Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (22.5%)
The Scooby-Doo Show
14 (35%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.5%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.5%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
3 (7.5%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (12.5%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.5%)

Antal personer som röstat: 38

Daniel Hofverberg

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 14 april 2020 kl. 11:43:32
Har Scooby Doo och Cyberjakten givits ut på blu-ray i Sverige eller någon annanstans med svenskt tal?
Nej. Såvitt jag vet har Scooby-Doo och cyberjakten bara släppts på Blu-Ray i USA som enda land i världen, och den utgåvan har bara engelskt och spanskt ljudspår. :(

I alla andra länder är det "bara" DVD som gäller.

Gustav Jonsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 april 2020 kl. 11:55:16
Vill minnas att jag sett den på Cartoon Network på svenska, dock flera år sedan
Jag har den på DVD med svenskt tal fast skulle ju föredragit blu-ray

TonyTonka

Vilka gör rösterna i Scooby-filmen på bilden?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 14 april 2020 kl. 19:19:46
Vilka gör rösterna i Scooby-filmen på bilden?  ???
Det har jag tyvärr inte lyckats få fram, men de 8 mm-filmer som släpptes med Scooby-Doo hade unika dubbningar som inte använts någon annanstans.

Det rörde sig ju också om kraftigt nedklippta avsnitt.

Henrik Karlsson

Skulle ni kunna tänka er att Fred såg ut så här? Från början var det meningen att han skulle ha brunt hår

Steffan Rudvall

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 18 april 2020 kl. 13:47:15
Skulle ni kunna tänka er att Fred såg ut så här? Från början var det meningen att han skulle ha brunt hår
Hans ser så konstig ut

gstone

Pm ni skulle gissa när tror ni Scoob(2020) kommer släppas i Sverige på ett ungefär ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 april 2020 kl. 12:32:39
Pm ni skulle gissa när tror ni Scoob(2020) kommer släppas i Sverige på ett ungefär ?
Eftersom ingen vet när coronakrisen kommer dra förbi, eller åtminstone lugna ned sig, så är det omöjligt att svara på.

Men jag hoppas och tror att det börjar lugna ned sig till sommaren, och i så fall lär väl Scoob förmodligen få premiär någon gång till hösten.

gstone

Scoob! kommer skipa biografer och gå dräkt till streaming !!!!!! YAYYYYYY 
;D ;D ;D ;D

Nu blev  jag glad !!

https://deadline.com/2020/04/scoob-home-release-skip-movie-theaters-coronavirus-1202914059/

I Maj kan man streama den, Priset i USA bli 19,99 Dollar, Svensk pris är ej klart men lär  blev bli runt 199 Kr , Muina földrar tjänar bra så det är inga problem för mig !! :D :D :D :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Tjänar verkligen filmbolagen på att lägga ut filmer till streaming i de fallen som man har betalat för en biografsdubbning?

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 21 april 2020 kl. 22:56:55
Scoob! kommer skipa biografer och gå dräkt till streaming !!!!!! YAYYYYYY 
;D ;D ;D ;D

Nu blev  jag glad !!

https://deadline.com/2020/04/scoob-home-release-skip-movie-theaters-coronavirus-1202914059/

I Maj kan man streama den, Priset i USA bli 19,99 Dollar, Svensk pris är ej klart men lär  blev bli runt 199 Kr , Muina földrar tjänar bra så det är inga problem för mig !! :D :D :D :D :D

Vi har ingen aning om detta gäller även här i Sverige, man ska nog inte lita på att vad som sker i USA även kommer att ske i Sverige. Vi såg hur det blev med Trolls 2 här i Sverige och jag skulle därför gissa att även Scoob! fördröjs här, även fast det inte är samma distributör. Vi får se, blir det även direkt till streaming här lär vi få reda på det om någon dag.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Precis, vi ska inte lita på att det som gäller i USA automatiskt gäller även i Europa. Visserligen är ju Warner Bros. ett relativt centralstyrt företag, men de kan ändå fatta olika beslut mellan olika världsdelar och länder utifrån vad de tror att de tjänar bäst på i respektive land/marknad. Som Alexander säger är det inte alls otroligt om de anser att de inte tjänar tillräckligt för att täcka in kostnaden för de skandinaviska dubbningarna genom VoD-tjänster (vilket ju trots allt kostar en hel del gentemot i USA), så att de därför hellre kanske väljer att skjuta upp premiären tills den kan visas på bio.

Vi får helt enkelt vänta och se - skulle samma sak gälla även i Sverige/Norge/Danmark/Finland, så kommer det säkert skickas ut pressreleaser om det inom kort.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 april 2020 kl. 23:10:18
Vi har ingen aning om detta gäller även här i Sverige, man ska nog inte lita på att vad som sker i USA även kommer att ske i Sverige. Vi såg hur det blev med Trolls 2 här i Sverige och jag skulle därför gissa att även Scoob! fördröjs här, även fast det inte är samma distributör. Vi får se, blir det även direkt till streaming här lär vi få reda på det om någon dag.

VARFÖR sig du detta, Vill du göra mig ledsen !?????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Du är dum >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 april 2020 kl. 01:23:25
Precis, vi ska inte lita på att det som gäller i USA automatiskt gäller även i Europa. Visserligen är ju Warner Bros. ett relativt centralstyrt företag, men de kan ändå fatta olika beslut mellan olika världsdelar och länder utifrån vad de tror att de tjänar bäst på i respektive land/marknad. Som Alexander säger är det inte alls otroligt om de anser att de inte tjänar tillräckligt för att täcka in kostnaden för de skandinaviska dubbningarna genom VoD-tjänster (vilket ju trots allt kostar en hel del gentemot i USA), så att de därför hellre kanske väljer att skjuta upp premiären tills den kan visas på bio.

Vi får helt enkelt vänta och se - skulle samma sak gälla även i Sverige/Norge/Danmark/Finland, så kommer det säkert skickas ut pressreleaser om det inom kort.

Vill du göra mig arg >:( >:(

Du är dum !!!!!!!!!!!! >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Ni är hemska människor som förstör min glädje  !!! >:( >:( >:( >:( :'( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.