Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcusen

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 augusti 2022 kl. 15:56:52Du behöver inte gnälla om det, filmerna börjar snart visas på Nordisk Film Bio i Malmö.
Thank you brother!

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 augusti 2022 kl. 10:00:18Ja, förmodligen lär väl TV-dubben av The All-New Dennis the Menace lida av samma rättighetsproblem som det mesta annat från FilmNet, så chansen att den sänds eller används igen lär ju som sagt vara ytterst liten... :(

Jag ska försöka leta fram mina DVD-skivor och lägga upp digitaliseringarna på Archive.org. Det här är ju i alla fall inget som Warner Bros. eller Disney äger, så sannolikheten borde vara hyfsad att VHS-rippar av en sådan här serie får vara kvar. :)
Dvd dubbning är inspelad hos BTI Studios (Fd Eskimo Avenue) och mathias henning är ansvarig för dubbning. Röster är mathias henning, Johan carlberg, Anita Molander m.m

Lillefot

Citat från: Oskar skrivet 11 augusti 2022 kl. 19:51:40Dvd dubbning är inspelad hos BTI Studios (Fd Eskimo Avenue) och mathias henning är ansvarig för dubbning. Röster är mathias henning, Johan carlberg, Anita Molander m.m
Intressant, var har du fått tag på den informationen?
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Oskar

Citat från: Lillefot skrivet 11 augusti 2022 kl. 21:17:40Intressant, var har du fått tag på den informationen?
Jag känner igen röster från bl.a gumball, katten Gustav franska version.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 11 augusti 2022 kl. 08:39:58Gärna det, chansen att den sänds igen på TV är väldigt liten, så det vore kul att få se den. :)
Jag håller på att ladda upp alla avsnitt av The All-New Dennis the Menace med FilmNets TV-dubb (av Eurotroll) till Archive.org nu. Men de 13 avsnitten är på närmare 8,5 GB, så det kommer nog ta minst 7 - 8 timmar att ladda upp - om inte uppladdningen avbryts (som brukar ske då och då med Archive.org), så att man måste börja om från början igen... :(
 
Jag ska även ha några av DVD-utgåvorna med den allt annat än lyckade DVD-dubben av serien, om någon känner för att plåga sig själva... ;)
(Okej, nu överdriver jag en liten aning - den dubben är trots allt inte alls lika illa som den fullständigt horribla Stålmannen med vänner, men likväl långt ifrån bra...)

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2022 kl. 20:40:59Jag håller på att ladda upp alla avsnitt av The All-New Dennis the Menace med FilmNets TV-dubb (av Eurotroll) till Archive.org nu. Men de 13 avsnitten är på närmare 8,5 GB, så det kommer nog ta minst 7 - 8 timmar att ladda upp - om inte uppladdningen avbryts (som brukar ske då och då med Archive.org), så att man måste börja om från början igen... :(
 
Jag ska även ha några av DVD-utgåvorna med den allt annat än lyckade DVD-dubben av serien, om någon känner för att plåga sig själva... ;)
(Okej, nu överdriver jag en liten aning - den dubben är trots allt inte alls lika illa som den fullständigt horribla Stålmannen med vänner, men likväl långt ifrån bra...)
Sweet, då hoppas jag för din skull att archives servrar är samarbetsvilliga de närmaste timmarna. Dennis utan Per Sandborgh och Peter Harryson är bara inte detsamma för mig, särskilt inte när deras ersättare i DVD-dubben är allt annat än lyckade.

Det vore även snällt om du kunde tänka dig fixa något med DVD-dubben också, bedrövlig som den är. Detta då jag just nu är på besök hos min mormor i 1-2 veckor och inte har rippat skivan jag införskaffat, så det dröjer innan jag kan fixa några ljudklipp från den.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2022 kl. 20:40:59Jag håller på att ladda upp alla avsnitt av The All-New Dennis the Menace med FilmNets TV-dubb (av Eurotroll) till Archive.org nu. Men de 13 avsnitten är på närmare 8,5 GB, så det kommer nog ta minst 7 - 8 timmar att ladda upp - om inte uppladdningen avbryts (som brukar ske då och då med Archive.org), så att man måste börja om från början igen... :(
 
Jag ska även ha några av DVD-utgåvorna med den allt annat än lyckade DVD-dubben av serien, om någon känner för att plåga sig själva... ;)
(Okej, nu överdriver jag en liten aning - den dubben är trots allt inte alls lika illa som den fullständigt horribla Stålmannen med vänner, men likväl långt ifrån bra...)
Hoppas Int att Nostalgi TV-Kanalen snor den videon från dig,de vore snopet

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 12 augusti 2022 kl. 20:57:18Sweet, då hoppas jag för din skull att archives servrar är samarbetsvilliga de närmaste timmarna. Dennis utan Per Sandborgh och Peter Harryson är bara inte detsamma för mig, särskilt inte när deras ersättare i DVD-dubben är allt annat än lyckade.
Avsnitt 1 och 2 är klara, och nu håller den på med avsnitt 3 av 13. 1,6 GB är nu överfört av 8,5 GB. Jag satte på uppladdningen kl. 19:00, så utifrån det kan du nog dra dina egna slutsatser om hur lång tid det kommer ta... :(

Citat från: Lillefot skrivet 12 augusti 2022 kl. 20:57:18Det vore även snällt om du kunde tänka dig fixa något med DVD-dubben också, bedrövlig som den är. Detta då jag just nu är på besök hos min mormor i 1-2 veckor och inte har rippat skivan jag införskaffat, så det dröjer innan jag kan fixa några ljudklipp från den.
Jag kan lägga upp två eller tre av DVD-utgåvorna; de som jag har någorlunda lättillgängliga. :)

Men jag tror tyvärr inte att jag kommer hinna det innan jag reser bort, så det kommer nog dröja till runt torsdag - fredag nästa vecka.

gstone

Jag skulle vilja gnälla på credits.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg


Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 augusti 2022 kl. 21:37:27Finns det någon dubbning i världen där man inte använder skådespelare...? Det kanske inte alltid är så många skådespelare och ibland inte världens bästa, men är det en dubbning måste det ju liksom vara skådespelare som medverkar...


JA TACK!! Det är min poäng varje gång gstone klagar på detta.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2022 kl. 22:09:43Varsågod och gnäll. :)
Alla dubbbade filmer borde ha credits heslt med usatta roller.

Jag vet bara tre av rollerna i Tur !

Jag vill veta fler !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag mår dåligt :'(

Jag är jätte ledsen :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

#598
Jag mår jätte dåligt
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

#599
Citat från: gstone skrivet 14 augusti 2022 kl. 19:34:00Jag mår jätte dåligt
Du kanske ska ta en dag för dig själv, bara koppla av och låta känslorna slå ro.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran