Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2023 kl. 21:47:13Teasers till Insidan Ut 2 och Mufasa Lejonkungen lär nog komma under hlsten (mest troligt oktober-november) eftersom filmerna har premiär under juni och juli 2024.
Det blir kul att se dom med :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2023 kl. 22:31:58Det blir kul att se dom med :D

Att jag kommer se Elio och Insidan Ut 2 nästa år är iallafall givet, jag missar inga av Walt Disney Animation Studoos och Pixar Animation Studios filmer på bio sedan Frost och Insidan Ut. (undantagen är Själen, Raya och Den Sista Draken och Luca, men det beror på att de inte gick upp på biograferna i Sverige, Raya gjorde visserligen det men inte med svenskt tal, iallafall inte i Malmö där jag bor)

gstone

#932
Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2023 kl. 21:47:13Teasers till Insidan Ut 2 och Mufasa Lejonkungen lär nog komma under hlsten (mest troligt oktober-november) eftersom filmerna har premiär under juni och juli 2024.
Jag hoppas att Mufasa Lejonkungen dubbas till svenska-

Om det görs behöver ju tyvär Rafiki en ny röst :'(

Men hoppas Björn ocg Linus kommer tillbaka som Timon och Pumbaa i alla fall.


Det kär säkert också bli en del nya karatärer introducerade.Lj
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2023 kl. 22:43:01Jag hoppas att Mufasa Lejonkungen dubbas till svenska-

Men hoppas Björn ocg Ludvig kommer tillbaka som Timon och Pumbaa i alla fall.
Du menar Björn och Linus
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

En till av rösterna i orginalen filmen har fått en roll i live action Lilo & Stitch.

https://screenrant.com/lilo-stitch-remake-original-david-return-cameo/
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2023 kl. 20:16:09En till av rösterna i orginalen filmen har fått en roll i live action Lilo & Stitch.

https://screenrant.com/lilo-stitch-remake-original-david-return-cameo/

Är det något som är coolt med Disneys nyinspelningar så är det iallafall det, om jag minns rätt så var så även fallet med Paige O'Hara, Ming-Na Wen och Jodi Benson. (jag tror det endast gäller Disney-filmer i "modern tid"; d.v.s. Disney-renässansen och uppåt, för det vore omöjligt för filmerna från Walts inblandning i och med att nästan alla inte längre är i livet)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juni 2023 kl. 20:27:21Är det något som är coolt med Disneys nyinspelningar så är det iallafall det, om jag minns rätt så var så även fallet med Paige O'Hara, Ming-Na Wen och Jodi Benson. (jag tror det endast gäller Disney-filmer i "modern tid"; d.v.s. Disney-renässansen och uppåt, för det vore omöjligt för filmerna från Walts inblandning i och med att nästan alla inte längre är i livet)
Live Lilo har flera skådspelar från oreginalet i sig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juni 2023 kl. 20:27:21Är det något som är coolt med Disneys nyinspelningar så är det iallafall det, om jag minns rätt så var så även fallet med Paige O'Hara, Ming-Na Wen och Jodi Benson. (jag tror det endast gäller Disney-filmer i "modern tid"; d.v.s. Disney-renässansen och uppåt, för det vore omöjligt för filmerna från Walts inblandning i och med att nästan alla inte längre är i livet)
Dock är Kathryn Beaumont  fortfrande vid livet och frisk såvit jag vet ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det verkar som den onda Drottningen kommer få en sång att sjunga i Snövit(2024)

I orgomalet sjöng aldrig hon.

Men jag tycker det här är ett bra tillskott.

https://twitter.com/SnowWhiteNews/status/1674087354364231680
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hoppas Hej-Hå är med i Snövit(2024).
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juni 2023 kl. 20:27:21Är det något som är coolt med Disneys nyinspelningar så är det iallafall det, om jag minns rätt så var så även fallet med Paige O'Hara, Ming-Na Wen och Jodi Benson. (jag tror det endast gäller Disney-filmer i "modern tid"; d.v.s. Disney-renässansen och uppåt, för det vore omöjligt för filmerna från Walts inblandning i och med att nästan alla inte längre är i livet)
Angående det där sista så är det möjligt, vi har den teknologin idag att vi kan föryngra skådespelare som i Indiana Jones nu senast men även få tillbaka döda sådana. Walt Disney själv har ju också numera blivit ett hologram i Disney100: The Exhibition.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 juni 2023 kl. 23:46:53Angående det där sista så är det möjligt, vi har den teknologin idag att vi kan föryngra skådespelare som i Indiana Jones nu senast men även få tillbaka döda sådana. Walt Disney själv har ju också numera blivit ett hologram i Disney100: The Exhibition.
Fast det är ju inte riktigt etiskt korrekt  :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Teaser-trailern för Snow White kommer potentiellt att släppas den 18 juli :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

On live action Snövit dubbas hoppas jag att dom byter några av dvärgarnas svenska röster.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.