Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Varför ska Hans Lindgren alltid spela en mus?

Startat av Elios, 23 oktober 2021 kl. 21:02:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika


Disneyfantasten

Nu har jag också hört klippet och röstläget låter definitivt som Hans Lindgren, han gör en bra insats, med andra ord i samma nivå som Sven-Erik Vikström, båda är absolut bättre än Rune Halvarson och definitivt många gånger bättre än Peter Wanngren, men bäst enligt mig är Anders Öjebo...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 oktober 2021 kl. 10:16:43
Nu har jag också hört klippet och röstläget låter definitivt som Hans Lindgren, han gör en bra insats, med andra ord i samma nivå som Sven-Erik Vikström, båda är absolut bättre än Rune Halvarson och definitivt många gånger bättre än Peter Wanngren, men bäst enligt mig är Anders Öjebo...
Sven-Erik Vikström är enligt mig lite bättre men Hans Lindgren är överraskande bra...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2021 kl. 10:18:56
Sven-Erik Vikström är enligt mig lite bättre men Hans Lindgren är överraskande bra...

Precis så känner jag också...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 oktober 2021 kl. 10:20:17
Precis så känner jag också...
Efter att ha hört Hans som Kalle Anka så förväntade jag att det skulle vara samma nivå på hans insats som Musse men jag blev som sagt positivt överraskad.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2021 kl. 10:23:48
Efter att ha hört Hans som Kalle Anka så förväntade jag att det skulle vara samma nivå på hans insats som Musse men jag blev som sagt positivt överraskad.

Av Disneys tre stora (Musse, Kalle och Långben) så var han absolut sämst som Kalle och bäst som Långben...

Faktum är att jag inte visste att Hans Lindgren spelat Musse förrän Tony sa det i sin sammanställnings-tråd under januari 2020 som han då hade skapat, sen är också Kalle betydligt svårare att spela än Musse Pigg och jag vill minnas att Tony sa att Daniel sa att han var lik originalrösten...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 oktober 2021 kl. 10:27:08
Av Disneys tre stora (Musse, Kalle och Långben) så var han absolut sämst som Kalle och bäst som Långben...

Faktum är att jag inte visste att Hans Lindgren spelat Musse förrän Tony sa det i sin sammanställnings-tråd under januari 2020 som han då hade skapat, sen är också Kalle betydligt svårare att spela än Musse Pigg och jag vill minnas att Tony sa att Daniel sa att han var lik originalrösten...
Hans är nog den enda som spelat alla Disneys tre huvudfigurer...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2021 kl. 10:40:21
Hans är nog den enda som spelat alla Disneys tre huvudfigurer...
Ja, det måste vara närmast världsunikt att Hans Lindgren spelat både Kalle Anka, Musse Pigg och Långben. Det förtjänar nästan en plats i Guinness rekordbok... ;)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2021 kl. 10:18:56
Sven-Erik Vikström är enligt mig lite bättre men Hans Lindgren är överraskande bra...
Jag håller med. Hans Lindgren som Musse Pigg är kanske inte riktigt i samma klass som Sven-Erik Vikström eller Anders Öjebo, men ändå bra och oerhört mycket bättre än hans mer tvivelaktiga insats som Kalle Anka...

Marcusen

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2021 kl. 10:40:21
Hans är nog den enda som spelat alla Disneys tre huvudfigurer...
Dock är Hans Långben bättre med hästlängder än både hans Kalle och Musse

Disneyfantasten

Citat från: Marcus R skrivet 27 oktober 2021 kl. 08:56:42
Dock är Hans Långben bättre med hästlängder än både hans Kalle och Musse

I synnerhet Kalle, som Musse är han som sagt helt okej men Långben är som sagt klart bäst av de tre han spelat...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 oktober 2021 kl. 09:10:59
I synnerhet Kalle, som Musse är han som sagt helt okej men Långben är som sagt klart bäst av de tre han spelat...
Aldrig hört han som Kalle

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 27 oktober 2021 kl. 13:43:05
Aldrig hört han som Kalle

Det finns iallafall ljudklipp med insatsen i någon tråd här på forumet, tyvärr minns jag dock inte vilken...

Steffan Rudvall



Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 27 oktober 2021 kl. 14:32:13
Man hör originalrösten i bakgrunden
Kalle Ankas kvakande brukade på den tiden finnas i M&E spåret.