Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bamse och vulkanön

Startat av gstone, 25 augusti 2021 kl. 12:21:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  5 september 2021 kl. 19:04:50
Jag tycker  Johan Ulveson  är ett jättebra val som Skalman ;D

You made your point!  ;)

Soscla

Det är säkert mest en vanesak. Lassgårds brummande kan nog kan passa på Bamse, men jag är så ledsen för Steve Kratz skull som verkligen gillade sin roll som Skalman och tog fram sin inre Olof Thunberg på ett så underbart sätt.  :( :(
It's so fluffy I'm gonna die!

MOA

Citat från: Soscla skrivet  6 september 2021 kl. 13:58:45
Det är säkert mest en vanesak. Lassgårds brummande kan nog kan passa på Bamse, men jag är så ledsen för Steve Kratz skull som verkligen gillade sin roll som Skalman och tog fram sin inre Olof Thunberg på ett så underbart sätt.  :( :(
Ja han var duktig

Alexander vdp

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 september 2021 kl. 20:21:11
Och varför det om man får fråga?

Jag har ingenting alls emot Morgan Alling, han är jättebra, både som skådespelare och som röstskådespelare!  :)
Det har och göra med han som Rudolf i Sune i Grekland hatar ibland honom ibland inte

Disneyfantasten

Citat från: Alexander vdp skrivet 12 september 2021 kl. 09:42:23
Det har och göra med han som Rudolf i Sune i Grekland hatar ibland honom ibland inte

Ungefär då som jag känner irritation för David Hellenius, Peter Magnusson och Christine Meltzer, att de i allmänhet är irriterande, dels i och med deras röster och dels i och med deras medverkan i Lilla Kycklingen som jag inte gillar och när dessa grejer kombineras så blir de extra irriterande när de är med och dubbar överlag...

gstone

Jag är jätteglad att Johan Ulevson spelar Skalman ;D

Mycket bättre än om det varit Steve Kratz.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 augusti 2021 kl. 13:48:38
Jag förstår inte riktigt varför de har bytt ut Peter Haber som Bamse...? Han är ju trots allt fortfarande aktiv i allra högsta grad
Jag har för mig att dom spelar in dom nya Beck-filmerna just nu så han kanske var upptagen med dom

gstone

Inte för att jag har något i mot Steve Kratz !

Han är bra i Ferngully och Tillbaka till Framtiden bland andra ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander vdp

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 september 2021 kl. 10:29:39
Ungefär då som jag känner irritation för David Hellenius, Peter Magnusson och Christine Meltzer, att de i allmänhet är irriterande, dels i och med deras röster och dels i och med deras medverkan i Lilla Kycklingen som jag inte gillar och när dessa grejer kombineras så blir de extra irriterande när de är med och dubbar överlag...
Ja typ så tack för att du fattar

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 september 2021 kl. 10:29:39
Ungefär då som jag känner irritation för David Hellenius, Peter Magnusson och Christine Meltzer, att de i allmänhet är irriterande, dels i och med deras röster och dels i och med deras medverkan i Lilla Kycklingen som jag inte gillar och när dessa grejer kombineras så blir de extra irriterande när de är med och dubbar överlag...

FY FAN >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Lilla Kycklingen är jättebra dubbad

Jag älskar David Hellenius, Peter Magnusson och Christine Meltzer,  ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2021 kl. 18:32:42
FY FAN >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Lilla Kycklingen är jättebra dubbad

Jag älskar David Hellenius, Peter Magnusson och Christine Meltzer,  ;D ;D ;D

Nu räknar du till tio och håller dig lugn, punkt slut!

Som vi sagt till dig flera gånger, du har all rätt till dina åsikter, men det är inte roligt att du använder arghuvuden i onödan hela tiden, det börjar ärligt talat bli riktigt tröttsamt, jag orkar snart inte med detta längre...

Som sagt, du får tycka precis som du vill och det är okej att tycka olika, men ska du framföra dina åsikter så gör det sakligt, konstruktivt, sansat och helt utan arghuvuden!

Du får helt enkelt tåla att alla inte alltid tycker som du...

Jag gillar inte alls rösterna i engelska versionen av Lilla Kycklingen, dock har filmen en del bra svenska röster; Per Eggers, Dan Ekborg, Bert-Åke Varg, m.fl. men tyvärr hjälper det inte filmen, där både karaktärerna, storyn och animationen är helt åt skogen...

I denna tråd har jag förklarat lite mer om min åsikt för filmen (både jag och TonyTonka hade ett kort samtal angående den filmen i den tråden);

www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=637.msg113727#msg113727

JRL

Om jag får spekulera lite så låter det som att de ursprungliga rösterna antagligen försökte förhandla upp lönen, och producenterna svarade genom att byta ut dem allihop för att "statuera ett exempel", ungefär samma sak som hände med Oliver och gänget. Jag har givetvis inga bevis, men allting tyder på att det är så.

Det har knappast att göra med att det var något fel på deras röster, att de inte ville fortsätta, eller att de ville ha mer kända skådespelare i rollerna (för Peter Haber är precis lika känd som Rolf Lassgård). Och regissörer brukar i regel föredra att jobba med samma skådespelare hela tiden, så att de blev utbytta allihop bara sådär tyder nog tyvärr på att det där handlade om pengar. Jag hoppas givetvis att jag har fel, för det vore trist om det är så, men jag har svårt att se att det handlar om någonting annat när det sker en sån där radikal förändring helt oväntat. Notera att jag inte säger någonting om vem som i så fall har gjort rätt eller fel, det är inte min sak att avgöra.

(Obs: Kommer det några arghuvuden eller "Du har inga bevis!" som svar så avslutar jag mitt konto här, för det orkar jag inte med.)

Disneyfantasten

Citat från: JRL skrivet 24 oktober 2021 kl. 20:25:33
Om jag får spekulera lite så låter det som att de ursprungliga rösterna antagligen försökte förhandla upp lönen, och producenterna svarade genom att byta ut dem allihop för att "statuera ett exempel", ungefär samma sak som hände med Oliver och gänget. Jag har givetvis inga bevis, men allting tyder på att det är så.

Det har knappast att göra med att det var något fel på deras röster, att de inte ville fortsätta, eller att de ville ha mer kända skådespelare i rollerna (för Peter Haber är precis lika känd som Rolf Lassgård). Och regissörer brukar i regel föredra att jobba med samma skådespelare hela tiden, så att de blev utbytta allihop bara sådär tyder nog tyvärr på att det där handlade om pengar. Jag hoppas givetvis att jag har fel, för det vore trist om det är så, men jag har svårt att se att det handlar om någonting annat när det sker en sån där radikal förändring helt oväntat. Notera att jag inte säger någonting om vem som i så fall har gjort rätt eller fel, det är inte min sak att avgöra.

(Obs: Kommer det några arghuvuden eller "Du har inga bevis!" som svar så avslutar jag mitt konto här, för det orkar jag inte med.)

Sen är även Morgan Alling och Johan Glans också lika kända...

Elios

Vågar man se denna på bio utan att känna en viss pinsamhet av att man kanske är äldst i salongen då!?^^

Disneyfantasten

#44
Då undrar jag hur det ligger till med övriga karaktärers röster i tidigare filmer, har de samma röster som i förra filmerna eller har de också bytt röster?