Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Kan du få credits till filmen Eldsjäl som kommer om två veckor?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: Alexander skrivet 29 augusti 2019 kl. 19:30:17Jag har skickat creditslistan för Familjen Jul i Tomteland åt dig Daniel. Jag hoppas du fick den.  :)
Jag ser att Familjen Jul i Tomteland dubbades till svenska. Vet du eller någon annan om också den första Familjen Jul dubbades och om den tredje filmen Familien Jul og Nissehotellet ens har visats i Sverige.
Houba !

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juli 2022 kl. 21:59:31Absolut, här kommer alla credits:

GRU – Andreas Rothlin Svensson
FRÄCKA FREJA – Frida Öhrn
MÄSTARE CHOW – Astrid Assefa
JEAN-KLO – Dragomir Mrsic
JÄRNHAND – Jan Åström
SYSTER NUNCHAKU – Sharon Dyall
SVENDETTA – Linus Carlén
WILLY KNOGE – Jacob Nordensson
GRUS MAMMA – Charlotte Ardai Jennefors
MC-KILLE – Karl Dyall
DR. NEFARIO - Rafael Edholm
DIREKTÖR PERKINS – Adam Fietz
GRUS LÄRARE – Rachel Mohlin
ASL-AGENT 1 – Anton Olofson Raeder
ASL-AGENT 2 – Alex Kantsjö
ASL-AGENT 3 – Daniel Sjöberg
SILAS RUMPBOTTEN – Johan Wahlström
KVINNA VID BILJETTDISK – Denice Moberg
 
ÖVRIGA RÖSTER
Anders Byström
Anneli Heed
Jennie Jahns
Lina Hedlund
Ole Ornered
Axel Adelöw
Maja Söderström
Ture Nerman
Tuba Skarby (jag gissar att det är en felstavning och ska vara Tuva Skarby)
 
INSPELNINGSSTUDIO – Iyuno-SDI Group
ÖVERSÄTTARE – Robin Rönnbäck
DIALOGREGISSÖR – Johan Lejdemyr
INSPELNINGSTEKNIKER – Nils Manzouli
PRODUKTIONSLEDARE – Magnus Wedrup
BOKARE – Enny Rönnbäck
ANSVARIG UTGIVARE – Zoran Slavic, United International Pictures

Skulle vara bra om någon kunde säga vilka karaktärer som är vilka för det verkar inte stå på Wikipedia och jag har sökt som en galning vilka karaktärer som heter vad på engelska men utan resultat...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Minioner:_Berättelsen_om_Gru

Vet någon vad de engelska namnen för Fräcka Freja, Syster Nunchaku, Järnhand, Svendetta och Willy Knoge är?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 augusti 2022 kl. 07:12:55Skulle vara bra om någon kunde säga vilka karaktärer som är vilka för det verkar inte stå på Wikipedia och jag har sökt som en galning vilka karaktärer som heter vad på engelska men utan resultat...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Minioner:_Berättelsen_om_Gru

Vet någon vad de engelska namnen för Fräcka Freja, Syster Nunchaku, Järnhand, Svendetta och Willy Knoge är?
Belle Bottom, Nun-Chuck, Stronghold, Svengeance och Wild Knuckles. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Kan du få fram credits till filmen  Eldsjäl som kommer ut nästa vecka +
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

TAS_poster_web.png

Den här filmen ser jag fram emott ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Daniel, Kan du få fram credits till filmen  Eldsjäl ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Daniel, Kan du få fram credits till filmen  Eldsjäl som kommer ut imorgon ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

#2753
Citat från: gstone skrivet  9 augusti 2022 kl. 11:22:41Daniel, Kan du få fram credits till filmen  Eldsjäl ?
Jag har mailat till distributören SF Studios, och jag hoppas att de svarar under fredagen. :)

Men det finns förstås en viss risk att de ansvariga är på semester, så att man kanske inte får svar snabbt...

Uppdatering: Jag fick nu ett automatsvar att min kontaktperson är på semester till nästa vecka. Jag ska se om det finns någon annan på SF Studios som har koll på creditlistor och som finns tillgänglig nu; annars kommer listan tyvärr dröja till någon gång nästa vecka.

Sabelöga

Jag skulle vilja ha creditlista för hästfilmen Moondance Alexander från 2007. Filmen distribuerades i Sverige 2013 av Stabenfeldt AB.

https://smdb.kb.se/catalog/id/003833430
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 augusti 2022 kl. 11:09:45Daniel, Kan du få fram credits till filmen  Eldsjäl som kommer ut imorgon ?
Det har tagit väldigt lång tid, men idag har jag äntligen fått svar av SF Studios, och har fått svenska, norska, danska och finska creditlistor till Eldsjäl. Den svenska kommer publiceras vid nästa uppdatering, och den norska kommer med från starten när Norske stemmer og credits publiceras. :)

Citat från: Sabelöga skrivet 18 augusti 2022 kl. 17:17:07Jag skulle vilja ha creditlista för hästfilmen Moondance Alexander från 2007. Filmen distribuerades i Sverige 2013 av Stabenfeldt AB.

https://smdb.kb.se/catalog/id/003833430
Jag gissar att det kan bli lättare sagt än gjort, men jag ska göra ett tappert försök. :)

Stabelfeldt AB är ju egentligen en bokförläggare, främst inriktad på prenumerationer av barnböcker och -tidningar, så distribution av filmer och datorspel lär väl vara en liten sidoverksamhet, så jag har ingen aning hur bra koll de har på dubbningsdokumentation och hur hjälpsamma de är - men företaget finns kvar och tycks vara verksamma fortfarande, så jag ska försöka kontakta dem på en gång, så får vi hålla tummarna...

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 augusti 2022 kl. 23:29:11Jag gissar att det kan bli lättare sagt än gjort, men jag ska göra ett tappert försök. :)

Stabelfeldt AB är ju egentligen en bokförläggare, främst inriktad på prenumerationer av barnböcker och -tidningar, så distribution av filmer och datorspel lär väl vara en liten sidoverksamhet, så jag har ingen aning hur bra koll de har på dubbningsdokumentation och hur hjälpsamma de är - men företaget finns kvar och tycks vara verksamma fortfarande, så jag ska försöka kontakta dem på en gång, så får vi hålla tummarna...
Förmodligen distribuerades filmen med den norska hästtidningen Penny Girl som enligt Seriesam gavs ut mellan 2012-2014.
Houba !

Sabelöga

Jag skulle vilja önska några creditlistor till ett gäng hästfilmer

Galen i hästar (Horse Crazy) – amerikansk film från 2001 distribuerad av Warner Bros. enligt SFDb och Sandrews enligt omslag
Den lilla enhörningen (The little unicorn) – brittisk film från 2001 distribuerad av någon?
Moondance Alexander – amerikansk film från 2007 distribuerad av Stabenfeld i hästtidningen Penny Girl någonstans mellan 2012-2014 (vet jag skrev om detta tidigare)
Monocerus - Den mystiska enhörningen (Monocerus - The Mysterious Unicorn) – norsk-amerikansk film från 2007 distribuerades av Stabenfeld, kanske också i Penny Girl

Skulle du förresten kunna förtydliga tydligare vilken version detta är: https://www.dubbningshemsidan.se/credits/black-beauty-2020/
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 23 augusti 2022 kl. 02:46:02Jag skulle vilja önska några creditlistor till ett gäng hästfilmer

Galen i hästar (Horse Crazy) – amerikansk film från 2001 distribuerad av Warner Bros. enligt SFDb och Sandrews enligt omslag
Den lilla enhörningen (The little unicorn) – brittisk film från 2001 distribuerad av någon?
Moondance Alexander – amerikansk film från 2007 distribuerad av Stabenfeld i hästtidningen Penny Girl någonstans mellan 2012-2014 (vet jag skrev om detta tidigare)
Monocerus - Den mystiska enhörningen (Monocerus - The Mysterious Unicorn) – norsk-amerikansk film från 2007 distribuerades av Stabenfeld, kanske också i Penny Girl

Skulle du förresten kunna förtydliga tydligare vilken version detta är: https://www.dubbningshemsidan.se/credits/black-beauty-2020/
De två förstnämnda känner jag inte till, och måste undersöka närmare. Men Moondance Alexander och Monocerus - Den mystiska enhörningen tar jag och mailar Stabenfeld om idag. :)
(Men om de sen är till någon hjälp eller inte återstår att se)

Creditlistan syftar på 2020 års Black Beauty, som finns på Disney+:
https://www.imdb.com/title/tt8484160/reference/

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 augusti 2022 kl. 11:02:57De två förstnämnda känner jag inte till, och måste undersöka närmare. Men Moondance Alexander och Monocerus - Den mystiska enhörningen tar jag och mailar Stabenfeld om idag. :)
(Men om de sen är till någon hjälp eller inte återstår att se)
Okej, tack!
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 augusti 2022 kl. 11:02:57Creditlistan syftar på 2020 års Black Beauty, som finns på Disney+:
https://www.imdb.com/title/tt8484160/reference/
Jag vet, det kunde jag räkna ut från webbadressen. Men det jag menar är att det kanske vore bra att direkt skriva ut det på sidan, så att man tydligare vet vilken version det är som åsyftas.
Houba !