Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Gunnar Ernblad skulle passat som den här hunden 

Jag kan praktiskt taget höra Gunnars komma ut ur hans mun  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2024 kl. 23:48:17Gunnar Ernblad skulle passat som den här hunden

Jag kan praktiskt taget höra Gunnars komma ut ur hans mun  :D
Lite som Bulldoggen Spike som Gunnar spelade en gång

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2024 kl. 23:48:17Gunnar Ernblad skulle passat som den här hunden

Jag kan praktiskt taget höra Gunnars komma ut ur hans mun  :D
Om han fortfarande var vid liv så skulle han nog vara den jag skulle välja för rollen. 

gstone

Meta Velander skulle passa som känslan Nostalgi i Insidan Ut 2
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 29 mars 2024 kl. 15:11:53Meta Velander skulle passa som känslan Nostalgi i Insidan Ut 2
Håller med om hon skulle passa som Nostalgi, tror även Eva Funck skulle passa. :)

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 29 mars 2024 kl. 19:55:36Håller med om hon skulle passa som Nostalgi, tror även Eva Funck skulle passa. :)
Så himla kul att du nämner Eva Funck, hon har inte medverkat i särskilt många dubbningar vilket jag kan tycka är synd, enda dubbning jag hittar när jag söker på Svenska röster & credits är American Dragon.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 mars 2024 kl. 20:15:36Så himla kul att du nämner Eva Funck, hon har inte medverkat i särskilt många dubbningar vilket jag kan tycka är synd, enda dubbning jag hittar när jag söker på Svenska röster & credits är American Dragon.
Jag gillade hennes program som barn.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

DingoPictures2005

Kom på 2 jag vill nämna.

Håkan Carlqvist som Kungen Lasse Chassi.
Yes här är en kändis cameo som jag skulle viljat sett och ska förklara varför.
Originalrösten till Kungen göra av Richard Petty en Amerikansk rallyförar legend.
I nästan alla dubbningar så medverkar en känd racingförare, exempelvis så hör vi Niki Lauda i den Tyska dubben och nästan alla dubbningar har tagit in en känd racingförare från landet vilket jag tycker är roligt.
I den Svenska dubben så gör Bengt Järnblad kungen😨.
Visserligen så är röst insats ganska bra men här är ett av få tillfällen där jag tycker en kändis cameo med Håkan Carlqvist hade varit fantastiskt.

Mark Levengood och Jonas Gardell som Devon och Cornwall.
Vet att dom blev tillfrågade rollen och jag tror personligen att dom hade varit perfekta i rollen.
När det kommer till bästis sidekicks som exempelvis Timon & Pumbaa och Rutt & Tuck så tycker jag personligen att det är VÄLDIGT viktigt att rösterna bakom är bra vänner och att dom spelas in samtidigt i samma studio.
Exempelvis så blev Timon & Pumbaa inspelade samtidigt för den Svenska versionen och resultatet blev perfekt då skådespelar samspelet är viktigt med sådana roller.
Tycker Mark Levengood har en väldigt bra röst och han är väldigt rolig också.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 26 april 2023 kl. 22:33:55Linus Wahlgren:
Hacke Hackspett
I trailern till den uppkommande filmen så verkar det tydligen vara Linus. Dock så borde han annars ha en pitchad röst som han gjorde för Alvin, då Hacke har ju en sådan röst... (Om det dock bara är en trailerröst och de byter ut Linus med någon annan vet jag inte, men han borde som sagt ha haft hellre Alvins röst, kanske...)

Men såklart, jag tog ju också upp Mario och Yoshi som andra alternativ till Linus förut. ;)

MOA

Sir Brian & Draken var karaktärer som troligen var planerade att medverka i Nya Äventyr Med Nalle Puh men blev aldrig av. Dom medverkade i Puhs mest bortglömda serietidningar, vilka hade passat om dom hade medverkat i programmet?

Steffan Rudvall

Ulf Källvik som Sir Brian och Anders Öjebo som Draken kanske... Sir Brians svenska namn verkar dock vara Riddar Brynolf.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 mars 2024 kl. 14:06:53Ulf Källvik som Sir Brian och Anders Öjebo som Draken kanske... Sir Brians svenska namn verkar dock vara Riddar Brynolf.
Ja såg en video om det på engelska & har aldrig läst en serietidning om Nalle Puh

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 30 mars 2024 kl. 18:59:46Ja såg en video om det på engelska & har aldrig läst en serietidning om Nalle Puh
Den här?


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.