Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Röjar-Ralf kraschar internet

Startat av Disneyfantasten, 14 juni 2018 kl. 17:35:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

TrondM

Jeg har ikke sett filmen, men i teaser-traileren er Vaiana og moren hennes med i en kort scene.



Så jeg tror nok også at rollen i filmen er ganske liten og mer å regne som en cameo.



Elios

Citat från: gstone skrivet 14 december 2018 kl. 22:09:20
Enligt rollistan så är Vaianas mamma med i den här filmen. Men jag mistänker att hennes roll är minimal. Tror ni det är någon chanse att Jennifer Brown återvänder ?

Ja men det måste ju vara ett sådant där påskägg som varje disneyfilm har.  ;D

Disneyfantasten

Det ryktas om att Disney har planer på att göra en tredje film med Röjar-Ralf och även om jag inte sett 2an än så tycker jag att två filmer hade räckt!

Även om jag fortfarande inte har sett 2an så tycker jag att den t.o.m. verkar bättre än första filmen, som iochförsig också är mycket bra!  :)

Kust

Är det inte smyg reklam i filmen för att den lilla bit man fick se från kalle ankas julafton så kunde man se olika företag Netgear , Imdb, ebay

Richardo

Citat från: Kust skrivet 25 december 2018 kl. 08:34:20
Är det inte smyg reklam i filmen för att den lilla bit man fick se från kalle ankas julafton så kunde man se olika företag Netgear , Imdb, ebay

Man bör skilja på reklam och regelrätta annonser. Reklam, alltså "to advertise", sker genom att öka kännedomen om något genom att t.ex att nämna dess namn. Därför, om jag nämner t.ex Asterix så gör jag reklam får Asterix eftersom det ökar kännedomen om den. En annons försöker medvetet påverka avsändaren att köpa en produkt - vilket kan inte ske genom att bara nämna ett namn (eller loga).

Elios

Dem säger ju inte direkt att det är Röjar Ralf 2 med biopremiär den 15 februari. Det kallar men ju mer reklam.  8)

E

När jag såg filmen i Kalle Ankas Jul så hörde jag att Magnus Roosman återigen var Ralf och Carla Abrahamsen var Vanilja igen. Och Johan Wahlström var Knowsmore. Jag hann inte lyssna så mycket på prinsessorna men jag hörde att Mimmi Sandén var Anna :)

Disneyfantasten

Jag är rätt säker på att rösterna i inslaget Kalle Anka och Hans Vänner Önskar God Jul är detsamma som i den färdiga dubbningen, då filmen har premiär 2019-02-01 så borde dubbningen redan vara färdig vid det här laget...

De visade faktiskt två klipp med detta inslag, först ett med karaktären VetMer vars röst jag inte kunde placera även fast den lät bekant...
(dock var Magnus Roosman och Carla Abrahamsen fortfarande kvar som Ralf och Vanilja)

Sedan ett klipp med Prinsessorna, som lät som följande;

>Anna = Mimmi Sandén

>Pocahontas = Heléne Lundström (ej 100% säker)

>Rapunzel = Molly Sandén

>Elsa = Annika Herlitz

>Askungen = Lizette Pålsson

>Snövit = Mikaela Tidermark (borde inte Lizette Pålsson vid det här laget reprisera rollen?)

>Ariel = jag kunde tyvärr inte placera rösten även fast den lät bekant

>Jasmine = Myrra Malmberg

Tyvärr kunde jag inte höra rösterna till Törnrosa, Tiana, Belle, Merida eller Vaiana eftersom de sa sina repliker samtidigt som varandra eller andra prinsessor och Mulan hade inga repliker alls i klippet, så jag får helt enkelt vänta och se tills den riktiga creditlistan kommer...

Ser framemot att få veta vilka röster som Shank, Yesss och Spamley kan ha...

Christer


Disneyfantasten

Citat från: Christer skrivet 26 december 2018 kl. 21:38:19
VetMer var Johan Wahlström.

Är du säker? Isåfall kanske jag inte tänkte på det, Johan Wahlströms röst är ganska lätt att känna igen, han är för de flesta en synonym till Fred Flinta och hans röst känns lätt igen i alla de roller han gjort, som Jeppe (den smale), gamen Lucky och makohajen Skum, den här gången kanske jag inte tänkte på det, men i vilket fall som helst så tycker jag att han passar rollen och även alla andra roller nämnda i detta stycke, han är också en talangfull skådespelare så det är trevligt att ha med honom igen...

Disneyfantasten

#70
Citat från: Richardo skrivet 14 juni 2018 kl. 17:47:30
Synd att Sofia Källgren inte längre gör rösten till Odette från Svanprinsessan. Jag tycker den nuvarande rösten är gräslig i jämförelse. (filmerna är inte heller så bra för den delen)

Bli inte arg nu, men jag tycker faktiskt att Charlotte Ardai Jennefors är flera strån vassare än Sofia Källgren som Odette... (Källgren gör visserligen en ganska bra insats, men jag ser henne som synonym till Belle och tycker därför att Charlotte passar bättre i rollen)

En intressant sak att notera är att jag i skrivande stund är 22 år gammal (som jag varit sedan 2018-07-26), vilket är precis den åldern som Sofia Källgren var i när hon spelade in sina allra första repliker som Belle 1992! (lite orelaterat är att Birgitta Larsson också var 22 när hon spelade in sina repliker i omdubbningen av Törnrosa 1979-1980)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 25 december 2018 kl. 17:02:01
Dem säger ju inte direkt att det är Röjar Ralf 2 med biopremiär den 15 februari. Det kallar men ju mer reklam.  8)

En rättelse; den har premiär 1 februari!  ;)

Disneyfantasten


Alexander

#73
Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 januari 2019 kl. 20:16:40
Kolla vad jag hittade på YouTube idag; www.youtube.com/watch?v=A6xbbxO0CVc

Åh roligt.  :D
Utav de jag kan avgöra så låter det som att Myrra Malmberg både gör Jasmine och Ariel.
Det är Mikaela Tidermark som Snövit, och tyvärr kan jag inte avgöra hur det ligger till med rösten hos Pocahontas. Jag vet inte hur Helene Lundström låter idag efter 20 år.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  2 januari 2019 kl. 21:30:28
Åh roligt.  :D
Utav de jag kan avgöra så låter det som att Myrra Malmberg både gör Jasmine och Ariel.
Det är Mikaela Tidermark som Snövit, och tyvärr kan jag inte avgöra hur det ligger till med rösten hos Pocahontas.

Varför gjorde inte Lizette Pålsson åter Snövit i denna film? Hon var ju med som Askungen och så är hon mer lik originalrösten än Mikaela Tidermark, hon är visserligen bättre där än som Jasmine, men jag hade hellre velat ha Pålsson tillbaka...
(hon har ju trots allt gjort rollen i så många medier så det vore mer logiskt att få tillbaka henne, hon var rollen i "Hos Musse", "Lejonkungen 3 Hakuna Matata", "Disney Princess" spelet, "Prinsess-Sagor", "Sofia Den Första" och "Disney On Ice", dessutom är också Pålsson mer lik originalrösten än vad Mikaela är)

Hur ligger det då till med Törnrosa och Tiana? (hoppas att det inte är Elin Bemark iallafall)

Är du verkligen säker på att Malmberg var Ariel i detta klipp? För mig lät det inte alls som henne...