Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

ThunderCats EuroTroll svensk dubb för TV4

Startat av centurn, 24 april 2020 kl. 14:20:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

centurn

Detta har tagits upp tidigare i andra trådar för länge sedan men jag söker någon som har de svenskdubbade Thundercats-avsnitten gjorda av Eurotroll som sändes på TV4 på 90-talet. Betalar gärna för en dvd-rip.

Daniel Hofverberg

Jag har samtliga 65 avsnitt av säsong 1 av ThunderCats med svenskt tal, vilket är allt som dubbades till svenska och sändes på TV4. :)

Tyvärr risig bildkvalitet, men ljudet är ganska bra - och eftersom du postar på den här tavlan hoppas jag att du är beredd att synka ljudet till bättre bildkällor...

centurn

Jaha, fel del av forumet? Jag önskar jag hade tålamodet för det men jag är rädd att det inte är så.
Skicka gärna denna tråd dit den hör hemma eller om den inte gör det alls...

Sjobbe

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 april 2020 kl. 16:23:08
Jag har samtliga 65 avsnitt av säsong 1 av ThunderCats med svenskt tal, vilket är allt som dubbades till svenska och sändes på TV4. :)

Tyvärr risig bildkvalitet, men ljudet är ganska bra - och eftersom du postar på den här tavlan hoppas jag att du är beredd att synka ljudet till bättre bildkällor...

Jag håller på med synkningen. 47st avsnitt klara men saknar resten. Skulle du kunna dela med dig av dom resterande så jag kan göra klart arbetet så vore det guld!

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: Sjobbe skrivet  5 juli 2020 kl. 21:52:56
Jag håller på med synkningen. 47st avsnitt klara men saknar resten. Skulle du kunna dela med dig av dom resterande så jag kan göra klart arbetet så vore det guld!
Är serien bra? Också vilket år var serien släppt i Sverige?

Goliat

#6
Jag letar också efter denna serien, saknar enbart dessa avsnitt med dubben från TV4. Någon som råkar ha denna?

Queen of 8 Legs

RetroTVSverige

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 april 2020 kl. 16:23:08Jag har samtliga 65 avsnitt av säsong 1 av ThunderCats med svenskt tal, vilket är allt som dubbades till svenska och sändes på TV4. :)

Tyvärr risig bildkvalitet, men ljudet är ganska bra - och eftersom du postar på den här tavlan hoppas jag att du är beredd att synka ljudet till bättre bildkällor...
Finns det nån chans att få ta del av avsnitten? Har alla med engelskt tal men hade så gärna velat haft dom med svensk dubb också.

Allt gott

Daniel Hofverberg

Citat från: RetroTVSverige skrivet 24 november 2022 kl. 00:56:46Finns det nån chans att få ta del av avsnitten? Har alla med engelskt tal men hade så gärna velat haft dom med svensk dubb också.

Allt gott
Självklart. Jag tror att skivorna ska vara utbrända på DVD och finns nog inte kvar på hårddisken, men jag ska försöka hitta åt skivorna ifråga; så ska du självklart få kopior av dessa. :)

Kvaliteten är som sagt inte speciellt bra, men jag hoppas att du eller någon annan är beredd att synka alla avsnitt till bättre bildkällor, för att kunna få hela säsong 1 i bra kvalitet. Jag har tyvärr inte tid till det just nu...

Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Jag påbörjade ett synkningsprojekt för några år sedan (har enbart löst ljud på svenska och bild från dvd) ska ta tag i den framöver. Fonns vara ett fåtal avsnitt synkade. De är relativt lättsynkade men kräver lite arbete med brus m.m. så därför tar det lång tid.

RetroTVSverige

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 november 2022 kl. 01:09:34Självklart. Jag tror att skivorna ska vara utbrända på DVD och finns nog inte kvar på hårddisken, men jag ska försöka hitta åt skivorna ifråga; så ska du självklart få kopior av dessa. :)

Kvaliteten är som sagt inte speciellt bra, men jag hoppas att du eller någon annan är beredd att synka alla avsnitt till bättre bildkällor, för att kunna få hela säsong 1 i bra kvalitet. Jag har tyvärr inte tid till det just nu...
Tusen tack Daniel. :) Absolut, jag håller på att restaurera en mängd serier så fort jag hinner och ordnar självklart Thundercats också. :) 

RetroTVSverige

Citat från: Goliat skrivet 24 november 2022 kl. 07:06:18Jag påbörjade ett synkningsprojekt för några år sedan (har enbart löst ljud på svenska och bild från dvd) ska ta tag i den framöver. Fonns vara ett fåtal avsnitt synkade. De är relativt lättsynkade men kräver lite arbete med brus m.m. så därför tar det lång tid.
Hjälper gärna till :)

Goliat