Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Författare Ämne: Hey Arnold svenska avsnitts.  (läst 14646 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Hey Arnold på svenska

• Hey Arnold på svenska.
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 891
  • Kön: Man
  • Söker efter Hey Arnold avsnitts på svenska.
    • Visa profil
SV: Hey Arnold svenska avsnitts.
« Svar #90 skrivet: 30 oktober 2020 kl. 00:52:59 »
Du har lite avsnitt från olika säsonger så skulle du kunna kontrollera när Leo Hallerstam bytts ut?

Det verkar som han gjorde dem tre första säsongerna.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

• Hey Arnold på svenska.
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #91 skrivet: 31 oktober 2020 kl. 20:49:05 »
Senaste info.

Jag har nu avsnitt Part Time Friends och Runaway Float.

Nu har man Coach Wittenberg och Four-Eyed Jack

Tack av en väldigt hjälpsam person som jag är väldigt tacksam för :)

« Senast ändrad: 1 november 2020 kl. 15:55:36 av Hey Arnold på svenska »

• Hey Arnold på svenska.
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #92 skrivet: 3 november 2020 kl. 13:19:36 »
Nu behöver jag bara avsnitten:
- Hall Monitor; Harold's Bar Mitzvah
- Tour de Pond; Teachers' Strike
- Biosquare; Partners
- Arnold's Valentine.

Sen har jag bokstavligt hela första säsongen. :)

https://heyarnold.fandom.com/wiki/Episodes

Utloggad Scoobydoofan1

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 510
    • Visa profil
« Svar #93 skrivet: 3 november 2020 kl. 13:20:35 »
Nu behöver jag bara avsnitten:
- Hall Monitor; Harold's Bar Mitzvah
- Tour de Pond; Teachers' Strike
- Biosquare; Partners
- Arnold's Valentine.

Sen har jag bokstavligt hela första säsongen. :)

https://heyarnold.fandom.com/wiki/Episodes
Är det här för hela serien? Glöm det, läste inte det sista.

• Hey Arnold på svenska.
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #94 skrivet: 25 november 2020 kl. 14:56:24 »
Vet någon vart man kan få tag på SnobbenThaPimp för han har avsnitten Biosquare och Harold vs. Patty?

Även personen som kallar sig för Spindelmannen vill jag också få tag på för att veta vilka avsnitt har han kvar.

• Hey Arnold på svenska.
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #95 skrivet: 30 november 2020 kl. 13:39:17 »
Jack Werner = "Jag var hans, Arnolds, svenska röst i två säsonger samt en långfilm. "

https://kwasbeb.se/2013/06/21/mattsson-dra-i-nodbromsen/

• Hey Arnold på svenska.
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #96 skrivet: 2 december 2020 kl. 21:04:58 »
Precis. Man har all rätt att tycka illa om någon fiktiv figur i någon serie eller film, men i så fall kan man argumentera för varför man inte tycker om personen; utan att börja ta till mordhot mot fiktiva personer...

Då kan man skapa en annan tråd för det tycker jag.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 11 780
    • Visa profil
« Svar #97 skrivet: 2 december 2020 kl. 21:10:15 »
Då kan man skapa en annan tråd för det tycker jag.
Nej, allt som har att göra med Hey Arnold tycker jag bör vara i samma tråd, av enkelhetens skull. Det är inte så stora diskussioner eller väldigt många inlägg så att det finns något behov av flera trådar om samma serie. Det brukar först bli aktuellt om det börjar röra sig om 10-talet sidor eller mer, så att det finns risk att en tråd blir för bred och att det blir svårt att hitta. Så är knappast fallet med den här tråden, än så länge.

Men som sagt, man måste kunna diskutera utan att vilja ta död på fiktiva figurer...

• Hey Arnold på svenska.
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #98 skrivet: 2 december 2020 kl. 21:12:34 »
Nej, allt som har att göra med Hey Arnold tycker jag bör vara i samma tråd, av enkelhetens skull. Det är inte så stora diskussioner eller väldigt många inlägg så att det finns något behov av flera trådar om samma serie. Det brukar först bli aktuellt om det börjar röra sig om 10-talet sidor eller mer, så att det finns risk att en tråd blir för bred och att det blir svårt att hitta. Så är knappast fallet med den här tråden, än så länge.

Men som sagt, man måste kunna diskutera utan att vilja ta död på fiktiva figurer...

Man ska inte diskutera varför man hatar Helga eller såna dumma saker överhuvudtaget.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 11 780
    • Visa profil
« Svar #99 skrivet: 2 december 2020 kl. 21:17:13 »
Man ska inte diskutera varför man hatar Helga eller såna dumma saker överhuvudtaget.
Tycker man inte om en rollfigur i någon serie (oavsett vilken) tycker jag det är fullt rimligt att diskutera det, med argument för varför man tycker på det sättet - om figuren är illa skriven, är avsiktligt ond/elak, har gjort något opassande i något avsnitt, inte fyller någon dramaturgisk funktion för serien eller vad det nu kan röra sig om.

Men jag tycker det är väldigt magstarkt att använda ord som hata när det faktiskt rör sig om fiktiva figurer som aldrig funnits i verkligheten, och ännu mer magstarkt att faktiskt vilja ta död på fiktiva figurer...

• Hey Arnold på svenska.
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #100 skrivet: 2 december 2020 kl. 21:18:53 »
Tycker man inte om en rollfigur i någon serie (oavsett vilken) tycker jag det är fullt rimligt att diskutera det, med argument för varför man tycker på det sättet - om figuren är illa skriven, är avsiktligt ond/elak, har gjort något opassande i något avsnitt, inte fyller någon dramaturgisk funktion för serien eller vad det nu kan röra sig om.

Men jag tycker det är väldigt magstarkt att använda ord som hata när det faktiskt rör sig om fiktiva figurer som aldrig funnits i verkligheten, och ännu mer magstarkt att faktiskt vilja ta död på fiktiva figurer...

Man ska inte diskutera skitet här.

Jag inser att tecknade figurer är mer levande än människor i den riktiga världen.

Utloggad MOA

• Spelfantast
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 881
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
« Svar #101 skrivet: 2 december 2020 kl. 21:33:46 »
Man ska inte diskutera skitet här.

Jag inser att tecknade figurer är mer levande än människor i den riktiga världen.
Ja mer normalt

Utloggad Lilla My

• Certifierad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 171
  • Damn it, Jim
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
« Svar #102 skrivet: 3 december 2020 kl. 11:02:25 »
På tal om Helga

Har aldrig riktigt fattat varför "bråk betyder kärlek"-skiten alltid blivit accepterat när det kommer till Helgas fascination för Arnold. Hade rollerna varit omvända hade det hela varit fruktansvärt manipulativt... Kan förstå att de ville ha en tjej av metall som inte kan/vill/vågar visa sin softa sida och för det mesta fungerar det, hon är en fascinerande karaktär - Men det är fortfarande något i "hoppas han förstår att jag älskar honom samtidigt som jag tar varje öppet tillfälle jag kan att mobba honom inför andra människor"-attityden som skavt fel hos mig.

Spoiler
Att de sedan faktiskt blir ett par trots detta är bara ännu värre. Arnold är lättmanipulerad as fuck lol. Hade nästan önskat att han tackat nej till henne, och fått henne att inse att hon inte kan bete sig hur som helst utan att hennes handling har konsekvenser. Så att trots sin kärlek till honom får hon stå sitt kast och gå i terapi eller vafan hon nu behöver innan hon engageraer sig i ett förhållande.

• Hey Arnold på svenska.
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #103 skrivet: 3 december 2020 kl. 11:54:55 »
På tal om Helga

Har aldrig riktigt fattat varför "bråk betyder kärlek"-skiten alltid blivit accepterat när det kommer till Helgas fascination för Arnold. Hade rollerna varit omvända hade det hela varit fruktansvärt manipulativt... Kan förstå att de ville ha en tjej av metall som inte kan/vill/vågar visa sin softa sida och för det mesta fungerar det, hon är en fascinerande karaktär - Men det är fortfarande något i "hoppas han förstår att jag älskar honom samtidigt som jag tar varje öppet tillfälle jag kan att mobba honom inför andra människor"-attityden som skavt fel hos mig.

Spoiler
Att de sedan faktiskt blir ett par trots detta är bara ännu värre. Arnold är lättmanipulerad as fuck lol. Hade nästan önskat att han tackat nej till henne, och fått henne att inse att hon inte kan bete sig hur som helst utan att hennes handling har konsekvenser. Så att trots sin kärlek till honom får hon stå sitt kast och gå i terapi eller vafan hon nu behöver innan hon engageraer sig i ett förhållande.

Om man ser hela serien och undersöker detaljerna förstår man Helga Pataki mer och man även förstår Arnold mer, för han tyckte om när han fick se hennes mjukare sida som att få hjälp av henne, och började att förstå mer att hennes hemliv är inte så bra, så han mer förstår vart den dåliga sidan kommer ifrån, för det är många gånger han går fram till Helga och frågade hur hon mår eller vad är problemet. Skolpjäs avsnitten visste han redan att hennes hot är bara tomma ord och att hon har en finare sida som hon inte vågade visa upp.

"hoppas han förstår att jag älskar honom samtidigt som jag tar varje öppet tillfälle jag kan att mobba honom inför andra människor"-attityden = Det handlar om ren rädsla för man måste förstå hur viktigt Arnold är för henne. för det var han som gav henne hopp för en bättre framtid redan hon gick på dagis, så hon är rädd som kan hända om han inte svarar hennes kärlek om hon erkände den till honom. Avsnitten när Helga gick på terapi nämner hon att hon skulle säkert blivit galen om det inte hade varit på grund av Arnold som var ljuset i tunneln.

Mobba honom inför andra människor är på grund av som hände på dagis, då hon blev utskrattad när dem andra barnen såg att hon gillade Arnold, och det blev därför hon blev en flicka som hotar andra barn och mobbar Arnold inför folk för hon vill inte att andra ska tro att hon gilla Arnold och kanske börja mobba henne för det.

"hennes handling har konsekvenser" = Det hade det för det tog tid för henne att få Arnold's kärlek tillbaka, men det skulle kanske gått snabbare bara om hon vågade vara snäll mot honom hela tiden, som Arnold har nämnt i avsnitten It Girl att han gillade att se henne snäll, men hon hade dolt sin kärlek sen dagis så det blev som tvångstankar att hon måste vara elak mot Arnold inför folk, som man kan se med avsnitten Girl Trouble för hon kunde inte ens säga att han gjorde en fin Buffel av lera utan att säga något elak precis efter det.
« Senast ändrad: 3 december 2020 kl. 14:00:25 av Hey Arnold på svenska »

• Hey Arnold på svenska.
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #104 skrivet: 3 december 2020 kl. 22:23:47 »
Nu får det räcka med dessa uttalanden. :(

Tycker du så illa om Helga, så motivera varför du inte tycker om henne; istället för att bara komma med liknande uttalanden hela tiden. :)

Kom ihåg att den främsta vitsen med ett forum är diskussion, och för att faktiskt kunna leda till någon diskussion måste man motivera varför man tycker som man gör istället för att bara slänga ur sig en massa (i det här fallet) våldsamma påståenden.

Och för övrigt lär Arnold heller inte kunna göra så mycket med vare sig Helga eller någon annan, då han är en påhittad figur och såvitt jag vet är det inga nya avsnitt eller filmer med Hey Arnold som är inplanerade i dagsläget...

"såvitt jag vet är det inga nya avsnitt eller filmer med Hey Arnold som är inplanerade i dagsläget..." = Därför finns detta för att hoppas att det kan bli mer.

https://www.thepetitionsite.com/sv/takeaction/392/477/623/