Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA


BPS

Citat från: BPS skrivet  9 januari 2023 kl. 04:19:53Vi hade tur, hårddisken som jag hade avsnitten på var här hemma.

Så här är vad jag tror ska vara alla svenskdubbade avsnitt från säsong 3.

https://archive.org/details/pokemon-season-3-swedish-dub

Om det inte är alla avsnitt som dubbats av den här säsongen så säg gärna till.
Jag trodde i min enfald att dessa avsnitt var de enda som hade dubbats av säsong 3 då dessa är de enda jag och mina kontakter har fått tag på, men det finns tydligen 26 dubbade avsnitt inte bara 13...

Screenshot_Chrome.jpg

Disneyfantasten

Förlåt om jag tar upp denna fråga men är det någon här som lagt upp Den Lilla Prinsessan på YouTube...

Zebastian

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 januari 2023 kl. 18:18:19Förlåt om jag tar upp denna fråga men är det någon här som lagt upp Den Lilla Prinsessan på YouTube...
Finns på SVT Play

https://www.svtplay.se/lilla-prinsessan

Disneyfantasten

#1279
Citat från: Zebastian skrivet 12 januari 2023 kl. 18:21:52Finns på SVT Play

https://www.svtplay.se/lilla-prinsessan

Jag menar inte den larviga serien! Jag syftar på Warner Bros film från 1995!

gstone

Vi kankse kan lägga up Agent Freddie - Världens Roligaste Superagent så kan jag få hjälp att  identifiera rösterna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 december 2022 kl. 22:03:30Jag kom att tänka på en sak, de finska originaldubbningarna av Djungelboken och Aristocats[/b] (likaså de danska och norska originaldubbningarna av den sistnämnda) har aldrig getts ut på varesig VHS, DVD eller Bluray och den finska originaldubbningen av Svärdet i Stenen har endast givits ut på hyr-VHS så jag undrar om någon kanske skulle kunna lägga upp dessa? Jag tror nämligen att det finns folk som gärna vill se de finska originaldubbningarna av dessa tre filmer, likaså tror jag också att det finns folk som gärna vill se de danska respektive norska originaldubbningarna av AristoCats, i Sverige har dessa tre filmer förblivit orörda, men i Finland har alla tre dubbats om på 1990-talet och i ett av dessa fall även i Norge och Danmark.

Och kanske också de finska och danska originaldubbningarna av Den Lilla Sjöjungfrun, då filmen i bägge dessa länder dubbades om till nypremiären på bio 1998 och originaldubbningarna från 1990 endast använts på de tidiga Egmont-utgivna VHS-utgåvorna från 1991 och jag tror att det finns folk som gärna vill se de finska och danska originaldubbningarna av filmen.

Någon?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 januari 2023 kl. 18:18:19Förlåt om jag tar upp denna fråga men är det någon här som lagt upp Den Lilla Prinsessan på YouTube...
Jag har försökt att digitalisera 1995 års film Den lilla prinsessan (den svenskdubbade VHS-utgåvan), men har än så länge tyvärr misslyckats. Av någon anledning blir den uppdelad i fem olika titlar när jag digitaliserar med min "nya" DVD-recorder, och då det saknas en aning i skarvarna går det inte att sätta ihop... :(

Jag är lite osäker på vad det här beror på, men ska försöka digitalisera filmen igen och hoppas att det går bättre nästa gång.

Steffan Rudvall

#1283
Filmen Den lilla prinsessan verkar dock intressant...

Disneyfantasten

#1284
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 januari 2023 kl. 23:27:57Filmen Den lilla prinsessan verkar dock intressant...

Jo, jag håller med, jag skulle väldigt gärna vilja se den filmen och har den ännu inte i min samling, så jag skulle knappast tacka nej till om någon lade upp filmen på Archive.org...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 januari 2023 kl. 20:20:57Jag har försökt att digitalisera 1995 års film Den lilla prinsessan (den svenskdubbade VHS-utgåvan), men har än så länge tyvärr misslyckats. Av någon anledning blir den uppdelad i fem olika titlar när jag digitaliserar med min "nya" DVD-recorder, och då det saknas en aning i skarvarna går det inte att sätta ihop... :(

Jag är lite osäker på vad det här beror på, men ska försöka digitalisera filmen igen och hoppas att det går bättre nästa gång.
Går det inte på något sätt att spola fram till delarna som försvinner i skarvarna och spela in bara dem för att sedan sätta ihop det hela?

Disneyfantasten

#1286
Jag undrar vad "Ovanliga dubbningar" har för planer under detta året?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 januari 2023 kl. 23:39:51Men åter till ämnet: jag undrar vad "Ovanliga dubbningar" har för planer under detta året?
Senast hon var online för några dagar sedan hade hon fortfarande inte lyckats få igång sin dator (det här inlägget verkar vara det senaste hon skrev), så eftersom hon inte varit online sedan dess förmodar jag att det fortfarande gäller. :(

Ärligt talat är det nog långt ifrån säkert att hennes dator går igång igen, och ska hon köpa en ny dator så kan det ju ta sin lilla tid...

Men när hon väl har en fungerande dator igen förmodar jag att det hon skrivit tidigare fortfarande gäller - så att 1972 års dubbning av Dumbo lär stå närmast på tur, följt av någon av alla de originaldubbningar hon har lovat. Plus då alla de julkalenderprojekten som hon nämnt i nyss nämnda tråd. Det känns ärligt talat väldigt ambitiöst, så jag hoppas bara att hon inte tar på sig för mycket så att hon går in i väggen...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 januari 2023 kl. 23:33:44Går det inte på något sätt att spola fram till delarna som försvinner i skarvarna och spela in bara dem för att sedan sätta ihop det hela?
Visst kanske det går, men det skulle ta väldigt lång tid att försöka lista ut exakt var i filmen som de fyra skarvarna uppstår, spela in de partierna och sen försöka sätta ihop allt. I värsta fall får jag väl försöka göra det, men det lär ta väldigt lång tid att hitta åt rätt ställen i filmen och sen sätta ihop allt rätt... :(

Jag hoppas att det fungerar att bara digitalisera om hela filmen igen, och att den då hamnar som en enda inspelning/titel, så att jag slipper försöka mig på ett sådant pysselarbete...

BPS

Jag har  laddat upp Pokémon - filmen med den svenska dubbningen.

https://archive.org/details/pokemon-filmen-svenskt-tal

Efter att ha sett att den går för det helt orimligt höga priset. 599kr för en dvdfilm är helt galet!

https://www.tradera.com/item/302154/578163946/pokemon-pokemonfilmen-dvd

Lillefot

Citat från: BPS skrivet 13 januari 2023 kl. 12:30:07Jag har  laddat upp Pokémon - filmen med den svenska dubbningen.

https://archive.org/details/pokemon-filmen-svenskt-tal

Efter att ha sett att den går för det helt orimligt höga priset. 599kr för en dvdfilm är helt galet!

https://www.tradera.com/item/302154/578163946/pokemon-pokemonfilmen-dvd
Det var riktigt nice att se, det är nästan omöjligt att hitta den filmen på annat format än VHS med svenskt tal (och när den väl dyker upp går den för höga summor som exemplet du länkar till). Tusen tack ska du ha.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran