Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Verkliga händelser som borde bli film

Startat av E, 1 juni 2019 kl. 11:56:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Vilka verkliga händelser tycker ni borde bli film

Jag tycker dessa:

Historien om Cassie och Moses (en katt och en kråka som var bästa vänner)
https://www.varldenshaftigaste.se/artiklar/krakan-och-katten-som-var-basta-vanner/

Och kanske en film om djuren som fick medaljer under andra världskriget
https://www.forces.net/news/simon-cat-princess-pigeon-who-are-animal-war-heroes

Och en film om Anne Frank

Kom inte på fler

moviefan

Varför inte en film om Vipelholmsexperimenten.  https://sv.wikipedia.org/wiki/Vipeholmsexperimenten

Eller om Chernobyl, eller något annat spännande.  ;)

Sabelöga

Citat från: moviefan skrivet  3 juni 2019 kl. 11:39:15
Varför inte en film om Vipelholmsexperimenten.  https://sv.wikipedia.org/wiki/Vipeholmsexperimenten

Eller om Чернобыл, eller något annat spännande.  ;)
Чернобыл gick som serie för ett tag sen nånstans om du är intresserad av det ;)
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet  3 juni 2019 kl. 11:39:15
Eller om Chernobyl, eller något annat spännande.  ;)
Visserligen inte en långfilm, men du har väl inte missat den mycket välgjorda brittisk-amerikansk-tysk-litauisk-svenska miniserien Chernobyl med bl.a. Stellan Skarsgård på HBO Nordic? Den femte och sista delen släpptes idag, och serien har släppts ungefär samtidigt i många länder.

Förutom irritationsmomentet att alla talar engelska så är det en mycket bra och lyckad serie.

Elios

#4
En film om Avicii och hans liv. Men inte om att han gick bort för tycker den ska ägnas åt honom och hans karriär i DJ branschen. Men även att den tar upp viktiga ämnet som Psykisk Ohälsa. Det ämnet är fyfan jobbigt alltså och tror den skulle tas upp skit bra här med. Lite som Ted-För Kärlekens Skull förra året faktiskt.
Om det även går bra med självbiografier här.  ;D

Tycker även kanske en film om hur en internetmobbare gör när den skriver hat till en random känd influnser som inte ens gjort en något. Fyfan alltså men hade varit intressant att se det från en haters håll.  ::)

Men om du vill ha en händelse så kanske terrorismen i Paris och de olika delarna i världen de senaste åren. Kanske också om den mannen som från en skyskrapa ifrån Las Vegas sköt en massa civila helt oskyldiga människor bara för att roa sig.

Kanske med en film om de som skapade både Instagram och Twitter. Men även Tsunami vågen eller kanske vädret Gudrun hur det påverkade ens familj!? Någon som kanske minns den!?^^  8)

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  4 juni 2019 kl. 14:37:56
Чернобыл gick som serie för ett tag sen nånstans om du är intresserad av det ;)

Jag förstår inte ett dugg av texten i det ryska språket eller vad det betyder? Kan någon säga vad denna heter på den svenska!?   ???

Citat från: moviefan skrivet  3 juni 2019 kl. 11:39:15
Eller om Chernobyl, eller något annat spännande.  ;)

Fanns ju med en skräckfilm som heter Chernobyl Diaries som kom för några år sedan. Väldigt dålig film för övrigt.   >:(

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet  5 juni 2019 kl. 06:14:39
Jag förstår inte ett dugg av texten i det ryska språket eller vad det betyder? Kan någon säga vad denna heter på den svenska!?
Jag pratade om samma HBO-serie som Daniel.

Чернобыль betyder just Tjernobyl/Chernobyl ;)
Houba !

Daniel Hofverberg

I Sverige är det väl vedertaget att man brukar använda stavningen Tjernobyl, men HBO-serien heter Chernobyl (som är den stavning som är vedertagen i engelskspråkiga länder).

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 juni 2019 kl. 13:28:06
Jag skulle gärna vilja se en film om Joakim Lundells liv

Då hade jag gärna spelat honom som ung. Fast ja han är ju bara 9 år äldre än mig.  ;D

Lilla My

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 juni 2019 kl. 13:28:06
Jag skulle gärna vilja se en film om Joakim Lundells liv

Varför ge honom mer utrymme än vad han redan har?  :-\  Så jäkla intressant liv har han inte.

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 15 juni 2019 kl. 19:15:35
Varför ge honom mer utrymme än vad han redan har?  :-\  Så jäkla intressant liv har han inte.
Precis, den fjanten har synts så det räcker enligt mej :/

Ingen mening med och visa upp hans liv mer än vad han redan gör överallt ändå.
Houba !

gstone

Den hemska händlse med  Issy Stapleton en flicka i USA vars pappa försökt mörda henne. men kom unda helt utan något straff och hade över alla amerkaners symati trots mordförsk på sin eegen dotter. Folk donerade bänkar till honon efterårt. PENGaR till en man som flörskat mörda sin EGEN DOTTER !!???? >:(

En fond gjord till med för att donera till denna frikända barn mördare för folk var så mycket på hans sida !!

Det vansinnigt , Helt GALET !

En man begår mord försök på in dotter och för kärlek sympati från nästa hela USAs allmänna befolkining.

När han var på Doctor Phil sa Dr.Phil att han helt förstod varför han vill MÖTRDA SIN EGEN DOTTER !

Och Dr.Phil tycka att manen hade rät att MÖEDA SITT BARN !!

Hur händer sån här saker !!!!!!

Vad är det för jävla fel på USA och deras befolking som gråter och hyllar en möradre av sitt eget barn !!!

Även han misslyckads med mordet var det ju fortande en omänsklig   handling och faktumet att jag  tro han inte fick något straff alls i alla fall inget större straff är vansinne.


En film borde göra så folk han se ur FUCKED UP Amerikas domstol och befolkning med tydligen är !!

Det var en av dom värsta sakerna jag läst om i mitt liv !!!!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Dem borde göra en film om hur dom uppfann Botniabanan.  ;D

moviefan

Varför inte filmatisering av  skeppet vasa, eller  annan händelse som har anknytning till Sveriges historia.

E

Citat från: gstone skrivet 19 november 2019 kl. 13:14:34
Den hemska händlse med  Issy Stapleton en flicka i USA vars pappa försökt mörda henne. men kom unda helt utan något straff och hade över alla amerkaners symati trots mordförsk på sin eegen dotter. Folk donerade bänkar till honon efterårt. PENGaR till en man som flörskat mörda sin EGEN DOTTER !!???? >:(

En fond gjord till med för att donera till denna frikända barn mördare för folk var så mycket på hans sida !!

Det vansinnigt , Helt GALET !

En man begår mord försök på in dotter och för kärlek sympati från nästa hela USAs allmänna befolkining.

När han var på Doctor Phil sa Dr.Phil att han helt förstod varför han vill MÖTRDA SIN EGEN DOTTER !

Och Dr.Phil tycka att manen hade rät att MÖEDA SITT BARN !!

Hur händer sån här saker !!!!!!

Vad är det för jävla fel på USA och deras befolking som gråter och hyllar en möradre av sitt eget barn !!!

Även han misslyckads med mordet var det ju fortande en omänsklig   handling och faktumet att jag  tro han inte fick något straff alls i alla fall inget större straff är vansinne.


En film borde göra så folk han se ur FUCKED UP Amerikas domstol och befolkning med tydligen är !!

Det var en av dom värsta sakerna jag läst om i mitt liv !!!!!
Det var INTE Pappan, det var MAMMAN som försökte döda henne och hon fick 22 års fängelse. SÖK innan du skriver
https://www.nbcnews.com/news/us-news/mom-who-tried-kill-daughter-gets-10-22-years-n221706

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 november 2019 kl. 16:38:54
Det var INTE Pappan, det var MAMMAN som försökte döda henne och hon fick 22 års fängelse. SÖK innan du skriver
https://www.nbcnews.com/news/us-news/mom-who-tried-kill-daughter-gets-10-22-years-n221706

Förlåt det var två års sedan jag läst och bild var på hennes pappa så jag antog han var ansvarig.
Du rätt jag bord läst !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.