Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

moviefan

Citat från: Alexander skrivet 29 november 2018 kl. 16:21:27
Ja, båda filmerna är gjorda av Disney själva. De har gått under Touchstone och Hollywood Pictures.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hollywood_Pictures

Jag gillar Armageddon och The Rock skarpt. Så bra manus och skådespelarna är superbra.  Michael Bays tidigare filmer är de bästa.  ;) 

gstone

Det värkar som tvåfaldiga Oscarsvinnare Tom Hanks eventuellt ska play Geppetto i Pinocchio remaken.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 30 november 2018 kl. 08:57:44
Det värkar som tvåfaldiga Oscarsvinnare Tom Hanks eventuellt ska play Geppetto i Pinocchio remaken.

Var fick du reda på det?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan


Alexander

Citat från: moviefan skrivet  5 december 2018 kl. 20:55:05
https://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood_Pictures

Då är alla dessa titlar av Disney ?

Inte helt, vissa filmer verkar vara i samarbete med andra filmbolag. Men de har varit inblandade på något sätt i alla de på listan förutsatt att den är korrekt.  :)

moviefan

Vilka av Disneys äldre spelfilmer gillar ni ?   Jag gillar Varghunden och En prinsessas dagbok, den första filmen.  Även Isprinsessan är bra. Likaså  Joe Jättegorillan. 

Elios

#157
Citat från: moviefan skrivet  8 december 2018 kl. 12:13:48
Vilka av Disneys äldre spelfilmer gillar ni ?   Jag gillar Varghunden och En prinsessas dagbok, den första filmen.  Även Isprinsessan är bra. Likaså  Joe Jättegorillan.

Joe Jättegorillan har jag alltid älskat. Kom ihåg när den gick på Disney Channel och fick enorm gåshud och blev alltid så passionerad när man såg trailern också när dem sa t.ex. På fredag kommer Mighty Joe Young för första gången på svensk tv. Sån nostalgi.
Sen några år senare så kollade jag in alla filmer här på hemsidan i Svenska Röster och Credits och så såg jag den här och då dök alla underbara minnen upp från den filmen. Någon dag senare såg jag den hos min kusin fast med svensk text. Väldigt bra sen köpte vi den på vhs. Och kollade på den med svenskt tal och där fick man höra Lizette Pålssons riktiga röst. Trodde till en början att hon alltid lät som Mimmi Pigg.  :P Några månader senare det var vår 2009 och så tog jag med mig den till skolan och skulle bara skoja med läraren typ: "Aa kan vi se denna någon fredag?" Och läraren bara ja det kan vi göra fredagen innan lovet och då kan ni köpa med godis och läsk.
Så vi tittade på den en fredag och kollade på den. Och jag blev bara oj fanns vad Nice alltså! 😆

EDIT: Tänkte säga för dem som inte vet så är Mighty Joe Young originaltiteln på Joe Jättegorillan.  ;D

moviefan

Citat från: Elios skrivet  8 december 2018 kl. 14:39:11
Joe Jättegorillan har jag alltid älskat. Kom ihåg när den gick på Disney Channel och fick enorm gåshud och blev alltid så passionerad när man såg trailern också när dem sa t.ex. På fredag kommer Mighty Joe Young för första gången på svensk tv. Sån nostalgi.
Sen några år senare så kollade jag in alla filmer här på hemsidan i Svenska Röster och Credits och så såg jag den här och då dök alla underbara minnen upp från den filmen. Någon dag senare såg jag den hos min kusin fast med svensk text. Väldigt bra sen köpte vi den på vhs. Och kollade på den med svenskt tal och där fick man höra Lizette Pålssons riktiga röst. Trodde till en början att hon alltid lät som Mimmi Pigg.  :P Några månader senare det var vår 2009 och så tog jag med mig den till skolan och skulle bara skoja med läraren typ: "Aa kan vi se denna någon fredag?" Och läraren bara ja det kan vi göra fredagen innan lovet och då kan ni köpa med godis och läsk.
Så vi tittade på den en fredag och kollade på den. Och jag blev bara oj fanns vad Nice alltså! 😆

EDIT: Tänkte säga för dem som inte vet så är Mighty Joe Young originaltiteln på Joe Jättegorillan.  ;D

När sändes den på Disney Channel ? Vilken kanal och tid visas den på fredag ? 

Disneyfantasten

Jag tycker det är bättre att Disney gör nya halvdana spelfilmer såsom "Into The Woods" och "Ett Veck i Tiden" än att de gör spelfilmsversioner av sina tidigare tecknade klassiker...

Anders M Olsson

#160
Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 december 2018 kl. 23:03:24
Jag tycker det är bättre att Disney gör nya halvdana spelfilmer såsom "Into The Woods" och "Ett Veck i Tiden" än att de gör spelfilmsversioner av sina tidigare tecknade klassiker...

Ännu bättre hade väl varit om de hade gjort riktigt bra och originella spelfilmer.

Ett veck i tiden är för övrigt även den en remake. Ännu ett bevis på den totala brist på idéer som numera tycks prägla Disneykoncernen.

Tomorrowland är ett gott försök som känns ganska fräsch i början, men som inte håller riktigt hela vägen.

Richardo

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 december 2018 kl. 17:22:05
Ännu bättre hade väl varit om de hade gjort riktigt bra och originella spelfilmer.

Tomorrowland är ett gott försök som känns ganska fräsch i början, men som inte håller riktigt hela vägen.

Ett veck i tiden är för övrigt även den en remake. Ännu ett bevis på den totala brist på idéer som numera tycks prägla Disneykoncernen.

Jag tycker att det är ironiskt hur självutnämnda recenster på Youtube fördömer Disneys uppföljare skoningslöst men höjer dessa reboots/remakes till skyarna. Om uppföljararna bidrog med en ny berättelse, så bidrar remakesen inte ens det.

Jag trodde först att dess remakes skulle vara en adaptation av broadway-versionen av filmerna, som är ämnad åt vuxna och innehåller fler sånger - inte en direkt kopia av originaliet men som spelfilm och mörkare färgpalett.

moviefan

Citat från: Richardo skrivet 22 december 2018 kl. 17:30:59
Jag tycker att det är ironiskt hur självutnämnda recenster på Youtube fördömer Disneys uppföljare skoningslöst men höjer dessa reboots/remakes till skyarna. Om uppföljararna bidrog med en ny berättelse, så bidrar remakesen inte ens det.

Jag trodde först att dess remakes skulle vara en adaptation av broadway-versionen av filmerna, som är ämnad åt vuxna och innehåller fler sånger - inte en direkt kopia av originaliet men som spelfilm och mörkare färgpalett.

Nötknäpparen och de fyra världarna räknas väl inte som remake ?  Den är ju mycket bra. Jag gillar även Maleficent. Berättelsen om Askungen är också hyffsat bra. Skönheten och Odjuret är helt okej den med. Men jag kan hålla med om att det är bättre att göra nya filmer än remakes. Jag kommer att undvika Aladdin och Dumbo, likaså nya Lejonkungen. Hoppas det blir en film av Narnia Silvertronen.  :D

Alexander

Det gick riktigt dåligt för Ett veck i tiden, släpps inte ens på DVD och Blu-ray här.

Elios

Citat från: Alexander skrivet 22 december 2018 kl. 18:48:45
Det gick riktigt dåligt för Ett veck i tiden, släpps inte ens på DVD och Blu-ray här.

Jaha kommer den inte alls att komma här i Sverige då??