Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Lucky Luke: Det stora äventyret/Bröderna Dalton på rymmen (1983)

Startat av Goliat, 10 juli 2022 kl. 21:20:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat


Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 10 juli 2022 kl. 21:20:39
Filmen från 83, finns det två dubbar på den med?
Det gör det, men den här gången är tv1000 inte inblandade utan den dubbades om för DVD i början av 2000-talet. Originaldubbningens släpptes med titeln Lucky Luke: Det stora äventyret medans omdubbningen släpptes med titeln Lucky Luke: Bröderna Dalton på rymmen.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juli 2022 kl. 21:23:03
Det gör det, men den här gången är tv1000 inte inblandade utan den dubbades om för DVD i början av 2000-talet. Originaldubbningens släpptes med titeln Lucky Luke: Det stora äventyret medans omdubbningen släpptes med titeln Lucky Luke: Bröderna Dalton på rymmen.

Ah, ingen aning om vilken jag har men saknar en dubb då.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 10 juli 2022 kl. 21:31:26
Ah, ingen aning om vilken jag har men saknar en dubb då.
Vi kanske kan försöka lista ut vilken det är du har, Vad är det för källa? Är sångerna dubbade?

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juli 2022 kl. 21:33:27
Vi kanske kan försöka lista ut vilken det är du har, Vad är det för källa? Är sångerna dubbade?

Här är röstprov

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 11 juli 2022 kl. 09:19:21
Här är röstprov
Det är omdubbningen gjord av Sun Studio för DVD. Så dubbningen du saknar är originaldubbningen.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juli 2022 kl. 09:23:02
Det är omdubbningen gjord av Sun Studio för DVD. Så dubbningen du saknar är originaldubbningen.

Då får vi hoppas på att den dyker upp då framöver. Är det från VHS?

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 11 juli 2022 kl. 09:41:41
Då får vi hoppas på att den dyker upp då framöver. Är det från VHS?
Jag är inte säker på att filmen som helhet släppts på VHS med originaldubbningen själva avsnitten har dock det på olika VHS kassetter.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juli 2022 kl. 09:46:35
Jag är inte säker på att filmen som helhet släppts på VHS med originaldubbningen själva avsnitten har dock det på olika VHS kassetter.

Ah, hoppas avsnitten dyker upp, de borde gå att återskapa i så fall.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 11 juli 2022 kl. 10:33:22
Ah, hoppas avsnitten dyker upp, de borde gå att återskapa i så fall.
Två avsnitt finns uppladdade med originaldubbningen på Youtube inte den bästa kvaliteten dock.
https://youtu.be/sNizLdwd6iI

Steffan Rudvall

Jag hittade den här VHS utgåvan på Tradera, är det filmen som helhet? Det är bara två episoder som nämns på baksidan och speltiden är några minuter för kort.


Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juli 2022 kl. 11:30:31
Jag hittade den här VHS utgåvan på Tradera, är det filmen som helhet? Det är bara två episoder som nämns på baksidan och speltiden är några minuter för kort.


Svårt att säga, det kan vara så att alla 3 avsnitten är med, men att bolaget glömt att skriva ut det sista på baksidan.

Gällande speltiden kan det ha klippts bort scener som därmed förkortat filmen. Hade det bara varit två avsnitt på kassetten så hade väl speltiden varit runt 45-50 minuter?
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 11 juli 2022 kl. 11:39:55
Svårt att säga, det kan vara så att alla 3 avsnitten är med, men att bolaget glömt att skriva ut det sista på baksidan.

Gällande speltiden kan det ha klippts bort scener som därmed förkortat filmen. Hade det bara varit två avsnitt på kassetten så hade väl speltiden varit runt 45-50 minuter?
Det finns en utgåva med bara två avsnitt. Det är därför jag undrar om det här verkligen är hela filmen.

Zebastian

Citat från: Goliat skrivet 11 juli 2022 kl. 10:33:22
Ah, hoppas avsnitten dyker upp, de borde gå att återskapa i så fall.
Filmen har sänts på TV4 med sin originaldubbning kanske någon har spelat in den därifrån


https://youtu.be/bulpqQBNXVQ

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juli 2022 kl. 11:46:06
Det finns en utgåva med bara två avsnitt. Det är därför jag undrar om det här verkligen är hela filmen.
Det kan då vara den här utgåvan du menar:
[delete this bit 6622f00e5fc85][insert an at symbol here]boavideo[insert a dot here]com_20141009_150709_013_resize.jpg" alt="" class="bbc_img" loading="lazy">

Där syns att speltiden är betydligt kortare, men samma avsnitt finns med fast med annan titel. Det måste röra sig antingen om en felskrivning på nyutgåvan, eller att de som sagt glömt skriva ut avsnitt nummer tre. Om det rör sig om hela filmen utan avbrott är dock svårt att säga.

Någon kanske får chansa och beställa hem filmen för att vara säker.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran