Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skulle ni vilja ha Nickelodeon +?

Startat av Adam Larsson, 25 augusti 2020 kl. 14:28:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skulle ni vilja ha Nickelodeon +?

Ja
11 (55%)
Nej
9 (45%)

Antal personer som röstat: 20

Scoobydoofan1

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 11 september 2020 kl. 12:36:59
Jag håller tummarna :)
Dwr gör vi alla som växte up med kvalité jämfört med dagens serier, även om det är sällan bra serier idag. Hoppas bara dom inte tar så lång tid som Disney gör att rulla ut Disney+ världen runt.

Scoobydoofan1

Hur kommer det då se ut när det gäller doug? Eftersom Disney har också avsnitt betyder det att Nickelodeon inte kan visa dom avsnitten som dom beställde eller? hur fungerar det?

Hey Arnold på svenska

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 september 2020 kl. 12:38:09
Dwr gör vi alla som växte up med kvalité jämfört med dagens serier, även om det är sällan bra serier idag. Hoppas bara dom inte tar så lång tid som Disney gör att rulla ut Disney+ världen runt.

Jag är stolt att vara född 1990 :)

Om allt går rätt till kanske man får se hela serien Hey Arnold på svenska som är min stora nästan omöjliga dröm :)
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Scoobydoofan1

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 11 september 2020 kl. 12:50:39
Jag är stolt att vara född 1990 :)

Om allt går rätt till kanske man får se hela serien Hey Arnold på svenska som är min stora nästan omöjliga dröm :)
Glöm inte bort rugrats, gingers dagbok, Den vilda familjen thornberry, Danne fantom, avatar den sista luftbändaren, och Nickelodeon versionen av doug.

Hey Arnold på svenska

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 september 2020 kl. 12:58:54
Glöm inte bort rugrats, gingers dagbok, Den vilda familjen thornberry, Danne fantom, avatar den sista luftbändaren, och Nickelodeon versionen av doug.

Rugrats skulle vara så kul att se serien på svenska för det var väldigt länge sen jag gjorde det.

Avatar den sista luftbändaren.
https://nyafilmer.wtf/avatar-the-last-airbender/season-01-episode-01/
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Scoobydoofan1

#35
Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 11 september 2020 kl. 13:21:03
Rugrats skulle vara så kul att se serien på svenska för det var väldigt länge sen jag gjorde det.

Avatar den sista luftbändaren.
https://nyafilmer.wtf/avatar-the-last-airbender/season-01-episode-01/
Glömde all grown up, den serien är också inkluderad i klassikerna.  Var den bra jämfört med rugrats serien eller var den dålig?

Hey Arnold på svenska

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 september 2020 kl. 13:24:01
Glömde all grown up, den serien är också inkluderad i klassikerna.  Var den bra jämfört med rugrats serien eller var den dålig?

För min egen smak tycker jag att Rugrats var bättre än All grown up.

Just med Rugrats serien tycker jag bäst om dem tre första säsongerna.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 september 2020 kl. 12:40:36
Hur kommer det då se ut när det gäller doug? Eftersom Disney har också avsnitt betyder det att Nickelodeon inte kan visa dom avsnitten som dom beställde eller? hur fungerar det?
Det finns två TV-serier med Doug. Den ursprungliga serien på 4 säsonger (52 avsnitt) producerades av och ägs av Nickelodeon, medan de återstående tre säsongerna på 65 avsnitt producerades av Disney där Nickelodeon inte varit inblandade. Nickelodeon-avsnitten bestod samtliga av två delavsnitt på 11 minuter vardera, medan Disney-serien bestod av hela avsnitt på 22 minuter.

Disney+ finns således bara de sista 65 avsnitten, som Disney producerat.

För att riktigt komplicera saken äger dock inte Nickelodeon några rättigheter till den svenska dubbningen av Nickelodeon-serien - för den dubbningen beställdes av och ägs av TV4, då de sände och beställde dubben innan Nickelodeon hade kommit till Sverige... Således lär det alltså bli problem att kunna publicera den dubben på någon streamingtjänst, om inte TV4-gruppen är villiga att sälja eller licensiera ut sin dubbning.

Samlaren

Men då kanske SFkids kan få de där säsongerna? För det verkar som cmore (TV4 gruppen) har ett samarbete med sfkids.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2020 kl. 14:33:31
För att riktigt komplicera saken äger dock inte Nickelodeon några rättigheter till den svenska dubbningen av Nickelodeon-serien - för den dubbningen beställdes av och ägs av TV4, då de sände och beställde dubben innan Nickelodeon hade kommit till Sverige... Således lär det alltså bli problem att kunna publicera den dubben på någon streamingtjänst, om inte TV4-gruppen är villiga att sälja eller licensiera ut sin dubbning.

Gick inte Doug även på TV1000 och (om jag minns rätt) dessutom innan TV4? Fast de kanske bara sände den i textad originalversion?

Hey Arnold på svenska

Citat från: Erika skrivet 11 september 2020 kl. 16:29:32
Gick inte Doug även på TV1000 och (om jag minns rätt) dessutom innan TV4? Fast de kanske bara sände den i textad originalversion?

"Nickelodeons Doug är orginalet som producerades mellan 1991-1994. (Nickelodeon's Doug) hade svensk premiär 1992 på TV1000. I mitten av 90-talet sände TV4 Riks de sista två säsongerna i Junior-4:an med dubbning utav Media Dubb International. Den i Sverige mer kända versionen som Disney producerade efter att dom köpte upp serien 1996 började dock att visas 1999 som del av Disneydags, och är tidigare den enda version som funnits uppe på youtube. Därför lägger jag nu upp en bit från Nickelodeons Doug så ni kan höra orginalet.

Doug är ensam hemma men hur ska det här gå.
inspelat från tv1000
Doug: Dick Eriksson (Disney's KM Studio version hade Anders Öjebo)


Nickelodeon Doug - TV1000 1992 - (Svenska/Swedish)
Nickelodeon's Doug intro (1992) "That's me" - TV1000 1993 - (Swedish/Svenska)"

https://www.youtube.com/watch?v=DLAu1awaZGM
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Scoobydoofan1

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 11 september 2020 kl. 16:39:06
"Nickelodeons Doug är orginalet som producerades mellan 1991-1994. (Nickelodeon's Doug) hade svensk premiär 1992 på TV1000. I mitten av 90-talet sände TV4 Riks de sista två säsongerna i Junior-4:an med dubbning utav Media Dubb International. Den i Sverige mer kända versionen som Disney producerade efter att dom köpte upp serien 1996 började dock att visas 1999 som del av Disneydags, och är tidigare den enda version som funnits uppe på youtube. Därför lägger jag nu upp en bit från Nickelodeons Doug så ni kan höra orginalet.

Doug är ensam hemma men hur ska det här gå.
inspelat från tv1000
Doug: Dick Eriksson (Disney's KM Studio version hade Anders Öjebo)


Nickelodeon Doug - TV1000 1992 - (Svenska/Swedish)
Nickelodeon's Doug intro (1992) "That's me" - TV1000 1993 - (Swedish/Svenska)"

https://www.youtube.com/watch?v=DLAu1awaZGM
Frågande om Nickelodeon kan visa dom avsnitten som dom har? Det är förvirrande med att Disney har köpt serier från Nickelodeon förut, 2 exemplar är doug och sen andra med fe föräldrarna.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 11 september 2020 kl. 16:29:32
Gick inte Doug även på TV1000 och (om jag minns rätt) dessutom innan TV4? Fast de kanske bara sände den i textad originalversion?
Det har du nog rätt i, och den var nog dubbad redan då  - detta då jag ser att jag kommit fram till att säsong 1 och 2 dubbades av Lasse Svenssons Media Dubb och säsong 3 av Mediadubb International; vilket ju avslöjar att de första säsongerna måste ha dubbats senast våren 1992. Då innebär det alltså att det inte är TV4-gruppen utan MTG/Nent/Viasat som äger rättigheterna.

Det gör ju dock inte saken bättre för Nickelodeons del, direkt...

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 september 2020 kl. 12:58:54
Glöm inte bort rugrats, gingers dagbok, Den vilda familjen thornberry, Danne fantom, avatar den sista luftbändaren, och Nickelodeon versionen av doug.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA , Den vilda familjen thornberr ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.