Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Flashback Forum

Startat av E, 14 juni 2019 kl. 13:46:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Vad tycker ni om Flashback?

Elios

Jag gillar att forum finns till för att tycka till och uttrycka sig. En fantastisk möjlighet att kunna diskutera om alla ämnena i världen och säga vad man tycker om det.

Men. På detta forumet har det på senare år förvandlats till forumet från helvetet.
Flashback Forum har blivit ett mobbande dagis, för att inte om hur mycket man hatar på en och skriver att man inte borde finnas, heller inte att man skapar ett ämne om en helt oskyldig person som inte passar en person i smaken.
Att skapa ett ämne bara för att psyka någon är helt för jävla skit. Min kusin var med i tidningen en gång och gjorde ett uttalande om en grej som det blev en jävla shitstorm på.
Han fick mordhot och minns till och med att det var några jävla kräk som satt bakom så tror det var en podd och så hur patetisk han var och hängde även ut hans mamma, alltså MIN faster.
Men även så skapades det en hel tråd på hela femton sidor, ni hörde rätt. Där ja i stort sätt nästan alla bara var hat mot honom.

Ser att det skapas hela tiden olika ämnen om var och varannan berömd och framgångsrik person som inte gjort dem någonting. Är det en modell eller så, så går dem in på hur spänd hon ser ut eller kanske har för kurvig rumpa. Dem går in på en massa hemska detaljer som dom stör på sig.

Jag tycker som alla andra att klarar du inte av att säga det öga mot öga. Så håll käften istället för att gömma dig bakom en skärm och tro att du är något!?  >:(

Detta är varför jag ser så allvarlig idag på näthat och tycker att de flesta Internet forum idag ska ha ett tvång på ett verifikations konto så man inte är anonym hela jävla tiden.  >:(

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 juni 2019 kl. 09:09:50
Det värsta är att näthat, nätmobbning, mordhot mfl också tillåts på Flashback

Dessutom har det hänt helt sjuka grejer:

Bland annat har den tidigare barnskådespelaren Joel Ander (som dödade massa katter och en hund i Lerum) skrivit på forumet hur han dödade katterna och hunden, helt sjukt >:(

Och 2010 var det en person som skrev att hen skulle begå självmord :o, några medlemmar försökte uppmuntra hen att INTE göra det medans andra medlemmar försökte uppmuntra honom till ATT GÖRA DET >:(

Någon gräns får dem ju fan ha!  ???

Lyckan

Jag förstår hur ni tänker, men jag ser fördelarna med att det finns sådana forum, det gör ju att de som är intresserade av allt sånt beteende flockas dit. Stängs sådana forum ned så sprids ju användarna ut på andra mer trevliga forum och ändrar diskussionsklimatet till det värre där.
Jag går in på flashback då och då och läser de mest aktiva trådarna men har aldrig skrivit där.

Hampus.J

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 juni 2019 kl. 09:09:50
Det värsta är att näthat, nätmobbning, mordhot mfl också tillåts på Flashback

Det gör det inte alls. Men på ett så stort forum som Flashback skrivs det såpass mycket att det förmodligen är svårt för moderatorerna att hela tiden hinna med att kontrollera allt.

In Donaldismo Veritas

Daniel Hofverberg

Citat från: Hampus.J skrivet 18 juni 2019 kl. 16:18:27
Det gör det inte alls. Men på ett så stort forum som Flashback skrivs det såpass mycket att det förmodligen är svårt för moderatorerna att hela tiden hinna med att kontrollera allt.
En gång i tiden hade man absolut kunnat köpa det resonemanget. Men på senare år har Flashback spårat ur till sådana sandlådenivåer att man verkligen kan fråga sig om det finns moderatorer överhuvudtaget; och i så fall hur aktiva de verkligen är...

Nu har ju det forumet alltid haft ganska högt till tak, men på sistone har det förvandlats till rena rama High Chaparral, så man med all rätt kan börja fråga sig om moderatorerna bryr sig överhuvudtaget... :(

TonyTonka

Jag har varit medlem på Flashback i närmare 10 år, men läser mest där utan att skriva.

Visserligen håller jag med om att Flashback är urspårat för längesedan, men ibland är det så absurt att det blir roligt att läsa runt. Och ibland har man faktiskt hittat en och annan användbar bit information där. ^^

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Hampus.J

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 juni 2019 kl. 16:32:19
Isåfall har Wikpedia fel för det står det där :P

Flashbacks egna regler: https://www.flashback.org/regler
Skulle inte använda mig av Wikipedia om det finns bättre källa att tillgå.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juni 2019 kl. 16:44:23
En gång i tiden hade man absolut kunnat köpa det resonemanget. Men på senare år har Flashback spårat ur till sådana sandlådenivåer att man verkligen kan fråga sig om det finns moderatorer överhuvudtaget; och i så fall hur aktiva de verkligen är...

Nu har ju det forumet alltid haft ganska högt till tak, men på sistone har det förvandlats till rena rama High Chaparral, så man med all rätt kan börja fråga sig om moderatorerna bryr sig överhuvudtaget... :(


Det stämmer inte in på de subforumen jag brukar läsa på iaf. Det finns definitivt moderatorer och det märks. Men som sagt, Flashback är oerhört stort så det som skrivs är oundvikligen av väldigt varierad karaktär. Högt i tak håller jag dock med om.
In Donaldismo Veritas

Lilla My

Det enda bra med flashback är att man direkt vet att man snackar med en korkad person då de säger att de surfar på flashback seriöst ;D

Vi hade det som kul grej i vår gymnasiefilm 2012. Vi skulle prata med ett spöke och istället för att göra som normala människor började våra karaktärer leta på flashback efter inspiration och hur man gör ouija boards etc. Tyvärr kom inte mycket med i själva filmen för vi började skratta seriöst åt alla tips och skitsnack som skrevs på forumet ::)

Soscla

Citat från: Lyckan skrivet 18 juni 2019 kl. 10:27:47
Jag förstår hur ni tänker, men jag ser fördelarna med att det finns sådana forum, det gör ju att de som är intresserade av allt sånt beteende flockas dit. Stängs sådana forum ned så sprids ju användarna ut på andra mer trevliga forum och ändrar diskussionsklimatet till det värre där.
Jag går in på flashback då och då och läser de mest aktiva trådarna men har aldrig skrivit där.

Jag tror att när de samlas så där spär de på och hetsar varandra. Om de spreds ut skulle de inte få lika mycket gensvar utan kanske lugna ned sig. Kan man hoppas i alla fall. Jag hamnar på Flashback ibland när jag googlar på knark och vad olika saker heter på svenska, som jag behöver veta när jag översätter undertexter haha!
It's so fluffy I'm gonna die!