Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2023 kl. 23:48:40Såhär är det (källa till alla: engelska Wikipedia);
Jag utgick ifrån svenska kritiker i det jag skrev, och då framförallt snittbetyget på Kritiker.se - internationellt och framförallt i USA behöver det inte nödvändigtvis stämma överens.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2023 kl. 23:48:40Angående det där med marknadsföring, att en film är inkomstbringande betyder inte alltid att en film får bra kritik, ett konkret exempel: Lilla Kycklingen (2005), är en film som sågats av folk och kritiker (och anses t.o.m. oftast att vara Walt Disney Animation Studios absolut sämsta film) men som ändå tjänade in ganska många pengar som gjorde att Disney kunde fortsätta sitt samarbete med Pixar.
Absolut, intäkter och kritik är två vitt skilda saker som överlag har ganska lite med varandra att göra. Till exempel har ju majoriteten av Marvels filmer inte fått någon lysande kritik av de flesta professionella recensenter, även om det för all del blivit bättre på senare tid, men många tillhör världens mest inkomstbringande filmer (trots att de också varit svindyra att spela in).

Men sådana "blockbusters" brukar heller inte vara gjorda just för att få bra kritik av kritiker, utan är mer anpassade för den breda massan.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 april 2023 kl. 00:02:20Men sådana "blockbusters" brukar heller inte vara gjorda just för att få bra kritik av kritiker, utan är mer anpassade för den breda massan.

Precis, och det är just det som är fallet med Disneys nyinspelningar på 2010 & 2020-talen. (eller för den delen, live-action sitcoms på Disney Channel)

När Walt Disney Animation Studios och Pixar Animation Studios gör en långfilm så är det till allra största delen lätt att säga att de gör bra underhållning för familjer i alla åldrar som de dessutom tjänar pengar på och som har en konstform så beundransvärd och minnesvärd att de går att uppskatta även i vuxen ålder och har en charm så tidslös att de håller väl även med dagens mått mätt. (det märks även på många amerikanska animerade familjefilmer som INTE kommer från Disney eller Pixar och som fått stora fanbases, likaså på en del filmer med spelfilms-sekvenser både från Disney - till exempel Mary Poppins och Förtrollad - och en del andra stora amerikanska företag - till exempel The Wizard of Oz från 1939, som MGM fick inspiration till att göra efter succén av Disneys och världens första tecknade biograffilm Snövit och De Sju Dvärgarna - så det är lätt att betrakta den kreativa konstformen i många amerikanska familjefilmer som gjorts genom åren både från Disney (inkl. Pixar) och från en handfull andra amerikanska företag)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har rätt att se a live-action remakes jag vill ! >:(

Och jag vill se dom som dubbas !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 12 april 2023 kl. 21:28:07Jag har rätt att se a live-action remakes jag vill!

Återigen, självfallet.

Erika

Citat från: gstone skrivet 12 april 2023 kl. 21:28:07Jag har rätt att se a live-action remakes jag vill ! >:(

Och jag vill se dom som dubbas !
Visst får du det. Själv är jag bara intresserad av dubbningarna...

gstone

Jag skulle tror att nästa live action remake efter Snövit blir Lilo & Stitch  för den har kommit längst i produktionen.

 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Tror ni att live action Snövit och Lilo & Stitch kommer dubbar ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 14 april 2023 kl. 08:40:21Tror ni att live action Snövit och Lilo & Stitch kommer dubbar ?
Det finns ingen 100% garanti, men jag skulle tippa att det är sannolikt att de båda blir dubbade.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 april 2023 kl. 08:40:21Tror ni att live action Snövit och Lilo & Stitch kommer dubbar ?
Det beror väl helt på vilken målgrupp som filmerna riktar sig mot, och än så länge finns väl inte så mycket information att tillgå kring det - men om vi förmodar att filmerna helt eller delvis riktar sig mot barn och barnfamiljer, så är det väl ett rimligt antagande att de lär dubbas till svenska.

I stort sett alla filmer som riktas mot barn brukar ju dubbas till svenska, medan det är lite mer osäkert kring filmer som riktar in sig mot ungdomar/tonåringar.

gstone

Jag räknade inte med Mufasa: Lejonkungen för det är ju en prequel och inte en remake.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

I live action Snövit kommer Prinsen ersättas av en ny karaktärer som heter Jonathan. 
Här kan ni läsa om det,

https://thedisinsider.com/2022/01/12/andrew-burnap-joins-disneys-snow-white-and-the-seven-dwarfs/?utm_content=cmp-true

Förlåt om jag redan skrivit om detta :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu är folk sura fö att hon som ska spala Nani är för vit. :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Tror ni live action Lilo & Stitch dubbas ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.