = Bertil Engh

>Akela = Anders Öjebo

>Leah = Katarina Hansson

>Cain = Pär Eliasson

Sångtexter: Monica Forsberg

Dessutom så kan jag tillägga att "Elefanthane" i själva verket är Winifreds Morbror, som i ett annat avsnitt spelas av Daniel Bergfalk, medan Jed i ett annat avsnitt spelas av Roger Storm...

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 november 2019 kl. 21:56:36
Bra :), har inte Ingemar Åberg som står med jobbat på Eurotroll för länge sen ???
Det stämmer bra, Ingemar Åberg har tidigare jobbat som regissör/tekniker på Eurotroll. Jag vet dock inte exakt när han slutade där.

Jag är heller inte säker på om Ingemar Åberg numera är anställd hos BTI Studios, eller om han är frilansare - men jag skulle gissa på det sistnämnda, i och med att han ju huvudsakligen är känd som musikproducent, låtskrivare och musiker.

gstone

Jag skulle glad om någon kounde få fram en lista på do, svenska rösterna i Teen Titans Go filmen  ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hoppas det kommer bli lätt att få credits till  Spies in Disguise och Dolittle båda kommer ju ut om unfä en och en halv månad !

Tänkte se en av dom på svenska och den andra på originalspråkt ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 12 december 2019 kl. 21:51:03
Hoppas det kommer bli lätt att få credits till  Spies in Disguise och Dolittle båda kommer ju ut om unfä en och en halv månad !

Tänkte se en av dom på svenska och den andra på originalspråkt ! :D

Själv hade jag sett Spies in Disguise dubbad och Dolittle på originalspråk baserat på hur dubbningarna låter i dagsläget (utifrån trailers det vill säga)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 december 2019 kl. 22:26:25
Själv hade jag sett Spies in Disguise dubbad och Dolittle på originalspråk baserat på hur dubbningarna låter i dagsläget (utifrån trailers det vill säga)

Precis samma som mig alltså  :D

Animerat passar sig bättre til dubbning i allmänhet och jag vill gärna höra Robert Downy Jr's riktiga röst och Ralph Finnes, Emma Thopson, Selena Gomez  och John Cena bland andra gör rösterna till djuren.

Håller fullständigt med om att utifrån trailerna låter Spies in Disguise  väldigt bra dubbade ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 16 december 2019 kl. 19:24:27
Precis samma som mig alltså  :D

Animerat passar sig bättre til dubbning i allmänhet och jag vill gärna höra Robert Downy Jr's riktiga röst och Ralph Finnes, Emma Thopson, Selena Gomez  och John Cena bland andra gör rösterna till djuren.

Håller fullständigt med om att utifrån trailerna låter Spies in Disguise  väldigt bra dubbade ! :D

Har någon listat ut vilka som dubbat som i trailarna för båda filmerna?^^