Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Diagnoser

Startat av gstone, 6 september 2018 kl. 00:17:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Oskar skrivet 20 december 2020 kl. 03:59:53
Min grad i autism är högfungerande autism.

Sån skit att bli retad för det. Jävla skithögar det finns alltså!   >:(

Oskar

Citat från: Oskar skrivet 19 december 2020 kl. 17:01:51
Jag har autism med psykotiska och psykosliknande symtom med Hallucinationer och vanföreställningar och tankestörningar det förekommer också ibland i autism.
Jag har läst på nätet från forskning och forskare på nätet dom har upptäckt att schizofreniliknande symtom/psykosliknande symtom förekommer också ibland i autism.
Jag har haft psykosliknande symtom från mellanstadiet.
Jag har även borderline personlighetsstörning eftersom jag har separationsångest, mitt humör pendla fram och tillbaka (bl.a glad, lycklig, depression, arg och ilska), känslomässig labilitet, tomhetskänslor, ibland ätstörning m.m.
Borderline personlighetsstörning är vanlig dom ska har autism den varierar från person till person.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 19 december 2020 kl. 17:01:51
Jag har autism med psykotiska och psykosliknande symtom med Hallucinationer och vanföreställningar och tankestörningar det förekommer också ibland i autism.
Jag har läst på nätet från forskning och forskare på nätet dom har upptäckt att schizofreniliknande symtom/psykosliknande symtom förekommer också ibland i autism.
Jag har haft psykosliknande symtom från mellanstadiet.

Jag tycker så SYND OM DIG :'( :'(

För du är så snäll och och trrvlig borde inte må dåligt :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Oskar

Citat från: Oskar skrivet 15 december 2020 kl. 00:55:15
Jag har upptäckt en serier som heter hero elementary handlar om superhjältar en av superhjältar har autism och jag har autism själv.  Eftersom han reagerar ofta starkt på och är känsliga för sinnesintryck från sin omgivning, exempelvis ljud, ljus eller beröring. m.m.
och är fantasifull som jag eftersom har autism själv.
Jag känner igen mig själv och mina symtom.
Jag tycker att det är bra aj gadgets får stöd och fått stöttning och törs och uppmuntra från klasskamrater som jag aldrig fått av mina klasskamrater dom mobba och förolämpa och kränker och misshandlad mig alla utom en klasskamrat han var snäll mot mig och stöd och fått stöttning och törs och uppmuntra mig när jag får utbrott eller var ledsen eller var arg i klassen.
Jag har fått reda på att en av klasskompis mormor gjorde personangrepp mot min mamma det blir jag arg och ledsen och förbannad på.
Det var på slutet av 90-talet och börja på 2000-talet.
Ni förstår att jag bli såra och kränkt att den klasskompis han har sårat mig och vi bruka bråka och skriker på varandra och han har slagit mig på skoltiden.

Oskar

Jag fått kraftig återfall med tics och ätstörningar. Jag tycker att är inte rolig.

gstone

Har någon mer här ADHD ?

Jag har ADHD !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2021 kl. 12:41:54
Har någon mer här ADHD ?

Jag har ADHD !
Hade vi int ett ämne som handlade om diagnoser?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  1 maj 2021 kl. 13:43:51
Hade vi int ett ämne som handlade om diagnoser?
Jag tror att det ämnet handlade om autism.

Erika

Citat från: MOA skrivet  1 maj 2021 kl. 13:43:51
Hade vi int ett ämne som handlade om diagnoser?

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 maj 2021 kl. 13:48:11
Jag tror att det ämnet handlade om autism.

Kan slå ihop (och byta namn), om ni vill.

Svar på Gstones fråga... Nej, jag har inte ADHD.

MOA

Citat från: Erika skrivet  1 maj 2021 kl. 14:40:10
Kan slå ihop (och byta namn), om ni vill.

Svar på Gstones fråga... Nej, jag har inte ADHD.
Int jag heller

Lilla My

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2021 kl. 12:41:54
Har någon mer här ADHD ?

Jag har ADHD !

Vet fortfarande inte. Sitter på kö till utredning.

Quasi

#87
Roligt att fler av oss här inne är autister! :D Vilket jag förstod sen innan med tanke all nörderi och stor kunskap. =)

Jag har autism typ 2 och Tourettes. Känns som att jag har fler diagnoser ibland, men det var dessa två som kom ut av utredningen. Annars är jag bara människa =) Vilket jag tycker räcker, men den här världen förstår en inte utan diagnos. :/

Det är ganska komiskt när jag tänker tillbaka på tidigare jobbsituationer där jag sagt att jag inte klarar av att jobba heltid, men ändå blivit pressad av AF att klara det ändå - för att de skulle få ett bevis på att jag inte skulle klara det trots mina äkta vädjanden och förklaringar på symtom.
Men nu när det plötsligt står ett stackars ord på ett papper och att det också där tydligt står att jag inte får utsättas för mer press, då är myndigheter plötsligt såå förstående ;D

Scoobydoofan1

#88
Citat från: Quasi skrivet 19 maj 2021 kl. 23:14:29
Roligt att fler av oss här inne är autister! :D Vilket jag förstod sen innan med tanke all nörderi och stor kunskap. =)

Jag har autism typ 2 och Tourettes. Känns som att jag har fler diagnoser ibland, men det var dessa två som kom ut av utredningen. Annars är jag bara människa =) Vilket jag tycker räcker, men den här världen förstår en inte utan diagnos. :/

Det är ganska komiskt när jag tänker tillbaka på tidigare jobbsituationer där jag sagt att jag inte klarar av att jobba heltid, men ändå blivit pressad av AF att klara det ändå - för att de ska få ett bevis på att jag inte klarar det trots mina äkta vädjanden och förklaringar på symtom.
Men nu när det plötsligt står ett stackars ord på ett papper och att det också där tydligt står att jag inte får utsättas för mer press, då är myndigheter plötsligt såå förstående ;D
Alla har problem, alla är olika, och alla har sina egna problem när det gäller såna här diagnoser. Menar när det handlar om jobbet osv, plugget är också inkluderad.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.