Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

TonyTonka och 5 gäster tittar på detta ämne.

Historielektionssoveren

Kan någon ladda upp avsnitten som dubbats  från säsong 3 av Pokémon?

BPS

#1261
Citat från: Historielektionssoveren skrivet  8 januari 2023 kl. 21:47:47Kan någon ladda upp avsnitten som dubbats  från säsong 3 av Pokémon?
Vi hade tur, hårddisken som jag hade avsnitten på var här hemma.

Så här är vad jag tror ska vara alla svenskdubbade avsnitt från säsong 3.

https://archive.org/details/pokemon-season-3-swedish-dub

Om det inte är alla avsnitt som dubbats av den här säsongen så säg gärna till.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  9 januari 2023 kl. 04:19:53Vi hade tur, hårddisken som jag hade avsnitten på var här hemma.

Så här är vad jag tror ska vara alla svenskdubbade avsnitt från säsong 3.

https://archive.org/details/pokemon-season-3-swedish

Om det inte är alla avsnitt som dubbats av den här säsongen så säg gärna till.
Ett tips: Du bör döpa om filerna till .mpeg4 istället för .mp4, för att Archive ska handskas med dem korrekt och skapa versioner som går bra att spela online. Annars kommer det bli problem med buffringar när man ska spela upp det i deras spelare - jag försökte spela en liten stund av ett av dina avsnitt, och trots en 100 mbit/sek-lina här på jobbet så buffrade det nästan oavbrutet...

Det har jag fått erfara den hårda vägen, då det ju är allt annat än logiskt att döpa filer till .mpeg4 som är något icke-standardiserat filtillägg... :(

MOA


Beck

Ja, jag blir glad om någon har avsnittet Drag Along Droopy med svenskt tal!
Det visades 1996 på Cartoon Network.


BPS

#1265
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 januari 2023 kl. 09:29:19Ett tips: Du bör döpa om filerna till .mpeg4 istället för .mp4, för att Archive ska handskas med dem korrekt och skapa versioner som går bra att spela online. Annars kommer det bli problem med buffringar när man ska spela upp det i deras spelare - jag försökte spela en liten stund av ett av dina avsnitt, och trots en 100 mbit/sek-lina här på jobbet så buffrade det nästan oavbrutet...

Det har jag fått erfara den hårda vägen, då det ju är allt annat än logiskt att döpa filer till .mpeg4 som är något icke-standardiserat filtillägg... :(
Jag har läst detta tidigare här på forumet men just den här gången tänkte jag tyvärr inte på det.

Men nu slutar i alla fall alla filnamnen på .mpeg4

https://archive.org/details/pokemon-season-3-swedish-dub

MOA

Citat från: Beck skrivet  9 januari 2023 kl. 14:48:59Ja, jag blir glad om någon har avsnittet Drag Along Droopy med svenskt tal!
Det visades 1996 på Cartoon Network.

Särskilt avsnitten där Butch McVarg säger "Det kunde vart värre, man kunde blivit påkörd av tåget!" & "Du! Tittar du på mig va?"

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  9 januari 2023 kl. 14:25:46Om nån har Droopy så lägg upp på Archive.org
Jag vill minnas att jag ska ha minst en VHS-film med Droopy. Jag kan ta och leta i bokhyllorna när jag får tid. :)

Disneyfantasten

Kan någon kanske lägga ut Mighty Ducks The Movie?

Den filmen har nämligen aldrig givits ut på DVD i Sverige, utan bara på VHS!

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 januari 2023 kl. 20:48:09Kan någon kanske lägga ut Mighty Ducks The Movie?

Den filmen har nämligen aldrig givits ut på DVD i Sverige, utan bara på VHS!
Jag har VHS-utgåvan av Mighty Ducks - The Movie, men har den inte digitaliserad än. Jag kan inte lova att jag kommer lyckas att digitalisera den, då jag förutsätter att den liksom nästan allt annat från Disney lär vara kopieringsskyddad med Macrovision; vilket alltså kräver någon fungerande Macrovision-eliminator för att kunna digitalisera. Men jag ska göra mitt bästa och se om min "apparat" fungerar efter den nya S-Video-kabeln jag köpte nyligen. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 januari 2023 kl. 20:33:21Jag vill minnas att jag ska ha minst en VHS-film med Droopy. Jag kan ta och leta i bokhyllorna när jag får tid. :)
Gör gärna de :) blir så spännande

Historielektionssoveren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 december 2022 kl. 02:26:06Vad jag kan hitta verkar programmet tyvärr inte finnas med på MTVs Play-tjänst - eller jag hittar den i alla fall inte:
https://www.mtv.fi
I Finland heter programmet Samu Sirkan joulutervehdys.

Jag kunde tyvärr inte spela in någonting i år, då min digitalbox krånglar, men jag har spelat in det finska programmet från MTV3 förr om åren (minns inte om det var 2021, 2020 och/eller 2019). Jag kommer inte åt det inspelade just nu
Har du förlorat det här PGA laptopproblem?

Daniel Hofverberg

Citat från: Historielektionssoveren skrivet 10 januari 2023 kl. 01:11:21Har du förlorat det här PGA laptopproblem?
Nej, Samu Sirkan joulutervehdys låg inte på laptopen utan på min gamla stationära dator. Den datorn har lagt av och jag håller på att installera nödvändiga drivrutiner och programvaror på en ny stationär dator - men jag hoppas och tror att innehållet på hårddisken inne i den gamla datorn är intakt, så när jag installerat allt och får tid över att öppna upp den gamla datorn och flytta över hårddisken till den nya datorn så tror jag att allt ska finnas där.

Trots allt låg det här inte på SSD-disken som Windows låg på, så vare sig problemen berodde på datorn i sig eller på Windows-installationen så borde det inte påverka den andra SATA-hårddisken inne i datorn... Säker kan jag förstås inte vara förrän jag kommer åt hårddisken, men jag ser ingen anledning att den bör ha blivit skadad av problem med Windows eller hårdvara.

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 januari 2023 kl. 09:29:19Det har jag fått erfara den hårda vägen, då det ju är allt annat än logiskt att döpa filer till .mpeg4 som är något icke-standardiserat filtillägg... :(
Varför vill dem att man ska använda det? Och hur kan det göra skillnad? Mp4 är ju Mpeg4

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet 10 januari 2023 kl. 02:33:20Varför vill dem att man ska använda det? Och hur kan det göra skillnad? Mp4 är ju Mpeg4
Det beror på att filer med filtillägget .MP4 inte kodas om av Archive, utan då gör de bara minimala skillnader och använder det nästan orört. Om man använder filtillägget .MPEG4, så kodas filerna om för att passa uppspelning över internet.

Vari logiken ligger vet jag inte riktigt, men det verkar som att .mp4 är reserverat för Archives omkodade filer - så om man själv använder det filtillägget så är redan deras reserverade namn upptaget och ingenting görs...

Men jag håller med dig, det är fullständigt ologiskt och .mpeg4 är ju dessutom ingen standardiserad filändelse... :(