Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

MLP Drömslottet

Startat av moviefan, 31 juli 2013 kl. 15:43:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Är drömslottet med i fler avsnitt än Escape from Catrina ?

Erika

Jag har för mig att slottet förekommer även i långfilmen (som kronologiskt utspelar sig efter "Escape from Catrina"), men efter det syns det aldrig mer till.

JRL

Citat från: Erika skrivet 31 juli 2013 kl. 18:39:00
Jag har för mig att slottet förekommer även i långfilmen (som kronologiskt utspelar sig efter "Escape from Catrina"), men efter det syns det aldrig mer till.

Det stämmer att det förekommer där. Det spelar en ganska viktig roll i handlingen i långfilmen. När slottet blir "smojsat" tvingas ju ponnyerna på flykt, vilket en stor del av handlingen kretsar kring. I filmens slut skänker ponnyerna slottet till Grundlarna, som är hemlösa.

Däri förekommer f.ö. ett plothål modell större. Fladderponnyerna/Vilda fölen kunde ha befriat Grundlarnas land från Smojsen, men valde av någon obegriplig anledning att inte göra det. Det finns inget i filmen som förklarar det egendomliga agerandet.

(Kallas det förresten Smojs i omdubben också? Har inte sett den.)

Daniel Hofverberg

Ja, det heter smojs i båda dubbningarna. Vad jag vill minnas bibehålls till största delen samma uttryck som i originaldubben i Pangstudios omdubb; men dock är dialogen och sångtexterna nyöversatta och är inte identisk som i den gamla dubben.

Elios

Är drömslottet med Escape from Catrina bra??