Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Gissa hur mycket jag tycker om dig

Startat av moviefan, 6 juli 2014 kl. 08:49:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Jag gillar denna animerade serie. Som visas på barnkanalen. Animationen är behaglig att se på. Vilka har dubbat denna serie ?

Cadpig

Den är mycket gullig och old-school. Skulle också vilja veta vilka som ligger bakom rösterna.

HA

Citat från: Disney_Princess skrivet  6 juli 2014 kl. 08:49:43
Jag gillar denna animerade serie. Som visas på barnkanalen. Animationen är behaglig att se på. Vilka har dubbat denna serie ?

pappaharen är iallafall, per eggers.

/HA

moviefan

På eftertexterna så kommer det en logga där det står Walt Disney. Har Disney varit involverad i denna serie ?

Elias Prenbo

Citat från: moviefan skrivet 18 september 2016 kl. 19:59:42
På eftertexterna så kommer det en logga där det står Walt Disney. Har Disney varit involverad i denna serie ?

Samma sak med den otecknade långfilmen Fuschia Den Lilla Häxan, det verkar tydligen vara Disney som gjort den filmen, trots att den är gjord i Tyskland.

Alexander

#5
Citat från: moviefan skrivet 18 september 2016 kl. 19:59:42
På eftertexterna så kommer det en logga där det står Walt Disney. Har Disney varit involverad i denna serie ?

Ja, de har varit involverade men inte så mycket. Det där i slutet av eftertexterna betyder att Disney företaget i Australien har hjälpt dem att producera sitt program, troligen bidragit med pengar. Men det är ingen Disney serie utan det är bara att de har hjälpt företaget att göra det här programmet.

moviefan

Det var längesedan denna gick på barnkanalen.

Disneyfantasten

Gammalt ämne men jag tycker mig ha ett minne av att jag skymtade Lizette Pålsson i rollistan, jag skulle gissa att hon spelar den blå fågeln men är inte helt säker...

Förresten en fin serie med snygg animation, var längesen det gick på SVTB (tidigare känd som Barnkanalen)

MOA

Minns när detta gick på barnkanalen vid 2012

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2020 kl. 19:30:35
Gammalt ämne men jag tycker mig ha ett minne av att jag skymtade Lizette Pålsson i rollistan, jag skulle gissa att hon spelar den blå fågeln men är inte helt säker...
Hon är berättaren

Disneyfantasten

Vilka spelar då Lilla Bruna Barnharen, Pappa-Haren, Lilla Röda Räven, Lilla Grå Ekorren och Musen?

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 augusti 2020 kl. 21:37:41
Vilka spelar då Lilla Bruna Barnharen, Pappa-Haren, Lilla Röda Räven, Lilla Grå Ekorren och Musen?
Lilla Bruna Barnharen: Laura Jonstoij Berg
Pappaharen: Per Eggers

Det finns 2 avsnitt på svenska på Youtube om du vill lyssna

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.