Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ichabods och Herr Paddas äventyr (The Adventures of Ichabod and Mr. Toad)

Startat av Elios, 29 oktober 2019 kl. 22:31:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Som jag ser så har denna film aldrig dubbats utan endast visats på engelskt tal men med svensk text. Jag undrar lite vad tycks om denna filmen? Själv ska jag se den snart då jag har beställt hem den och fick hem den idag. Den känns ganska underskattad om jag får säga det själv.  :o
Är den som Pank och Fågelfri uppdelad på två berättelser?^^

Alexander

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2019 kl. 22:31:05
Som jag ser så har denna film aldrig dubbats utan endast visats på engelskt tal men med svensk text. Jag undrar lite vad tycks om denna filmen? Själv ska jag se den snart då jag har beställt hem den och fick hem den idag. Den känns ganska underskattad om jag får säga det själv.  :o
Är den som Pank och Fågelfri uppdelad på två berättelser?^^

Ja, två berättelser. Jättebra sådana.  :)
En av berättelserna (Ichabod och legenden om den sömniga dalen) finns på svenska i en annan DVD utgåva som heter Disneys sagobibliotek.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 29 oktober 2019 kl. 22:54:25
Ja, två berättelser. Jättebra sådana.  :)
En av berättelserna (Ichabod och legenden om den sömniga dalen) finns på svenska i en annan DVD utgåva som heter Disneys sagobibliotek.

Som dessförinnan gavs ut på VHS 1997...


Elios

Snart känner jag att det är dax för mig att ta mig ann den här filmen. Ska bli grymt kul att se.  ;D

Xfinger

Vad tror vi, kommer de komma någon svensk bluray med filmen? och en svensk dubb på ena delen! ? Verkar tyvärr inte lovande!

Elios

Citat från: Xfinger skrivet 23 februari 2020 kl. 16:50:48
Vad tror vi, kommer de komma någon svensk bluray med filmen? och en svensk dubb på ena delen! ? Verkar tyvärr inte lovande!

Men hoppas ju men det ingen skillnad jämfört med Dvd-utgåvan.  8)

Elios

Ska se denna snart. Har inte hunnit bli av ännu då jag inte haft chansen att göra det då jag gjort en del annat.  ::)

Elios


Elios


Daniel Hofverberg

Jag har nu slagit ihop båda trådarna om filmen. :) Fast exakt vilken tavla man ska lägga den på är ett svårt fall, då filmen mig veterligen aldrig dubbats till svenska i sin helhet (heller inte till norska, danska eller finska; mig veterligen), men ju halva filmen tekniskt sett har dubbats till svenska...

Citat från: Xfinger skrivet  1 mars 2020 kl. 11:30:34
Finns det inget svenskt omslag för denna filmen, hittar ingen i mina samlingar lr när jag googlar heller, varken på vhs, dvd, bluray, märkligt då jag vet filmen fanns på vhs med svenskt tal, men kanske aldrig hade rubrik titel på svenska?
Visst finns det svenskt omslag, men i alla fall DVD-utgåvan har bara engelskspråkig titel på framsidan (men helsvensk baksida).

Filmen har inte släppts på Blu-Ray i Sverige, och jag hittar inga säkra belägg för att den någonsin funnits ute på VHS - bara lösa obekräftade uppgifter, som i så fall tycks saknas i Svensk Mediedatabas...

Xfinger

Så inget svenskt omslag på framsida men på baksida oavsätt källa om jag förstått dig rätt? De är ju rätt B faktiskt!

Elios

Citat från: Xfinger skrivet  2 mars 2020 kl. 16:42:20
Så inget svenskt omslag på framsida men på baksida oavsätt källa om jag förstått dig rätt? De är ju rätt B faktiskt!

Vad menar du med B?^^


Elios