Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Asterix och Bautastenssmällen

Startat av Cordax, 8 juli 2024 kl. 18:17:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cordax

Hej allihopa ! 

Jag är på jakt efter en film - Asterix och Bautastenssmällen 
Hade den som liten och har insett att jag måste få tag på den igen.

Är det någon som har en och vill sälja ?

Den jag söker är (Hyr versionen från Egmont)
Se bild.

Tack på förhand 
/S

Steffan Rudvall

Citat från: Cordax skrivet  8 juli 2024 kl. 18:17:04Hej allihopa !

Jag är på jakt efter en film - Asterix och Bautastenssmällen
Hade den som liten och har insett att jag måste få tag på den igen.

Är det någon som har en och vill sälja ?

Den jag söker är (Hyr versionen från Egmont)
Se bild.

Tack på förhand
/S
Du söker ju en hyrutgåva så det blir tyvärr svårt men om du vill äga ett eget exemplar så finns den på DVD. DVD utgåvan är dock utgången men dyker ganska ofta upp på Tradera.

Just nu finns Asterix och Bautastenssmällen på Tradera som del av den här auktionen med diverse andra Asterix filmer.

https://www.tradera.com/item/637296283

Cordax

Tack men som sagt. 
Det är hyrversionen jag är ute efter. Sen om den är svår eller inte .
Gäller att lägga ut lite krokar :)

Cordax

Ologiskt ? 

Okej så här då.

Jag har ALLA andra utgåvor utav filmen
Men INTE den jag söker nu. Mer logiskt ?

Kan folk snälla hålla sig till tråden.
Finns ingen mening att tycka en massa 

Antingen har man filmen jag söker och man säger till
Annars har man inte det och behöver inte smutsa ner tråden.
EZ PZ

Daniel Hofverberg

Citat från: Cordax skrivet  8 juli 2024 kl. 18:48:19Jag har ALLA andra utgåvor utav filmen
Men INTE den jag söker nu. Mer logiskt ?
Vad är det för speciellt med hyr-VHS-utgåvan som gör att du är intresserad av just den? Har den annorlunda bildversion, en annan dubbning eller något annat som skiljer sig från övriga utgåvor...?

DVD-utgåvan saknade ju tyvärr svensk bildversion, men jag vet på rak arm inte om köp-VHS- eller hyr-VHS-utgåvan hade det...?

Cordax

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juli 2024 kl. 19:30:49Vad är det för speciellt med hyr-VHS-utgåvan som gör att du är intresserad av just den? Har den annorlunda bildversion, en annan dubbning eller något annat som skiljer sig från övriga utgåvor...?

DVD-utgåvan saknade ju tyvärr svensk bildversion, men jag vet på rak arm inte om köp-VHS- eller hyr-VHS-utgåvan hade det...?
Inget alls så som jag förstått.
Varför jag vill ha den är för att jag hade den som barn :) och såg den 1000000 gånger.
Jag har dvdn och en köpfilm. Men jag vill ha denna på HYR för att den är bara snyggare och fyller mitt nostalgiska hjärta haha 

Cordax

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juli 2024 kl. 19:30:49Vad är det för speciellt med hyr-VHS-utgåvan som gör att du är intresserad av just den? Har den annorlunda bildversion, en annan dubbning eller något annat som skiljer sig från övriga utgåvor...?

Svensk bild version ? Vad menas med det ?:)

BPS

Citat från: Cordax skrivet  8 juli 2024 kl. 19:38:08Inget alls så som jag förstått.
Varför jag vill ha den är för att jag hade den som barn :) och såg den 1000000 gånger.
Jag har dvdn och en köpfilm. Men jag vill ha denna på HYR för att den är bara snyggare och fyller mitt nostalgiska hjärta haha
Om det bara är på grund av designen så går själva omslaget att köpa men inte kassetten.

https://osc.boavideo.com/product_info.php?products_id=9874

Citat från: Cordax skrivet  8 juli 2024 kl. 19:41:12Svensk bild version ? Vad menas med det ?:)

Svensk bildversion innebär kort och gott att titel och till viss del även för och eftertexter är på svenska.

Cordax

Citat från: BPS skrivet  8 juli 2024 kl. 19:42:36Om det bara är på grund av designen så går själva omslaget att köpa men inte kassetten.

https://osc.boavideo.com/product_info.php?products_id=9874
Svensk bildversion innebär kort och gott att titel och till viss del även för och eftertexter är på svenska.
Jaha !  Okej ;) bra info. Hade ingen aning om det. Tack tack :)

Jo jag har sett den tidigare. Men vill nog ha tillhörande kassett .. men tack ! 

Daniel Hofverberg

Någon som vet om någon av VHS-utgåvorna har svensk bildversion?

Åtminstone en del av Asterix-filmerna vet jag hade svensk bildversion på VHS, medan tyvärr ingen av dem har det på DVD.