Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nemo i Drömlandet

Startat av Igthorn, 30 december 2006 kl. 23:28:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Igthorn

Antar att några av er sett dena underbara film och tänkte därav höra om någon känner igen de lite mer ovanliga röster som medverkar i filmen. Kan bara sätta fingret på Håkan Mohede, Kenneth Mildoff och Dan Bratt...

Igthorn

*Host host* Även kallat BUMP. Tänkte komplettera den något inkompletta röstlistan på denna film.


Nemo - ?
Kung Morfeus - Kenneth Mildoff
Professor Geni - Dan Bratt
Prinsessan Camilla - ?
Bon Bon - ?
Flip - Håkan Mohede
Mardrömsfursten - Dan Bratt

Daniel Hofverberg

Det luktar Sun Studio i Köpenhamn långa vägar, tycker jag... Tyvärr har jag dock inte sett den här filmen, så jag är inte till någon hjälp för tillfället, men jag ska försöka få tag i en kopia så jag kan lyssna och höra om jag känner igen fler roller.

Jag förmodar att det inte står utsatt några dubbcredits på omslag eller i själva filmen?

Igthorn

Jag minns ingenting utsatt i filmen och något mer än filmförlag fanns inte på baksidan. Var det Sun Studio som vägrade lämna ut information om dubbningarn?

Daniel Hofverberg


Igthorn

Jaha, där rök den möjligheten.

Daniel Hofverberg

Däremot kan jag ta och fråga Håkan Mohede om han minns något - hans minne verkar vara ganska bra, att döma av det jag frågade honom om bl.a. nydubben för Scooby-Doo på nya äventyr.

Igthorn

Det vore något, bra med kontakter. Jag kan lägga upp ett klipp från filmen under kvällen som referens.

Igthorn

Som jag anade ville den inte låta sig kopieras. Men hoppas du får tag i den på annat vis.

Igthorn

Hoj,
Nu var det här ganska många år sedan, men tänkte höra om du fick tag i Håkan angående dubbningsröster?