Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Shrek Teori

Startat av Elios, 14 augusti 2022 kl. 11:25:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Varning lite för spoilers nu!

Vad som hände med den två skurkarna Lord Farquaad och den goda fén är ju rätt så uppenbart. Men vad hände egentligen med Drömprinsen. Man ser ju att i slutet på trean så faller ju hela det stora slottet ner på han men fönstret där är ju öppet och landar rakt på han. Har alltid trott han överlevde det och hamnade i finkan sen men efter att ha sett om den här om dagen så är jag inte lika säker. Vad tror ni??   ??? ::)

Lilla My

Enligt Wikin lever han.

Citat"Status
Alive (Seen in Thriller Night Audience)"

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 14 augusti 2022 kl. 13:03:13Enligt Wikin lever han.
Åh tack så mycket. Håååh vilken tur.
Visst så absolut han är ju ond och så men jag tycker det var lite väl för mycket död där på Shrek. Tyckte det räckte där.  ::) ::)

TonyTonka

Jag såg nyligen på snopes.com att mamma björn av de tre björnarna i första filmen tydligen blir flådd och använd som matta av Lord Farquaad i filmen.  :o
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 14 augusti 2022 kl. 22:52:14Jag såg nyligen på snopes.com att mamma björn av de tre björnarna i första filmen tydligen blir flådd och använd som matta av Lord Farquaad i filmen.  :o

Det var först när jag såg om filmen 2015 som jag fick reda på det då man ser en fäll i Farquads sovrum o en scen, varför flådde han henne i filmen egentligen...?

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2022 kl. 22:55:31Det var först när jag såg om filmen 2015 som jag fick reda på det då man ser en fäll i Farquads sovrum o en scen, varför flådde han henne i filmen egentligen...?
Antagligen för att han var ond...
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 14 augusti 2022 kl. 23:00:30Antagligen för att han var ond...

Men är det själ nog?

Jag menar, han vill ju ändå vara kung och ha den vackra prinsessan...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2022 kl. 23:13:21Men är det själ nog?

Jag menar, han vill ju ändå vara kung och ha den vackra prinsessan...
Han är ond även före han får reda på prinsessan Fiona...och han hatar sagoväsen viljet de tre björnarna från guldlock räknas som.

Skokaka

Som Peppris påstod: Han är ett monster.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2022 kl. 23:17:13Han är ond även före han får reda på prinsessan Fiona...och han hatar sagoväsen viljet de tre björnarna från guldlock räknas som.

Så du menar att även människor och djur räknas som sagovarelser där?

En karaktär som verkar vara ond bara för ondhetens skull är Gnorga;

https://www.cornel1801.com/animated/A-Troll-in-Central-Park-1994/characters/Gnorga.jpg

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2022 kl. 23:28:21Så du menar att även människor och djur räknas som sagovarelser där?
Djur och människor som avviker från det normala är sagoväsen eller karaktärer från sagor i deras värld.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2022 kl. 23:44:19Djur och människor som avviker från det normala är sagoväsen eller karaktärer från sagor i deras värld.

Ungefär då som alla människor och djur som förekommer i filmer och serier och böcker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2022 kl. 23:52:42Ungefär då som alla människor och djur som förekommer i filmer och serier och böcker?
I Shrek är det ju just sagofigurer därför avviker de från den normala men i andra filmer och serier finns det ju hyfsat normala karaktärer. I Shrek så är väl förresten alla sagokaraktärer eller sagoväsen eftersom att filmen öppnas med en bok.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2022 kl. 23:17:13Han är ond även före han får reda på prinsessan Fiona...och han hatar sagoväsen viljet de tre björnarna från guldlock räknas som.

Undrar varför han isåfall lät de två andra vara...

Hursomhelst, lustigt nog verkar förresten Guldlock och de tre björnarna vara antagonister i den nya Mästerkatten-filmen.

Guldlock verkar med andra ord ha samma skapelse som Rapunzel, eftersom båda egentligen är godhjärtade men i Shrek-franschisen verkar de ha gjorts onda, och Guldlock verkar ha gjorts ännu mera ond än Rapunzel.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2022 kl. 22:55:31Det var först när jag såg om filmen 2015 som jag fick reda på det då man ser en fäll i Farquads sovrum o en scen, varför flådde han henne i filmen egentligen...?
Vist är det lite konstigt att dom tre björna ser och agra helt arlunda i  Mästerkatten 2 ?

Guldlock och de tre björnarna är skurkar i Mästerkatten 2.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2022 kl. 23:13:19Vist är det lite konstigt att dom tre björna ser och agra helt arlunda i  Mästerkatten 2 ?

Guldlock och de tre björnarna är skurkar i Mästerkatten 2.

Jo jag vet att de är det för jag har sett trailern, Guldlock verkar som sagt vara många gånger ondare än vad Rapunzel i Shrek Den Tredje var, och både Guldlock och Rapunzel är egentligen godhjärtade, det är bara i dessa versioner som de är antagonister.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 augusti 2022 kl. 08:05:18Jo jag vet att de är det för jag har sett trailern, Guldlock verkar som sagt vara många gånger ondare än vad Rapunzel i Shrek Den Tredje var, och både Guldlock och Rapunzel är egentligen godhjärtade, det är bara i dessa versioner som de är antagonister.
Blev så jävla rädd när jag såg hur hon ska se ut i filmen! ^^

Elios

Undrar varför inte Robert Aschberg fortsatte som den fula styvsystern i trean!? Tycker Jan Åström är bra men tycker ändå det hade varit roligare om Robban kom tillbaka.  ::) ::)

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 21 augusti 2022 kl. 00:46:19Undrar varför inte Robert Aschberg fortsatte som den fula styvsystern i trean!? Tycker Jan Åström är bra men tycker ändå det hade varit roligare om Robban kom tillbaka.  ::) ::)
Antagligen hade han förhinder.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

#19
Är det bara jag som tycker det är synd att Rapunzel förrådde dem och gick över till Drömprinsens sida men inte blev förlåten och reformerades och gick ihop och gifte sig med Artie istället?

Undrar vad det var som gjorde att hon övergick till Drömprinsens sida egentligen...