Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tom and Jerry Kids Show

Startat av Samlaren, 16 mars 2020 kl. 17:07:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Jag läste att det är FOX och Hannah Babera som gjort den här serien.

Det måste väll bli ett rättighetskrig då mellan Disney och Warner om rättigheterna eller har Warner köpt rättigheterna till den här serien så Fox har inte kvar sin del?

gstone

Citat från: Samlaren skrivet 16 mars 2020 kl. 17:07:43
Jag läste att det är FOX och Hannah Babera som gjort den här serien.

Det måste väll bli ett rättighetskrig då mellan Disney och Warner om rättigheterna eller har Warner köpt rättigheterna till den här serien så Fox har inte kvar sin del?

Den finns på dvd !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Alla säsonger finns inte på dvd.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Har Disney köpt rättigheterna till Tom och Jerry. Men då kan dem kanske lägga till det i nya Röjar Ralf 3!^^

Samlaren

Citat från: Elios skrivet 19 mars 2020 kl. 17:35:24
Har Disney köpt rättigheterna till Tom och Jerry. Men då kan dem kanske lägga till det i nya Röjar Ralf 3!^^


Tror dock inte Warner vill slja rättigheterna till en av sina serier till sin värsta konkurrent.

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 16 mars 2020 kl. 17:07:43
Jag läste att det är FOX och Hannah Babera som gjort den här serien.

Det måste väll bli ett rättighetskrig då mellan Disney och Warner om rättigheterna eller har Warner köpt rättigheterna till den här serien så Fox har inte kvar sin del?
Nja, det stämmer inte riktigt. Tom & Jerry Kids sändes visserligen i USA på TV-kanalen Fox, men de har inte varit inblandade i produktionen och äger således inga rättigheter till serien. Serien var en samproduktion mellan Hanna-Barbera och Turner Entertainment (Ted Turners forna imperium, som bl.a. ägde CNN och Cartoon Network), men då båda de företagen senare köptes upp av Time Warner-koncernen så är det således Warner Bros. som sedan 1996 äger samtliga rättigheter.

Citat från: gstone skrivet 17 mars 2020 kl. 09:53:24
Den finns på dvd !
Ja och nej. Såvitt jag vet är det bara säsong 1 (på 13 avsnitt) som släppts på DVD någonstans i världen. Den säsongen har släppts på DVD i både Skandinavien, USA, Storbritannien och flera andra länder, men den skandinaviska utgåvan har bara engelskt ljudspår (plus ett par språk till) och skandinaviska undertexter - den svenska dubbningen saknas helt. :(

Säsong 2, 3 och 4 har mig veterligen inte släppts på DVD någonstans i världen. Så av de 65 avsnitten är det alltså bara 13 avsnitt som släppts på DVD, och 52 avsnitt som till dags dato inte har släppts.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2020 kl. 01:53:34
Nja, det stämmer inte riktigt. Tom & Jerry Kids sändes visserligen i USA på TV-kanalen Fox, men de har inte varit inblandade i produktionen och äger således inga rättigheter till serien. Serien var en samproduktion mellan Hanna-Barbera och Turner Entertainment (Ted Turners forna imperium, som bl.a. ägde CNN och Cartoon Network), men då båda de företagen senare köptes upp av Time Warner-koncernen så är det således Warner Bros. som sedan 1996 äger samtliga rättigheter.
Ja och nej. Såvitt jag vet är det bara säsong 1 (på 13 avsnitt) som släppts på DVD någonstans i världen. Den säsongen har släppts på DVD i både Skandinavien, USA, Storbritannien och flera andra länder, men den skandinaviska utgåvan har bara engelskt ljudspår (plus ett par språk till) och skandinaviska undertexter - den svenska dubbningen saknas helt. :(

Säsong 2, 3 och 4 har mig veterligen inte släppts på DVD någonstans i världen. Så av de 65 avsnitten är det alltså bara 13 avsnitt som släppts på DVD, och 52 avsnitt som till dags dato inte har släppts.

Det finns dvder i Sverige med serien.

Enligt  denna hemsidan har dvderna en annan dubbning  än tv serien ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

men dvderna innehåller endast säsong 1.

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 20 mars 2020 kl. 12:17:03
men dvderna innehåller endast säsong 1.
Och inget svenskt tal, utan bara textad originalversion.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.