Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

De tre vännerna och Jerry

Startat av TonyTonka, 16 september 2008 kl. 21:34:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alexander

Citat från: Anders skrivet 19 december 2019 kl. 22:00:37
Klingar namnet Anders Mårtensson bekant i det sammanhanget? Jag sökte på hans namn på YouTube och rösten har vissa likheter. Han är ju en imitatör, och Roy känns som en parodi på Bert Karlsson.

Jag tror nog det är skådespelaren Thomas Petersson. Han dubbade för KM på den tiden, och gör rösten till brevbäraren i Pettson och Findus-Kattonauten (2000).

jonasbelf

Jag tror att rollistan behöver revideras ordentligt. Jag har sett alla svenska avsnitt flera gånger och Jasmine Heikura har INTE gjort rösten till Mimmi. Anton Olofsson Raeder gör heller INTE Thomas röst; han förekommer som bakgrundskaraktärer. Hans Anderssons gjorde endast Fylle-Oskar i "första" säsongen (när Krister Henriksson är berättare), sedan tog Hans Wahlgren över. Egentligen ligger felet hos produktionen som inte gav oss korrekt rollsättning från första början.

gstone

Citat från: Erika skrivet 18 december 2019 kl. 16:28:07
Jag har för mig de tidigare avsnitten (de med berättarröst) dubbades av KM Studio medan de senare avsnitten dubbades av Pangljud/Pangstudios/MorganKane.

Men det är väl en svensk original production ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 januari 2022 kl. 12:56:25
Men det är väl en svensk original production ?
De tre vännerna och Jerry är en svensk-brittisk-tysk samproduktion. Jag har inte lyckats utröna det till 100%, men tror att den är animerad utifrån engelska som originalspråk. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 januari 2022 kl. 13:17:29
De tre vännerna och Jerry är en svensk-brittisk-tysk samproduktion. Jag har inte lyckats utröna det till 100%, men tror att den är animerad utifrån engelska som originalspråk. :)

Låter vetkigt då flest männislor km engelska.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

jonasbelf

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 januari 2022 kl. 13:17:29
De tre vännerna och Jerry är en svensk-brittisk-tysk samproduktion. Jag har inte lyckats utröna det till 100%, men tror att den är animerad utifrån engelska som originalspråk. :)

Skyltarna i serien är skrivna på engelska så det låter rimligt.

TonyTonka

Citat från: jonasbelf skrivet 10 januari 2022 kl. 12:27:28
Jag tror att rollistan behöver revideras ordentligt. Jag har sett alla svenska avsnitt flera gånger och Jasmine Heikura har INTE gjort rösten till Mimmi. Anton Olofsson Raeder gör heller INTE Thomas röst; han förekommer som bakgrundskaraktärer. Hans Anderssons gjorde endast Fylle-Oskar i "första" säsongen (när Krister Henriksson är berättare), sedan tog Hans Wahlgren över. Egentligen ligger felet hos produktionen som inte gav oss korrekt rollsättning från första början.

Jasmine har själv sagt att hon gjorde Mimmi
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Zebastian

Vad är det för berättarröst ni pratar om? Så länge jag har sett De tre vännerna och Jerry så har jag aldrig hört någon berättarröst

Mathilda Gustafsson

Hur ligger det till med den här serien?

Hur många dubbningar finns det? Är den omdubbad?

Marcusen

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 15 januari 2022 kl. 23:16:47
Hur ligger det till med den här serien?

Hur många dubbningar finns det? Är den omdubbad?
Detta avsnittet har ju credits på slutet...

https://youtu.be/_ZBRPAGpZ1k

Men jag kan i alla fall inte se vad det står.

MOA

Citat från: Marcus R skrivet 16 januari 2022 kl. 19:36:22
Detta avsnittet har ju credits på slutet...

https://youtu.be/_ZBRPAGpZ1k

Men jag kan i alla fall inte se vad det står.
Louise Raeder e med!