Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Steffans Karaktärsröster

Startat av Steffan Rudvall, 7 februari 2021 kl. 19:03:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa?

Pumbaa
3 (30%)
Knattarna
0 (0%)
Piff och Puff
1 (10%)
Snurre Sprätt
3 (30%)
Ash och Pikachu
0 (0%)
Kalle Anka
0 (0%)
Lumiere
1 (10%)
Stitch
0 (0%)
Scooby-Doo
1 (10%)
Hermione Granger (ej seriös)
0 (0%)
Herbert Birdsfoot
1 (10%)
Kakmonstret
0 (0%)
Kung Louie
0 (0%)
Apu
0 (0%)
Karlstad Brun (Cleveland Brown)
0 (0%)
Tommy Pickles
0 (0%)
Krabban Sebastian
0 (0%)

Antal personer som röstat: 10

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juni 2021 kl. 16:12:11
Här kommer Aristocats parodin som Mathilda "beställde".


https://youtu.be/waN_mCjfhS0


Detta är en parodi som är gjord exakt som Mathilda ville ha den.
Kan du göra alla VA videor olistade?
Kommer du göra min request Steffan?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 22 juni 2021 kl. 17:35:27
Kan du göra alla VA videor olistade?
Varför ska jag göra de olistade?

Steffan Rudvall


MOA


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 17 juni 2021 kl. 23:37:30
Bra val
Sjung Får Man Ta Hunden Med Sig In I Himlen på skånska
Du menar väl Änglahund av Hasse Andersson? Jag frågar för att vara 100 % säker på vad det är du vill att jag ska göra.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 juni 2021 kl. 13:47:41
Du menar väl Änglahund av Hasse Andersson? Jag frågar för att vara 100 % säker på vad det är du vill att jag ska göra.
Javisst e de den

Skokaka

Efter att ha hört alla rösterna så tänkte jag recensera dom, men jag vet inte om jag borde det. Jag vill ju vara artig och ärlig på samma gång. Jag antar om det är okej så kanske jag kan säga hur jag tycker? Och jag ska vara så positiv som möjlig om jag får göra det. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 16 januari 2022 kl. 21:47:50
Efter att ha hört alla rösterna så tänkte jag recensera dom, men jag vet inte om jag borde det. Jag vill ju vara artig och ärlig på samma gång. Jag antar om det är okej så kanske jag kan säga hur jag tycker? Och jag ska vara så positiv som möjlig om jag får göra det. :)
Varsågod att recensera, det är ändå bara en kul grej och inget seriöst.

Adam

Jag tyckte att du gjorde Scooby Doo allra bäst, så den röstade jag på.
Men Pumbaa var inte heller dålig.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2022 kl. 21:48:44
Varsågod att recensera, det är ändå bara en kul grej och inget seriöst.

Okej, eftersom det är okej så ska jag beskriva:

Pumbaa: Utan tvekan din bästa i listan. Jag tycker att du låter precis som honom. Och du borde verkligen bli den nya rösten till Pumbaa, annars så kan det vara Steve Kratz eller någon annan med en likadan mörk röst, kanske?
Knattarna: Jag tycker att du låter lite grann som dom i hela fall, nästan som i originalet så jag är impad.
Piff och Puff: Även om det var lite svårt att höra vad dom sa så lät det faktiskt som dom och det var bra.
Snurre Sprätt: Här gjorde du också väldigt bra, du lät faktiskt som Mikael Roupé. Det skulle ha varit kul om du var den nya rösten till Snurre i Looney Tunes media i framtiden.
Ash och Pikachu: Ganska bra som Ash, men när du gjorde Pikachu så tappade jag nästan hakan. :o Jag vet inte hur du gjorde det där.
Kalle Anka: Det kan vara svårt att höra vad han säger, men jag fattade vad han sa. Jag undrar hur folk gör rösten till Kalle, kanske inte like bra som Andreas Nilsson men den var rolig. :D
Lumiere: Din Franska brytning var perfekt. Jag tycker att det passade utmärkt.
Stitch: Okej, här lät det inte direkt på pricken som Stitch, och han lät lite hes. Kanske den rösten passar mer till en framtida karaktär eller någon med en liknande röst?
Scooby-Doo: Precis som Scooby, jag ser inget fel med det. Jag ser ingen skillnad av att det är någon annan eller inte.
Hermione Granger: Den här rösten är ju bara ett skämt, så det var väl meningen att det inte skulle låta bra, tror jag. Men jag tycker att det låter lite grann som en tjejröst och det kanske hade passat en pojke? Jag ser den på ett roligt sätt dock och det är ju inte lätt att låta som en liten flicka om man är en vuxen kille, så det är ju inget att klaga om.
Herbert Birdsfoot och Kakmonstret: Herbert lät bra och intressant, och Kakmonstret lät lite för mörk kanske. Men jag tycker att du borde bli den nya rösten till honom i hela fall. ;)
Kung Louie: Lite för mörk och annorlunda, men jag tycker att det var bra. Som Mowgli och Bagheera tyckte jag var normalt, dock.
Apu: Du låter ju exakt som Apu, även om han snackade Svenska i klippet. :o
Cleveland Brown/Karlstad Brun: Jag vet att det var ett skämt, men jag tycker inte att det var dåligt. Kalla mig galen, men om Family Guy var på Svenska så borde du vara Cleveland. Jag antar dock att det kommer aldrig att hände men du passar, enligt mig. ;)
Tommy Pickles: Ganska lik Knattarna och Stitch, inte direkt lik den riktiga rösten men den lät bra.
Krabban Sebastian: Lite annorlunda, kanske var att det lät för "djupt" ;D du vet? Okej, men det skulle passa honom i hela fall.

Inget illa menat, jag tycker att du vore en bra röstskådespelare. Jag förstår inte varför du inte tycker så? Åh, nåja. Du var ganska bra på det mesta, i hela fall. :D

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 16 januari 2022 kl. 22:13:54
Okej, eftersom det är okej så ska jag beskriva:

Pumbaa: Utan tvekan din bästa i listan. Jag tycker att du låter precis som honom. Och du borde verkligen bli den nya rösten till Pumbaa, annars så kan det vara Steve Kratz eller någon annan med en likadan mörk röst, kanske?
Knattarna: Jag tycker att du låter lite grann som dom i hela fall, nästan som i originalet så jag är impad.
Piff och Puff: Även om det var lite svårt att höra vad dom sa så lät det faktiskt som dom och det var bra.
Snurre Sprätt: Här gjorde du också väldigt bra, du lät faktiskt som Mikael Roupé. Det skulle ha varit kul om du var den nya rösten till Snurre i Looney Tunes media i framtiden.
Ash och Pikachu: Ganska bra som Ash, men när du gjorde Pikachu så tappade jag nästan hakan. :o Jag vet inte hur du gjorde det där.
Kalle Anka: Det kan vara svårt att höra vad han säger, men jag fattade vad han sa. Jag undrar hur folk gör rösten till Kalle, kanske inte like bra som Andreas Nilsson men den var rolig. :D
Lumiere: Din Franska brytning var perfekt. Jag tycker att det passade utmärkt.
Stitch: Okej, här lät det inte direkt på pricken som Stitch, och han lät lite hes. Kanske den rösten passar mer till en framtida karaktär eller någon med en liknande röst?
Scooby-Doo: Precis som Scooby, jag ser inget fel med det. Jag ser ingen skillnad av att det är någon annan eller inte.
Hermione Granger: Den här rösten är ju bara ett skämt, så det var väl meningen att det inte skulle låta bra, tror jag. Men jag tycker att det låter lite grann som en tjejröst och det kanske hade passat en pojke? Jag ser den på ett roligt sätt dock och det är ju inte lätt att låta som en liten flicka om man är en vuxen kille, så det är ju inget att klaga om.
Herbert Birdsfoot och Kakmonstret: Herbert lät bra och intressant, och Kakmonstret lät lite för mörk kanske. Men jag tycker att du borde bli den nya rösten till honom i hela fall. ;)
Kung Louie: Lite för mörk och annorlunda, men jag tycker att det var bra. Som Mowgli och Bagheera tyckte jag var normalt, dock.
Apu: Du låter ju exakt som Apu, även om han snackade Svenska i klippet. :o
Cleveland Brown/Karlstad Brun: Jag vet att det var ett skämt, men jag tycker inte att det var dåligt. Kalla mig galen, men om Family Guy var på Svenska så borde du vara Cleveland. Jag antar dock att det kommer aldrig att hände men du passar, enligt mig. ;)
Tommy Pickles: Ganska lik Knattarna och Stitch, inte direkt lik den riktiga rösten men den lät bra.
Krabban Sebastian: Lite annorlunda, kanske var att det lät för "djupt" ;D du vet? Okej, men det skulle passa honom i hela fall.

Inget illa menat, jag tycker att du vore en bra röstskådespelare. Jag förstår inte varför du inte tycker så? Åh, nåja. Du var ganska bra på det mesta, i hela fall. :D
Krabban Sebastian där försökte jag blanda Per Myrbergs tolkning från originalfilmen och Anders Öjebos version från serien och uppföljarna därför låter det lite konstigt.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2022 kl. 22:20:19
Krabban Sebastian där försökte jag blanda Per Myrbergs tolkning från originalfilmen och Anders Öjebos version från serien och uppföljarna därför låter det lite konstigt.

Jaså, det var inte så tokigt.

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 16 januari 2022 kl. 22:13:54
Inget illa menat, jag tycker att du vore en bra röstskådespelare. Jag förstår inte varför du inte tycker så? Åh, nåja. Du var ganska bra på det mesta, i hela fall. :D
Det finns bättre riktiga röstskådespelare att anlita.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2022 kl. 22:25:09
Det finns bättre riktiga röstskådespelare att anlita.

Jag antar att du är upptagen med att lära musik? Nåja, då önskar jag att Steve Kratz kan ta hand om Pumbaa om han nu vill det. :)

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2022 kl. 22:25:09
Det finns bättre riktiga röstskådespelare att anlita.
Vad jobbar du med? Du kanske skulle byta karriär och bli röstskådespelare?