Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 10:21:39On live action Snövit dubbas hoppas jag att dom byter några av dvärgarnas svenska röster.

Kan du formulera dig?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 11:14:14Hur menar ?

Alltså varför du hoppas att några av dvärgarna byter röst? (det skulle de antagligen göra oavsett)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 12:21:43Alltså varför du hoppas att några av dvärgarna byter röst? (det skulle de antagligen göra oavsett)
Jag är inte nöjd med alla  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 12:31:39Jag är inte nöjd med alla  ;)

Menar du kanske rösterna i DVD-filmen Prinsess-Sagor Vol 2?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 19:10:19Nej.

Mer dom i 7D.

Det är dock inte lika rättvist att jämföra för där ser dvärgarna ut och skildras på ett helt annat sätt.

I båda spelas dock Butter av Ole Ornered och jag förmodar att det främst är det du tänker på eftersom jag minns att du inte är förtjust i de flesta av hans roller.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 19:28:04Det är dock inte lika rättvist att jämföra för där ser dvärgarna ut och skildras på ett helt annat sätt.

I båda spelas dock Butter av Ole Ornered och jag förmodar att det främst är det du tänker på eftersom jag minns att du inte är förtjust i de flesta av hans roller.
Vill du läsa kul fakta om rösterna 7D ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 19:29:43Vill du läsa kul fakta om rösterna 7D ?

Absolut.

Jag vet iallafall att Steve Kratz är Kloker, att Anders Öjebo är Glader, att Joakim Jennefors är Trötter, att Mattias Knave är Blyger samt att Magnus Rongedal är Prosit.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 19:31:12Absolut.

Jag vet iallafall att Steve Kratz är Kloker, att Anders Öjebo är Glader, att Joakim Jennefors är Trötter, att Mattias Knave är Blyger samt att Magnus Rongedal är Prosit.
Det är dock om dom engelska rösterna ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 19:31:12Absolut.

Jag vet iallafall att Steve Kratz är Kloker, att Anders Öjebo är Glader, att Joakim Jennefors är Trötter, att Mattias Knave är Blyger samt att Magnus Rongedal är Prosit.
På engelska har dvärgna också andra röster än dom vanligvis brukar ha ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det är Bill Farmer som är Klocker och Kevin Michael Richardson  spelar Glader,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 19:38:25Det är Bill Farmer som är Klocker och Kevin Michael Richardson  spelar Glader,

Den förstnämnda är Långbens svenska röst, den andrenämnda har jag glömt vem det är.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 19:43:07Den förstnämnda är Långbens svenska röst, den andrenämnda har jag glömt vem det är.
Du menar väl Engelska?

Och Kevin Michael Richardson brukar vara med mycket i tecknat. Han känns igen för sin mörka röst. Han har till exempel gjort rösten till Gantu från Lilo & Stitch och Kamek i Super Mario Bros. Filmen. ;)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  2 juli 2023 kl. 19:51:35Du menar väl Engelska?

Och Kevin Michael Richardson brukar vara med mycket i tecknat. Han känns igen för sin mörka röst. Han har till exempel gjort rösten till Gantu från Lilo & Stitch och Kamek i Super Mario Bros. Filmen. ;)

Jo, jag skrev fel i hastigheten, jag är hungrig och middagen är inte färdig ännu, den är fortfarande på tillagning, i hungern tänker man inte lika klart.

Okej, då vet jag vem han är.