Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Asterix - Den magiska drycken

Startat av gstone, 13 oktober 2018 kl. 21:52:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Den verkar lovande. När kommer det credits?  :o

Daniel Hofverberg


Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 20 mars 2019 kl. 20:50:50
Jag tycker att han ska spela Asterix och ingen annan. Han är ju liksom symbolen för den rösten tycker jag. Men han är kanske lite till åren för den rollen nu.  ???

Jag håller helt med att i just den här franschisen så är han endast Asterix!

Har inte hört Håkan Mohede i rollen ännu, men Bert-Åke Varg är och förblir den enda sanna Asterix för mig!

Tycker dock att Reine Brynolfson gjorde en fullt godkänd insats, de andra gillar jag inte alls, speciellt inte Bo Maniette...

Känner att Tomas Bolme bland de franska seriekaraktärerna är långt mycket mer förknippad med Tintin...

gstone

Men Bert-Åke Varg har spelar Miraculix. Och han var jätte bra i rollen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 april 2019 kl. 22:26:31
Men Bert-Åke Varg har spelar Miraculix. Och han var jätte bra i rollen !

För mig var han fullt godkänd, men jag tycker ändå att Per Sjöstrand, Åke Lindström och Nils Eklund passar betydligt bättre som Miraculix... (tyvärr är dock inte Sjöstrand och Lindström längre i livet)

Stig Grybe hade passat bra som Miraculix, men tyvärr är även han bortgången...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 april 2019 kl. 22:30:53
För mig var han fullt godkänd, men jag tycker ändå att Per Sjöstrand, Åke Lindström och Nils Eklund passar betydligt bättre som Miraculix... (tyvärr är dock inte Sjöstrand och Lindström längre i livet)

Stig Grybe hade passat bra som Miraculix, men tyvärr är även han bortgången...

Jag tycker Asterix och Obelix möter Cesar. Den första spelfilmen har en väldigt bra dubbning. Johan Ulveson och Lars Lind är också med !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 april 2019 kl. 22:42:41
Jag tycker Asterix och Obelix möter Cesar. Den första spelfilmen har en väldigt bra dubbning. Johan Ulveson och Lars Lind är också med !

Jo, jag håller med om att dubbningen av den spelfilmen är bra, jag gillar bl.a. Allan Svensson som Obelix! (även Håkan Serner, Ulf Larsson och Börje Ahlstedt är mina favoriter bland Obelix röster, den sistnämnda främst av nostalgi då Asterix 12 Stordåd var min favorit av Asterix-filmerna som barn och även i dagsläget, fast senare skulle den komma att dela den platsen med Asterix och Britterna)

Elios

Tycker med att Ulf Larsson också var fullt godkänd som Obelix. Men Bert-Åke Varg är Asterix så är det bara!  ;D
Hade varit kul om han spelade både Asterix och Majestix i en och samma film.  ;D

Daniel Hofverberg

Jag hade som sagt också föredragit Bert-Åke Varg som Asterix. Men han blir ju tyvärr inte yngre med åren, och kanske ansågs hans röst låta lite för gammal för rollfiguren numera. Tomas Bolme är i och för sig ingen ungdom heller, men fastän det bara skiljer 13 år mellan de två så har ju Tomas ändå en lite "yngre" röst. Dessutom ser inte riktigt Asterix ut likadan som i de gamla handtecknade filmerna längre, och med det nya utseendet är för all del Tomas Bolme ett bra val.

Hursomhelst har alltså den här nya filmen exakt samma skådespelare som den förra Asterix-filmen Gudarnas hemvist, och åtminstone så länge Eurotroll fortsätter att dubba filmerna gissar jag att de kommer att fortsätta med samma ensemble.

Det gick i alla fall snabbare än väntat, så jag är redan klar med både recension och creditlista. :)
http://www.dubbningshemsidan.se/recensioner/Asterix_Den_magiska_drycken/
http://www.dubbningshemsidan.se/credits/asterix-den-magiska-drycken/

Elios

Det verkar ändå vara en lovande röst ensemble. Har dock inte sätt den förra Gutarmas Hemvist. Så får göra det nu.  ;D

gstone

Vem är röst till hövdingens fru Bonemine ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 april 2019 kl. 07:59:24
Vem är röst till hövdingens fru Bonemine ?
Ingen aning. I den förra filmen var det ju Sanna Ekman, men hon finns ju inte ens med bland "Övriga röster" för den här, så det lär inte vara samma den här gången.

Men jag är i och för sig inte ens säker på om Bonemine har repliker i den här filmen - det är i alla fall inte speciellt många...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 april 2019 kl. 08:41:48
Ingen aning. I den förra filmen var det ju Sanna Ekman, men hon finns ju inte ens med bland "Övriga röster" för den här, så det lär inte vara samma den här gången.

Men jag är i och för sig inte ens säker på om Bonemine har repliker i den här filmen - det är i alla fall inte speciellt många...

Jag kollade på den franska rollista och hon har en röst där. Komikern Florence Foresti. Så några repliker borde hon ha.


Måste väl antagligen vara Lina Hedlund eller Hanna Dorsin.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 april 2019 kl. 00:18:28
Jag hade som sagt också föredragit Bert-Åke Varg som Asterix. Men han blir ju tyvärr inte yngre med åren, och kanske ansågs hans röst låta lite för gammal för rollfiguren numera. Tomas Bolme är i och för sig ingen ungdom heller, men fastän det bara skiljer 13 år mellan de två så har ju Tomas ändå en lite "yngre" röst. Dessutom ser inte riktigt Asterix ut likadan som i de gamla handtecknade filmerna längre, och med det nya utseendet är för all del Tomas Bolme ett bra val.

Hursomhelst har alltså den här nya filmen exakt samma skådespelare som den förra Asterix-filmen Gudarnas hemvist, och åtminstone så länge Eurotroll fortsätter att dubba filmerna gissar jag att de kommer att fortsätta med samma ensemble.

Det gick i alla fall snabbare än väntat, så jag är redan klar med både recension och creditlista. :)
http://www.dubbningshemsidan.se/recensioner/Asterix_Den_magiska_drycken/
http://www.dubbningshemsidan.se/credits/asterix-den-magiska-drycken/
Såg att Nils Eklund står med under övriga röster för filmen :) Vem är det han dubbar ??? Är det föressten första gången som Ralph Carlsson (Majestix) dubbar

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 april 2019 kl. 09:28:14
Såg att Nils Eklund står med under övriga röster för filmen :) Vem är det han dubbar ??? Är det föressten första gången som Ralph Carlsson (Majestix) dubbar

Jag tror Nils Eklund är Sinlix.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.